Zo net naar Eindhoven op en neer geweest om dit beest op te halen. De Izzo Alex Duetto v2. Zou wel eens heel erg in de buurt kunnen komen van mijn droommachine....! Dit exemplaar is uit 2008. Werd verkocht door iemand met niet al te veel verstand van zaken. De bijgeleverde molen (Macap M4) was bij aankoop goed ingesteld. Daarna had ie er maar niet meer aan gezeten. Bijna bedroevender waren de boontjes van de Albert Heijn. Dat je met zo'n mooie machine zulke vieze koffie kan zetten!
Jammer genoeg was de vieze smaak niet alleen te wijten aan de koffiebonen. Na een kleine inspectie thuis blijkt het onderhoud toch niet zo goed te zijn als meneer beweerde. Helaas.
Wel eens gehoord van backflushen?
Morgen ook maar gelijk een nieuwe groepsring bestellen. Het douchescherm ligt alweer te weken in een sopje flushmiddel. Zou ik het schermpje nog kunnen redden?
Een snelle blik van boven levert de volgende beelden. Ik kan er zelf nog niet al te veel conclusies uit trekken.
Groenige aanslag op boiler duidt op roest. Iets om me zorgen over te maken?
Dubieus gemonteerde PID... Met een 'stevig' stukje tyrep.
En kun je je voorstellen dat hier nog mensen water uit durven te drinken? Nee, die zwarte plek is geen schaduw...
Wat is een fijn middeltje om dit waterreservoir goed mee te reinigen?
Wederom bedroevend hoe mensen met hun materiaal omgaan. Maar houdt mij weer van de straat. Iemand nog tips hoe ik dit verder moet aanpakken vanaf nu?
Project Izzo Alex Duetto v2
1
Laatst gewijzigd door paulkoffie op do 16 jan 2014, 23:36, 2 keer totaal gewijzigd.