Jura impressa F50 duwt residubak/koffieopvangbak naar buiten.

Bartt
Berichten: 10
Lid geworden op: di 09 jan 2018, 21:14

Jura impressa F50 duwt residubak/koffieopvangbak naar buiten.

Berichtdoor Bartt » ma 12 mar 2018, 13:55

Dag Koffiepraat leden,

Sinds een tijdje duwt bij het apparaat tijdens koffiezetten de afvalbak (waar de koffiekoekjes in komen) naar voren. Dit resulteert in de foutmelding ''Lade niet bevestigd''. Als ik de lade er vervolgens helemaal uithaal, voel ik een bepaalde weerstand van de afstrijkplaat

Nu vroeg ik mij af wat de oorzaken zouden kunnen zijn.
Mochten er vragen zijn, dan hoor ik dat graag.

Jullie reacties worden gewaardeerd.
Groeten, Bart

Gebruikersavatar
FrancisPavoni
Berichten: 340
Lid geworden op: zo 13 mar 2016, 00:23

Re: Jura impressa F50 duwt residubak/koffieopvangbak naar buiten.

Berichtdoor FrancisPavoni » ma 12 mar 2018, 23:19

Zit het bakje misschien verkeerd om? Er zit soms een lage rand aan 1 van de korte zijdes. Deze moet de machine in steken.

Het enige wat het bakje naar buiten kan duwen is de brouwunit dus misschien zit deze los waardoor hij te laag hangt?

Bartt
Berichten: 10
Lid geworden op: di 09 jan 2018, 21:14

Re: Jura impressa F50 duwt residubak/koffieopvangbak naar buiten.

Berichtdoor Bartt » wo 14 mar 2018, 08:23

Dank voor uw reactie. Ik heb het nagekeken, maar helaas is het niet de oorzaak. De residubak is aan beide kanten even hoog, en de zetgroep is ook goed gemonteerd (en zit in de juiste positie).

Ik heb maar een revisiesetje voor de zetgroep gekocht. De zetgroep loopt namelijk niet heel soepel meer. Wie weet is het daar mee op te lossen.

Gebruikersavatar
FrancisPavoni
Berichten: 340
Lid geworden op: zo 13 mar 2016, 00:23

Re: Jura impressa F50 duwt residubak/koffieopvangbak naar buiten.

Berichtdoor FrancisPavoni » do 15 mar 2018, 21:54

Hmmm, merkwaardig. Het zou de 'koffieschep' kunnen zijn die aan de brouwunit vast zit. Dat is het enige wat de beweging kan veroorzaken. Heb je die recent los gehaald? Misschien zit ie niet hoog genoeg...

Bartt
Berichten: 10
Lid geworden op: di 09 jan 2018, 21:14

Re: Jura impressa F50 duwt residubak/koffieopvangbak naar buiten.

Berichtdoor Bartt » vr 16 mar 2018, 11:25

Dag,

Inmiddels heb ik de zetgroep weer gereviseerd (door nieuwe rubbers te monteren).
Helaas was dit ook niet de oorzaak. Ookal, is het wel fijn dat de zetgroep weer soepel loopt.

De oorzaak heb ik gelukkig wel kunnen vinden. Het was inderdaad de residubak... Er zat geen hoogteverschil aan de korte zijdes, maar deze korte zijdes waren verbogen. Deze heb ik met een föhn verwarmd en weer recht proberen te buigen. En succes! Het apparaat werkt weer naar behoren.

Ter illustratie heb ik de situatie nog even in paint proberen te schetsen. Hopelijk is dat duidelijk genoeg.
Erg bedankt voor het meedenken in ieder geval!
Bijlagen
jura probleem.jpg


Terug naar “Volautomaten”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 23 gasten

cron