Jura E8 - melksysteem reinigen (interval)

Lawrence
Berichten: 2
Lid geworden op: ma 07 dec 2009, 06:58

Jura E8 - melksysteem reinigen (interval)

Berichtdoor Lawrence » za 09 jun 2018, 09:00

Hi allen,

Het is alweer even geleden dat ik hier heb gepost, voornamelijk omdat ik al die afgelopen jaren met een Jura Micro heb gewerkt, probleemloos gelukkig :-)

Nu heb ik sinds kort een E8, met een automatisch melksysteem dus, en dat is even nieuw voor me, vooral de reiniging ervan. Heel in het kort: na een melkbereiding vraagt de Jura om een reiniging, maar het is mij niet duidelijk of dit betekent dat ik met de melksysteemreiniger en bakje aan de slag moet gaan, of dat dit een simpele spoeling betreft. De handleiding is hier ook niet echt duidelijk in vindt ik.

Ik maak een paar keer per week een cappuccino, of macchiato, maar is het dan de bedoeling dat ik altijd de volledige reiniging uitvoer? Met andere woorden, wanneer spoelen en wanneer reinigen?

Bedankt alvast en fijne zaterdag!

groet,

Lawrence.

Gebruikersavatar
Barista74
Berichten: 415
Lid geworden op: ma 07 mei 2012, 11:45
Locatie: Utrecht

Re: Jura E8 - melksysteem reinigen (interval)

Berichtdoor Barista74 » di 12 jun 2018, 07:41

Ik ken de machine niet, maar volgens mij moet je na elke melkbereiding ( of eigenlijk na het stoppen met melk bereiden) een reiniging uitvoeren. Dit kan dagelijks zonder schoonmaakmiddel en wekelijks met. Wat je niet wil is dat er melk in het systeem blijft zitten, dat gaat aankoeken.
Expobar Brewtus IV, Eureka Zenith 65E, Fracino Retro Lever 2
Voor de beste koffielocaties: www.worldmapofcoffee.com, Mobiele koffiebar ZOespresZO


Terug naar “Alles voor beginners”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten

cron