Melitta caffeo solo probleem

Andrekoffieboon
Berichten: 8
Lid geworden op: zo 13 jun 2021, 11:22

Melitta caffeo solo probleem

Berichtdoor Andrekoffieboon » di 15 jun 2021, 16:38

Hallo, probleem is dat mijn melitta geen koffie meer geeft, begon bij minder volle kopjes tot op gegeven moment hij geen druppel meer gaf. De melitta maakte veel herrie en stoom en alles kwam als drab direct in de residubak terecht. Na wat gezocht te hebben op internet heb ik besloten drainage ventiel te vervangen, maar dat hielp niet, toen zag in dat het inlaatventiel, haaks stukje, wat in de zetgroep zit was afgebroken, dit ook vervangen en alles goed gereinigd en weer ingevet. Nou ik dacht dat wordt weer lekker bakje koffie drinken, maar helaas, weer geen koffie uit uitlaat. (uitlaat is ook schoon) tijdens de koffiezet procedure weer veel kabaal en stoom, en als je daarna de zetgroep eruit haalt dan zie je rondom inlaatstuk zetgroep (wat nieuw is) veel vocht/water. Het is net of die daar niet goed sluit, heb het apparaat en zetgroep al 3 x in en uit elkaar gehaald maar helpt allemaal niks, wie weet wat ik misschien verkeerd zou hebben moeten gedaan? Graag hulp want ben senseo nu wel zat, :mrgreen:

Vriendelijke groet Andre

Andrekoffieboon
Berichten: 8
Lid geworden op: zo 13 jun 2021, 11:22

Re: Melitta caffeo solo probleem

Berichtdoor Andrekoffieboon » wo 16 jun 2021, 12:43

En hoeveel speling mag er op de zetgroep zijn nadat je hem erin hebt gedaan? Zit nu aardig wat speling op namelijk

Marc O.
Berichten: 292
Lid geworden op: vr 25 sep 2020, 23:30
Locatie: Zell am Ziller

Re: Melitta caffeo solo probleem

Berichtdoor Marc O. » wo 16 jun 2021, 15:07

Ik weet niet hoe de zetgroep van Melitta aansluit op o.a. de watertoevoer vanuit de machine. Ik weet van mijn Siemens machine echter wel dat als daar speling op zou zitten, er waarschijnlijk geen of veel minder water onder druk door de zetgroep gestuurd kan worden. Dus lijkt me goed om daar eerst eens naar te kijken. Wellicht lost dat het andere probleem ook op.
ECM Synchronika - Mahlkönig K30 Vario

Andrekoffieboon
Berichten: 8
Lid geworden op: zo 13 jun 2021, 11:22

Re: Melitta caffeo solo probleem

Berichtdoor Andrekoffieboon » wo 16 jun 2021, 19:16

Oke had dus drainageventiel en inlaat zetgroep vervangen, nu de boel weer uit elkaar gehaald, heb handmatig de nieuwe inlaat wat aan de zetgroep zit in het drainageventiel gedrukt en deze sluit niet goed aan zit speling op, heb de oude afgebroken ook in het drainageventiel gestopt en die sluit wel goed aan zonder speling, hopen dat dit het probleem is, bestel iedergeval een orginele

Gebruikersavatar
Barista74
Berichten: 415
Lid geworden op: ma 07 mei 2012, 11:45
Locatie: Utrecht

Re: Melitta caffeo solo probleem

Berichtdoor Barista74 » do 17 jun 2021, 08:45

Waarschijnlijk is alles van de binnenkant zo verstopt dat het water nergens meer heen kan en er dingen afbreken vanwege de druk.
Even wegbrengen naar een monteur zoals rubinati of zelf doen.

Wanneer heb je voor het laatst schoonmaaktabletten gebruikt?
Expobar Brewtus IV, Eureka Zenith 65E, Fracino Retro Lever 2
Voor de beste koffielocaties: www.worldmapofcoffee.com, Mobiele koffiebar ZOespresZO

scholtens11
Berichten: 58
Lid geworden op: zo 03 mar 2013, 12:22

Re: Melitta caffeo solo probleem

Berichtdoor scholtens11 » do 17 jun 2021, 09:47

Heb je wel het juiste type "haaks stukje" gekocht en gemonteerd? Er zijn nl 2 uitvoering te koop.

Andrekoffieboon
Berichten: 8
Lid geworden op: zo 13 jun 2021, 11:22

Re: Melitta caffeo solo probleem

Berichtdoor Andrekoffieboon » do 17 jun 2021, 18:55

Machine is helemaal schoon, daar ligt het niet aan, maar zijn er 2 haakse inlaat stukjes? Weet je de onderdeel nummers? Volgens de verkoper waren ze allemaal zelfde

Andrekoffieboon
Berichten: 8
Lid geworden op: zo 13 jun 2021, 11:22

Re: Melitta caffeo solo probleem

Berichtdoor Andrekoffieboon » vr 18 jun 2021, 14:42

Nu orginele Melitta Koppelstuk Verbindingsstuk
Onderdeelnr 6761169 in gezet en hij doet het weer perfect! Terwijl dit orginele onderdeel 5 euro kost en die andere niet orginele 17 euro, er zit minimaal dikte verschil in waardoor die niet goed aansluit in drainageventiel, blij dat ik weer koffie heb! Bedankt voor het meedenken!

Niek1234
Berichten: 1
Lid geworden op: za 04 sep 2021, 12:38

Re: Melitta caffeo solo probleem

Berichtdoor Niek1234 » za 04 sep 2021, 14:32

Hoi allemaal,

We hebben sinds kort een Melitta caffeo solo van Marktplaats.
Ik had al op het forum het een en ander gelezen over mogelijke problemen.
Bij het afhalen viel het mij al op dat er water in het achterste gedeelte van de lekbak komt (constatering na koffiezetten).
persoon van marktplaats gaf aan dat dat altijd al zo was.

Nu begin ik toch te twijfelen en willen even verifiëren of het klopt dat er water komt in het achterste gedeelte van de lekbak en hoe droog de koffieresidu zou moeten zijn..

Na 1 keer koffiezetten (hoeveelheidwaterstand staat precies verticaal):
Koffieresidu: https://photos.app.goo.gl/rkZ68oTQdEK1BSiA8
Hoeveelheid water in achterste lekbak: https://photos.app.goo.gl/BMXwgnC1XmDaTeY96

Zoals gelezen op het forum zou ik het drainage ventiel kunnen vervangen en evt. wat andere buisjes maar dan zou ik moeten weten of dit normaal is of abnormaal. Gezien ik het apparaat niet in nieuwstaat ken weet ik niet wat normaal is.

Alvast bedankt!

KoffieLaw
Berichten: 78
Lid geworden op: wo 27 okt 2021, 09:43

Re: Melitta caffeo solo probleem

Berichtdoor KoffieLaw » do 09 dec 2021, 11:14

Na het zetten van koffie, zal er altijd 'afvalwater' verdwijnen via je draingeventiel in je lekbak. De koffie koekjes moeten in ieder geval droog zijn en niet nat.


Terug naar “Volautomaten”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 15 gasten

cron