[VERKOCHT] Acaia Pearl White

Wil je van je oude espresso apparaat, koffiemolen of teveel-ingekochte-koffie af? Laat het ons weten!
Gebruikersavatar
namor
Berichten: 337
Lid geworden op: wo 15 nov 2017, 21:27

Re: Acaia Pearl White

Berichtdoor namor » za 13 okt 2018, 14:36

Volgens mij vergelijking tussen brewista en perl is niet helemaal correct... grote van wegschaal is factor 15.... en ook voornaamste gebruik doel is anders.

Brewista vs lunar.... ik heb beide uitgebreid uitgeprobeerd, want meer dan 2 keer prijs verschil wil je niet zo maar betalen..
Mijn conclusie - Lunar

Ik gebruik thuis degelijks beide Acai's...ze zijn schitterend, geen dag spijt gehad dat 200 extra betaald hebben.
Om te drinken: LM GS3 MP, Cremina 67, LP Pre ... /
Om te malen: MH EK43, Compak F8, TM Sculptor 064S, Kinu M47 /
Om te branden: Besca BSC 2kg /
Om te meten: VST LAB Coffee, Tonino, Wile/

Gebruikersavatar
bobbee
Berichten: 13175
Lid geworden op: za 01 sep 2012, 08:39
Locatie: Emmen...

Re: Acaia Pearl White

Berichtdoor bobbee » za 13 okt 2018, 15:49

Kunnen we deze nieuwe Acaia van Bas nou nog aan iemand slijten of gaan we het alleen maar hebben over... Ja wat eigenijk?

On topic!
‘Maak de kritische koffie consument in jezelf los: kijk naar de branddatum, de herkomst etc. Hoe gedetailleerder, hoe beter!’

Erik82
Berichten: 2858
Lid geworden op: ma 07 nov 2011, 09:22

Re: Acaia Pearl White

Berichtdoor Erik82 » za 13 okt 2018, 16:54

][\Volgens mij zijn we gewoon on topic. Marcje stelt wat vragen en daar wordt antwoord op gegeven ;) . Hij moet alleen zichzelf nog overtuigen om de knoop door te hakken :mrgreen: .

Edit: Nog wel een belangrijke aanvulling en dat is dat deze Acaia ontwikkeld is voor slow en dus minder functies heeft voor espresso. Ik ga er dan ook vanuit dat Marcje zijn opmerkingen daar over gingen.
Laatst gewijzigd door Erik82 op za 13 okt 2018, 17:06, 1 keer totaal gewijzigd.
Strietman CT1, LWW EG-1, Lagom P64, Veel slowkoffie spul

Gebruikersavatar
bobbee
Berichten: 13175
Lid geworden op: za 01 sep 2012, 08:39
Locatie: Emmen...

Re: Acaia Pearl White

Berichtdoor bobbee » za 13 okt 2018, 16:57

Marcje heeft nog niet de kans gehad om te reageren op de antwoorden.
‘Maak de kritische koffie consument in jezelf los: kijk naar de branddatum, de herkomst etc. Hoe gedetailleerder, hoe beter!’

Gebruikersavatar
Marcje
Berichten: 1254
Lid geworden op: wo 17 aug 2016, 20:42
Locatie: Waalre

Re: Acaia Pearl White

Berichtdoor Marcje » za 13 okt 2018, 17:32

Marcje heeft nog niet de kans gehad om te reageren op de antwoorden. Afbeelding

Hallo, ik ben er weer 8-)

Ik ben eigenlijk wel nieuwsgierig naar hoe hij zou bevallen (en ziet er heel aardig uit, ook meegenomen), maarrr.... heb al wel echt flink geïnvesteerd in de koffielarij de laatste tijd... Nu is 130 een hele nette prijs, maar de koffie gaat er niet beter van smaken.
Wil er ook geen turkse bazaar van maken door dan maar iets heel laags te bieden, dat is ook niet fair. Ik denk er nog even over, en als Bas hem ondertussen kwijtraakt is dat mooi voor hem.

Ben nog steeds wel benieuwd waarom hij minder beviel dan de Brewista :?:
dus...

Gebruikersavatar
fransg
Berichten: 14929
Lid geworden op: do 05 jan 2012, 19:51
Locatie: Amsterdam

Re: Acaia Pearl White

Berichtdoor fransg » za 13 okt 2018, 21:26

Ben nog steeds wel benieuwd waarom hij minder beviel dan de Brewista :?:
Als ik het goed heb begrepen kon dat ook helemaal niet en is de Acaia beter maar heeft Erik wel veel plezier beleefd met de brewista. Zo kan men de hele discussie het beste samenvatten.
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino

Gebruikersavatar
bobbee
Berichten: 13175
Lid geworden op: za 01 sep 2012, 08:39
Locatie: Emmen...

Re: Acaia Pearl White

Berichtdoor bobbee » za 13 okt 2018, 22:55

Als ik het goed heb begrepen kon dat ook helemaal niet en is de Acaia beter maar heeft Erik wel veel plezier beleefd met de brewista. Zo kan men de hele discussie het beste samenvatten.
Afbeelding
‘Maak de kritische koffie consument in jezelf los: kijk naar de branddatum, de herkomst etc. Hoe gedetailleerder, hoe beter!’

bvds
Berichten: 2569
Lid geworden op: do 30 okt 2008, 22:54

Re: Acaia Pearl White

Berichtdoor bvds » za 13 okt 2018, 23:58

Nu is 130 een hele nette prijs, maar de koffie gaat er niet beter van smaken.
Wil er ook geen turkse bazaar van maken door dan maar iets heel laags te bieden, dat is ook niet fair. Ik denk er nog even over, en als Bas hem ondertussen kwijtraakt is dat mooi voor hem.

Ben nog steeds wel benieuwd waarom hij minder beviel dan de Brewista :?:
Nou nou wat een levendigheid in dit topic!
Is allemaal niet zo spannend hoor.
Ik vind de Acaia vooral geschikt voor slow coffee en wat aan de grote kant. En wisselen tussen de menu's (gewicht zonder decimalen bij gebruik timer) is niet zo mijn ding. Klopt wel dat je de menu's die je niet gebruikt kunt uitzetten. Maar los daar van natuurlijk een prima scale. Goed gebouwd, hip design en responsief. Ga hem dus zeker niet dumpen.
Espresso: Elektra MCAL / Olympia Cremina '82 / Cafelat Robot / Niche Zero / Eureka XL
Filter: Hario V60 / Chemex / Delter / Melodrip / Comandante MK3 Nitroblade / MK Vario + Ditting steel burrs


Terug naar “Te koop aangeboden”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 17 gasten