Hulp/advies bij aanschaf nieuwe volautomaat

1
Hallo, mijn huidige De'Longhi begint langzaam de geest te geven na ruim 5 jaar trouwe dienst. Ik sta dus op het punt een nieuwe volautomaat aan te schaffen maar twijfel heel erg tussen twee overgebleven opties;

- Saeco Xelsis SM7685 kan ik via de ING rentepuntenshop kopen voor 919 euro (normale verkoopprijs bij diverse webshops is 1399 euro), komt goed uit de laatste test van de consumentenbond (voor wat het waard is) en ook andere reviews op internet zijn positief. Vraag me wel af hoe goed de service is bij eventuele problemen en het apparaat lijkt nogal onderhoudsgevoelig.
- Jura Z6, kan een apparaat van mei 2017 met dus nog fabrieksgarantie tot mei 2019 overnemen voor 1350 euro. Heeft een lage tellerstand van 2500 bereidingen en heeft net een volledige premium onderhoudsbeurt gehad. In dezelfde test van de consumentenbond scoort deze minder dan de Philips, maar ik vraag me sterk af of ik daar veel waarde aan moet hechten omdat het apparaat eerder wel prima is beoordeeld door dezelfde consumentenbond. Overige reviews die ik op internet kan vinden zijn positief, al kan ik op kieskeurig en op de diverse webshops weinig beoordelingen/reviews van gebruikers vinden. Mijn gevoel zegt me dat deze machine kwalitatief beter is/zou moeten zijn dan de Saeco maar de vraag is of dit daadwerkelijk zo is.

De Saeco kan twee melkproducten tegelijk bereiden en de Jura niet. Daarnaast heeft de Saeco een warmhoudplaatje bovenop en een touchscreen dat de Jura niet heeft. Leuke features op zich, maar voor mij niet perse doorslaggevend.

Hebben jullie nog input of advies die me kunnen helpen in het maken van een keuze? :roll:

Re: Hulp/advies bij aanschaf nieuwe volautomaat

3
Welkom op het forum. :)
Ook ik kan technisch niets van beide machines zeggen. ;)

Maar je houdt €400 over als je voor de Saeco gaat.
Daar zou ik heel leuke andere dingen mee kunnen doen.

Persoonlijk zou ik geen volautomaat willen hebben.
Zelfs een simpele koffiemethode maakt lekkerder koffie.
Je kiest echt voor gemak.

Voor die €400 kun je ook een mooie maler kopen. :P
Gr, Guido

La Pavoni Professional, Moccamaster, Bialetti Moka Express, Chemex, AeroPress, Kinu M47, Eureka Atom 60

Re: Hulp/advies bij aanschaf nieuwe volautomaat

4
Dank voor jullie reacties heren!

Ik weet dat je met een volautomaat niet de beste koffie kan zetten, maar kies hier bewust voor omdat het (gebruiks)gemak voor mij zwaar weegt.

Ook binnen de volautomaten zijn er flinke verschillen in prijs en kwaliteit vandaar dat ik ook advies heb gevraagd tussen de twee voor mij overgebleven opties. Hopelijk dat iemand hier inhoudelijk nog wat van kan vinden ;-)

Re: Hulp/advies bij aanschaf nieuwe volautomaat

5
Het is onzin dat een volautomaat geen lekkere koffie kan zetten.
Andere koffie, andere smaak maar hoeft echt niet slecht te zijn.
Hangt nog steeds af van gekozen bonen etc.
Een 10 zal je kopje niet zomaar worden maar een 7 a 8 is zeker mogelijk.
Onderhoud en schoon maken/spoelen zijn ook hier essentieel maar dat is altijd bij het bereiden van voedsel/drank.
Zelf heb ik al jaren een Jura Z5, nu 9? Jaar oud. Doe je onderhoud op tijd en hij kan jaren mee.
De mijne is gebruikt gekocht, onderhoud bij een betaalbare expert en ik drink ook hieruit een lekkere koffie.
Succes.

Re: Hulp/advies bij aanschaf nieuwe volautomaat

7
Over smaak valt niet te twisten, maar een 8 voor koffie uit een volautomaat? Dat gaat mij wel wat te ver.
Goede koffie haal je mijns inziens niet uit een volautomaat. Wel makkelijke koffie die niet vies is.
R-Know schreef:Het is onzin dat een volautomaat geen lekkere koffie kan zetten.
Andere koffie, andere smaak maar hoeft echt niet slecht te zijn.
Hangt nog steeds af van gekozen bonen etc.
Een 10 zal je kopje niet zomaar worden maar een 7 a 8 is zeker mogelijk.
Onderhoud en schoon maken/spoelen zijn ook hier essentieel maar dat is altijd bij het bereiden van voedsel/drank.
Zelf heb ik al jaren een Jura Z5, nu 9? Jaar oud. Doe je onderhoud op tijd en hij kan jaren mee.
De mijne is gebruikt gekocht, onderhoud bij een betaalbare expert en ik drink ook hieruit een lekkere koffie.
Succes.
Espresso; Bezzera Strega; Niche zero.
Filter: Kinu m47; V60, Aeropress ...

Roaster: Huky500