Re: Krups ea8000

31
Dag 3: ik besloot net (1e bakkie 10.15u) de "minder sterke koffieknop" te kiezen.

Die beviel ook erg goed.

Dat is toch een beetje gek: ik houd van vrij sterke, pittige koffie. Deze was inderdaad iets minder sterk, maar ik vond hem erg lekker.

Nog steeds Illybonen ;)

Re: Krups ea8000

32
KittyG schreef:
@3aan schreef:Nee deze set heb ik al jaren geleden bij een Belgische meneer gescoord, zonder de Drivers van de Iwata hoorns wel de Bashoorns waren van een JBL 18" korte slag voorzien, de Iwata's worden gevoed door JBL 2482 met Phenolic diafragma's, klinken veel mooier dan die met zo'n metaal diafragma, de tweeters heb ik inmiddels vervangen door een stel EV ST350a, klinken mooier dan die supers, heb er ook een tijdje Bandtweeters op gehad van Stage Accompany model 8525, alleen gaf het noodzakelijke veiligheidsfilter teveel wanklank op lager volume en heb zo 4 dure Ribbons opgeblazen ik heb er nu nog 2 in reserve maar gebruiken nee.
Het geheel wordt gefilterd met JBL 3160 en JBL 3105 = volledig Passief en wordt aangestuurd door een buizenversterkertje van een paar watt per kanaal.

En wat voor soorten muziek luister je?
Veel oude Jazz, RB, Soul (alleen de golden oldies) maar zeker ook de echte mooie Gospels door die mooie doorleefde stemmen gebracht, < http://www.last.fm/music/Mahalia+Jackson > eigenlijk bijna alles wat er mee samen hangt.

Uiteraard een hele mooie CD speler, platen draaien doe ik bijna niet meer ik heb er nog wel een paar, laatst geteld zijn er nog iets van 2800, heb m'n echte mooie draaitafels al verkocht EMT 930st en m'n volledig gemodificeerde Roksan Xerxes met EMT element en een SME V arm, heb nu alleen nog een oude Roksan Xerxes staan.
Gaggia Orione - 1973 - Vibiemme Pistone 2017 in wederopbouw - Ceado E37s
Volg Adriaans koffiekar op fb.com/A3koffie
Op FB staan de openbare gelegenheden waar ik met koffie sta.

Re: Krups ea8000

33
@3aan schreef:
KittyG schreef:
@3aan schreef:Nee deze set heb ik al jaren geleden bij een Belgische meneer gescoord, zonder de Drivers van de Iwata hoorns wel de Bashoorns waren van een JBL 18" korte slag voorzien, de Iwata's worden gevoed door JBL 2482 met Phenolic diafragma's, klinken veel mooier dan die met zo'n metaal diafragma, de tweeters heb ik inmiddels vervangen door een stel EV ST350a, klinken mooier dan die supers, heb er ook een tijdje Bandtweeters op gehad van Stage Accompany model 8525, alleen gaf het noodzakelijke veiligheidsfilter teveel wanklank op lager volume en heb zo 4 dure Ribbons opgeblazen ik heb er nu nog 2 in reserve maar gebruiken nee.
Het geheel wordt gefilterd met JBL 3160 en JBL 3105 = volledig Passief en wordt aangestuurd door een buizenversterkertje van een paar watt per kanaal.

En wat voor soorten muziek luister je?
Veel oude Jazz, RB, Soul (alleen de golden oldies) maar zeker ook de echte mooie Gospels door die mooie doorleefde stemmen gebracht, < http://www.last.fm/music/Mahalia+Jackson > eigenlijk bijna alles wat er mee samen hangt.

Uiteraard een hele mooie CD speler, platen draaien doe ik bijna niet meer ik heb er nog wel een paar, laatst geteld zijn er nog iets van 2800, heb m'n echte mooie draaitafels al verkocht EMT 930st en m'n volledig gemodificeerde Roksan Xerxes met EMT element en een SME V arm, heb nu alleen nog een oude Roksan Xerxes staan.
Heb je ook kabels van 10000 e en een matje ond er je cd's? :mrgreen:

Re: Krups ea8000

34
Geen kabels van 1000 euro wel sommige die iets meer dan bovengemiddeld klinken maar die zijn meestal geleend en na verloop van tijd gekregen of voor een hele vriendelijke vergoeding bekomen.

Ik heb geen matje onder m'n CD dat leest zo lastig met de Laser, daarom heb ik een matje bovenop de CD en dat erkt echt omdat de randjes van de CD worden afgeschermd en zodoende de ongewenste reflecties tegengaat, ja het verschil duidelijk waarneembaar. 8-)
Gaggia Orione - 1973 - Vibiemme Pistone 2017 in wederopbouw - Ceado E37s
Volg Adriaans koffiekar op fb.com/A3koffie
Op FB staan de openbare gelegenheden waar ik met koffie sta.

Re: Krups ea8000

37
@3aan schreef:daarom heb ik een matje bovenop de CD en dat erkt echt omdat de randjes van de CD worden afgeschermd en zodoende de ongewenste reflecties tegengaat, ja het verschil duidelijk waarneembaar.
Wat maken die reflecties uit?
Het is immers digitale data?
Behmor 1600+, Baratza Sette 270W, La San Marco SM95A, Faema MC90, La Pavoni Europiccola, mini Gaggia, Bezzera Magica, Bosch B30

Re: Krups ea8000

38
Tot voor een paar jaar terug ging ik elk jaar naar de hifi beurs in Veldhoven.
Tot ik op een gegeven momeng naar een demo van een set van 200000 euro zat te luisteren.
De verkoper beweerde dat het gelukt was om het geluid van een piano te evenaren.
Nu ging en ga ik nog wel eens naar een piano concert en hoor ik vanaf mijn geboorte ,met enige regelmaat een piano zijn ding doen en alhoewel de set prachtig klonk was het duidelijk geen live evenaring.

Ben er nu al een paar jaar niet meer geweest.Ben er te nuchter voor denk ik.
Een parallel met koffie is overigens wel te trekken.Met blindproeven of blindluisteren kunnen veel mythes wel eens ontnuchterend "busted" worden.

Re: Krups ea8000

39
Het zaaltje zal wel te klein geweest zijn om zo'n vergelijk neer te zetten, het is ook heel verschillend of je bij een kamer uitvoering bent of in een Mooie akoestiek verkeert van een concertgebouw en je zit net uit het midden op de vierde rij, laat me dan maar op die vierde rij plaatsnemen ;)
Gaggia Orione - 1973 - Vibiemme Pistone 2017 in wederopbouw - Ceado E37s
Volg Adriaans koffiekar op fb.com/A3koffie
Op FB staan de openbare gelegenheden waar ik met koffie sta.