Welke volautomaat op kantoor

Durdane
Berichten: 20
Lid geworden op: za 04 dec 2021, 21:54

Welke volautomaat op kantoor

Berichtdoor Durdane » do 09 mei 2024, 09:48

Over ongeveer een maand open ik een nieuwe vestiging.

Er zijn daar ongeveer 20 mensen in dienst waarvan dagelijks ongeveer 12 aanwezig

Thuis en op mijn eigen kantoor heb ik een pistonmachine en aparte bonenmaler en “vers” gebrande bonen.

Voor in de “kantine” wil ik een volautomaat, die ook melkvarianten kan bereiden en eventueel chocomelk. Twee soorten bonen zou mooie optie zijn maar hoeft niet. Detail: er werken voor 99% vrouwen

Ik heb zelf zitten zoeken richting WMF maar veel verder digitale brochures en vanaf prijzen kom ik niet.

Bijvoorbeeld makkelijk onderhoud, schoonmaken en aanvullen is wel prettig.

Wat voor machine zouden jullie aanraden?
Bezerra Strega - La Pavoni Esperto Abile - Eureka Mignon XL

Gebruikersavatar
cashje
Berichten: 43
Lid geworden op: za 12 dec 2015, 20:02

Re: Welke volautomaat op kantoor

Berichtdoor cashje » do 23 mei 2024, 04:56

Een Animo optibean 3 NG of touch is daar perfect voor.
https://cwscoffeeservice.nl/winkel/koff ... n-3-touch/

Durdane
Berichten: 20
Lid geworden op: za 04 dec 2021, 21:54

Re: Welke volautomaat op kantoor

Berichtdoor Durdane » do 23 mei 2024, 09:47

Dank je, daar zal ik ook naar kijken

Ik ben inmiddels wezen kijken links en rechts.

Een wmf1500s+ met autoclean en andere toeters en bellen spreekt wel erg aan, maar dan betaal je al snel 15k. Refurbished misschien 5-6, maar ik kan zelf niet beoordelen hoe goed dat dan is.

Een Jura X10 is nu hoog op de verlanglijst komen te staan. Ook daar is de schoonmaakprocedure redelijk eenvoudig

Qua smaak vond ik het allebei voor kantoorkoffie prima
Bezerra Strega - La Pavoni Esperto Abile - Eureka Mignon XL

Gebruikersavatar
Ypuh
Berichten: 882
Lid geworden op: zo 02 mei 2021, 23:18

Re: Welke volautomaat op kantoor

Berichtdoor Ypuh » do 23 mei 2024, 11:02

Ik zou vooral kijken naar een interessante deal m.b.t. onderhoud en goede bonen. Met 20 mensen weet ik niet precies hoe dat gaat, maar de kantoren waar ik kom (pakweg 100-200 mensen), weet ik niet beter dan dat er vrijwel wekelijks iemand langs moet komen om de boel draaiende te houden.

Weet de details ook niet meer precies, maar de 'goede' koffie automaat gingen iets van 50.000 bakjes per jaar doorheen met gemiddeld minder dan 100 mensen aanwezig op kantoor. Goede bonen van €20/kg begint dan ook een dure aangelegenheid te worden en zelf onderhouden lijkt me niet/nauwelijks mogelijk, dus die twee zou ik op z'n minst rekening mee houden. Ik neem aan dat de bonen aanbieders ook een machine + onderhoud aanbieden.
Ik brand mijn eigen koffie op een bedenkelijk niveau.

Durdane
Berichten: 20
Lid geworden op: za 04 dec 2021, 21:54

Re: Welke volautomaat op kantoor

Berichtdoor Durdane » do 23 mei 2024, 11:38

Klopt er worden ook onderhoudscontracten en bonen”abonnementen” aangeboden

Dat laatste vind ik dan al lastig, want er is wel keuze maar toch misschien net weer niet wat je zelf lekker vind. En een keer wisselen is ook leuk. En de automaat komt misschien wel 150km hier vandaan, terwijl lokaal koffiebonen halen mij dan meer aanspreekt.

Denk dat met 20 medewerkers er op zich wel financiële ruimte is voor goede bonen, maar daar komt natuurlijk ook de beperking van een volautomaat om de hoek kijken. En dan hebben we het nog niet over de beperkingen van de koffiedrinkers ;)

Merk dat ik erg moet uitkijken dat de koffiehobby niet te ver doorwerkt in een zakelijke beslissing.

Aan de andere kant is de wens voor goede koffie op kantoor natuurlijk ook geboren uit de hobbymatige interesse.
Bezerra Strega - La Pavoni Esperto Abile - Eureka Mignon XL

Pti
Berichten: 3288
Lid geworden op: di 16 jun 2015, 15:43
Locatie: Zaanstad
Contacteer:

Re: Welke volautomaat op kantoor

Berichtdoor Pti » do 23 mei 2024, 14:11

Toen wij de eerste klanten met volautomaten kregen hebben we inderdaad gekeken naar een speciale melange voor die machines. Iets langer en iets langzamer gebrand om de oplosbaarheid van de koffie wat te verbeteren. Dan krijg je, met de beperkingen van de techniek, toch nog een redelijk extractie percentage en dus een smaakvolle koffie zonder dat het van die verbrande robusta rotzooi wordt.

Wij plaatsen voor grotere verbruikers Jura en Dr. Coffee machines, maar het is inderdaad wel belangrijk dat er één of twee mensen rondlopen die zorgdragen voor de machine. Vieze machine is altijd vieze koffie.

Gebruikersavatar
Ypuh
Berichten: 882
Lid geworden op: zo 02 mei 2021, 23:18

Re: Welke volautomaat op kantoor

Berichtdoor Ypuh » vr 24 mei 2024, 11:45

Merk dat ik erg moet uitkijken dat de koffiehobby niet te ver doorwerkt in een zakelijke beslissing.

Aan de andere kant is de wens voor goede koffie op kantoor natuurlijk ook geboren uit de hobbymatige interesse.
Als simpele medewerker vind ik dat goede koffie wel gewoon een arbeidsvoorwaarde is hoor, of een employee benefit. Ik vind het soms belachelijk welke uurtarieven ze vragen/betalen en welke koffie ze dan schenken, en ben inmiddels ook wel zo verwend dat ik dan liever water of een thee'tje drink. Wie anno 2024 nog met van die diepvriespakken aan komt zetten, voor zo'n bedrijf wil ik echt niet meer werken, ook al betalen ze €500 meer. Het zegt veel over hoe ze met personeel en hun centen omgaan.

Of je 24/7 een barista klaar moet hebben staan is het andere uiterste, en een half automaat is ook teveel gevraagd, maar ik zou niet alleen naar de centen kijken (2 euro meer per medewerker per dag scheelt mogelijk weer €20k aan recruitment kosten of nieuwe klanten per jaar).
Ik brand mijn eigen koffie op een bedenkelijk niveau.


Terug naar “Volautomaten”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 14 gasten