Jura F7 wordt te heet

Gebruikersavatar
FrancisPavoni
Berichten: 340
Lid geworden op: zo 13 mar 2016, 00:23

Jura F7 wordt te heet

Berichtdoor FrancisPavoni » wo 04 apr 2018, 22:06

Ik heb een merkwaardig probleem met een Jura F7. Ipv koffie komt er koffiestoom uit de pijpjes en bij het stomen geeft hij een Error1. Temperatuur-sensoren zijn vervangen en machine heeft net een onderhoudsbeurt gehad incl ontkalking.
Mijn voorlopige conclusie is een defecte printplaat.. Iemand nog suggesties?

Gebruikersavatar
Jura_Impressa
Berichten: 627
Lid geworden op: di 25 mei 2010, 17:35
Locatie: Vlaardingen
Contacteer:

Re: Jura F7 wordt te heet

Berichtdoor Jura_Impressa » vr 06 apr 2018, 06:41

Ik heb een merkwaardig probleem met een Jura F7. Ipv koffie komt er koffiestoom uit de pijpjes en bij het stomen geeft hij een Error1. Temperatuur-sensoren zijn vervangen en machine heeft net een onderhoudsbeurt gehad incl ontkalking.
Mijn voorlopige conclusie is een defecte printplaat.. Iemand nog suggesties?
Ik zou de pomp verdenken. Te lage doorstroming, water te lang in element etc etc.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
* Alles van JURA, Rocket, Quick Mill & Bravilor *

Gebruikersavatar
FrancisPavoni
Berichten: 340
Lid geworden op: zo 13 mar 2016, 00:23

Re: Jura F7 wordt te heet

Berichtdoor FrancisPavoni » vr 06 apr 2018, 10:53

Ik heb een merkwaardig probleem met een Jura F7. Ipv koffie komt er koffiestoom uit de pijpjes en bij het stomen geeft hij een Error1. Temperatuur-sensoren zijn vervangen en machine heeft net een onderhoudsbeurt gehad incl ontkalking.
Mijn voorlopige conclusie is een defecte printplaat.. Iemand nog suggesties?
Ik zou de pomp verdenken. Te lage doorstroming, water te lang in element etc etc.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Waarschijnlijk toch de sensor want thermoblok gemeten en die stookt vrolijk door tot 146 graden.

Gebruikersavatar
Jura_Impressa
Berichten: 627
Lid geworden op: di 25 mei 2010, 17:35
Locatie: Vlaardingen
Contacteer:

Re: Jura F7 wordt te heet

Berichtdoor Jura_Impressa » vr 06 apr 2018, 11:06

Maar deze was al vervangen? Verkeerde sensor geplaatst van ander model of toch printplaat?
* Alles van JURA, Rocket, Quick Mill & Bravilor *

Gebruikersavatar
FrancisPavoni
Berichten: 340
Lid geworden op: zo 13 mar 2016, 00:23

Re: Jura F7 wordt te heet

Berichtdoor FrancisPavoni » vr 06 apr 2018, 11:48

Waarschijnlijk verkeerde sensor. Het verbreken van de sensorverbinding zorgt direct voor error 2.
Onze redenering dat voor de f7 een zelfde sensor als voor de andere modellen zou worden gebruikt met een langere kabel blijkt niet te kloppen...

Gebruikersavatar
FrancisPavoni
Berichten: 340
Lid geworden op: zo 13 mar 2016, 00:23

Re: Jura F7 wordt te heet

Berichtdoor FrancisPavoni » vr 13 apr 2018, 19:01

Vandaag nieuwe, juiste, sensor in de machine gezet maar helaas.. Nog steeds hetzelfde probleem.
Alles werkt gewoon goed maar hij lijkt de waarde van de sensor te laag uit te lezen waardoor hij door gaat verwarmen en de machine te heet wordt.
Ontkalken heeft ook niks uitgehaald behalve dan dat we konden zien dat het thermoblok dezelfde temperatuur bleef dus de aansturing daarvan werkt ook.


Terug naar “Volautomaten”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 10 gasten

cron