De miskoop die Jura Ena 8 heet...

Gebruikersavatar
bobbee
Berichten: 13253
Lid geworden op: za 01 sep 2012, 08:39
Locatie: Emmen

Re: De miskoop die Jura Ena 8 heet...

Berichtdoor bobbee » ma 06 apr 2020, 22:29


Je hebt helemaal gelijk.Is geen speld tussen te krijgen. Desalniettemin liggen er op de bodem van mijn vijver een laptop en twee telefoons en ergens op de snelweg tussen Epe en Apeldoorn twee contactlenzen in de berm. Soms reageer je zonder rustig na te denken en te analyseren. :(
Ik ben heel visueel ingesteld! Afbeelding
‘Maak de kritische koffie consument in jezelf los: kijk naar de branddatum, de herkomst etc. Hoe gedetailleerder, hoe beter!’

phusebox
Berichten: 20
Lid geworden op: zo 27 okt 2019, 08:53

Re: De miskoop die Jura Ena 8 heet...

Berichtdoor phusebox » do 27 apr 2023, 20:43

Inmiddels weer een tijd verder en de ENA 8 is na twee eerdere reparaties weer weg voor een probleem...

Nu voor de tweede keer binnen gebracht bij de winkel waar we de machine gekocht hebben. Na doorvragen gaven ze toe dat ze enkel de ENA 8 hadden staan omdat ze dat van Jura moeten. Ze verkopen ze liever niet meer tenzij iemand per se, na het afgeraden te zijn, toch deze machine wil... ze zeiden dat er wel degelijk een ontwerpfout inzit en ze de ENA 8 bij de bosjes binnen krijgen voor reparatie.

Gebruikersavatar
bobbee
Berichten: 13253
Lid geworden op: za 01 sep 2012, 08:39
Locatie: Emmen

Re: De miskoop die Jura Ena 8 heet...

Berichtdoor bobbee » do 27 apr 2023, 21:47

Inmiddels weer een tijd verder en de ENA 8 is na twee eerdere reparaties weer weg voor een probleem...

Nu voor de tweede keer binnen gebracht bij de winkel waar we de machine gekocht hebben. Na doorvragen gaven ze toe dat ze enkel de ENA 8 hadden staan omdat ze dat van Jura moeten. Ze verkopen ze liever niet meer tenzij iemand per se, na het afgeraden te zijn, toch deze machine wil... ze zeiden dat er wel degelijk een ontwerpfout inzit en ze de ENA 8 bij de bosjes binnen krijgen voor reparatie.
Vreselijk!

Weg met dat ding.
‘Maak de kritische koffie consument in jezelf los: kijk naar de branddatum, de herkomst etc. Hoe gedetailleerder, hoe beter!’

phusebox
Berichten: 20
Lid geworden op: zo 27 okt 2019, 08:53

Re: De miskoop die Jura Ena 8 heet...

Berichtdoor phusebox » do 27 apr 2023, 21:54

Inmiddels weer een tijd verder en de ENA 8 is na twee eerdere reparaties weer weg voor een probleem...

Nu voor de tweede keer binnen gebracht bij de winkel waar we de machine gekocht hebben. Na doorvragen gaven ze toe dat ze enkel de ENA 8 hadden staan omdat ze dat van Jura moeten. Ze verkopen ze liever niet meer tenzij iemand per se, na het afgeraden te zijn, toch deze machine wil... ze zeiden dat er wel degelijk een ontwerpfout inzit en ze de ENA 8 bij de bosjes binnen krijgen voor reparatie.
Vreselijk!

Weg met dat ding.
Waarschijnlijk wel ja. De vraag is wat nu? Is een full size Jura echt beter? Lastig om een objectief oordeel te krijgen.

Als ze betrouwbaarder zijn overweeg ik een Z10.

Gebruikersavatar
bobbee
Berichten: 13253
Lid geworden op: za 01 sep 2012, 08:39
Locatie: Emmen

Re: De miskoop die Jura Ena 8 heet...

Berichtdoor bobbee » do 27 apr 2023, 22:17

Enige wat ik weet van deze automaten is dat bij Jura de zetgroep er niet uit kan zonder schroevendraaier. Dat zou voor mij een no go zijn zeker omdat er machines zijn waar die wel met de hand uit kan.
Machines zoals Delonghi, Saeco. Daar zou ik op letten maar meer dan dat kan ik je niet helpen. Ik slinger iedere dag de Londinium aan. Keuzes.... Ieder heeft zijn eigen prioriteiten waarop die zijn keuzes maakt.
Ik hoop dat je een mooie machine vindt die bij jou wensen aansluit.
‘Maak de kritische koffie consument in jezelf los: kijk naar de branddatum, de herkomst etc. Hoe gedetailleerder, hoe beter!’

Gebruikersavatar
FrancisPavoni
Berichten: 340
Lid geworden op: zo 13 mar 2016, 00:23

Re: De miskoop die Jura Ena 8 heet...

Berichtdoor FrancisPavoni » do 27 apr 2023, 23:54

Ik heb een paar jaar jura's gerepareerd en het klopt dat je de zetgroep niet zelf kunt schoonmaken. Daardoor krijg je ophoping van koffieresten wat door de vochtige omgeving gaat schimmelen. Wat we meestal aantroffen was niet fris. Soms zelfs spinnennesten en maden die wel raad weten met die aangename temperatuur.
Als ik tegenwoordig een kopje uit een jura aangeboden krijg bedank ik vriendelijk.

Rijketom
Berichten: 4
Lid geworden op: zo 05 apr 2020, 21:18

Re: De miskoop die Jura Ena 8 heet...

Berichtdoor Rijketom » vr 28 apr 2023, 08:22

Ik heb helaas dezelfde ervaring. Bovendien wilde Jura onderzoekskosten naast de reparatiekosten berekenen.
Kon ik bijna een nieuwe voor kopen.
Ook zelf gerepareerd met behulp van YouTube paar tientjes onderdelen gekocht en koffiedrinken mar weer. 😀

maurice1
Berichten: 347
Lid geworden op: za 13 aug 2022, 16:30

Re: De miskoop die Jura Ena 8 heet...

Berichtdoor maurice1 » vr 28 apr 2023, 11:44

Ik heb een paar jaar jura's gerepareerd en het klopt dat je de zetgroep niet zelf kunt schoonmaken. Daardoor krijg je ophoping van koffieresten wat door de vochtige omgeving gaat schimmelen. Wat we meestal aantroffen was niet fris. Soms zelfs spinnennesten en maden die wel raad weten met die aangename temperatuur.
Als ik tegenwoordig een kopje uit een jura aangeboden krijg bedank ik vriendelijk.
Oef...
Profitec Pro 700 met Lelit Flow Control | Acaia Orbit (Mazzer 33M) | Acaia Lunar 2021

phusebox
Berichten: 20
Lid geworden op: zo 27 okt 2019, 08:53

Re: De miskoop die Jura Ena 8 heet...

Berichtdoor phusebox » vr 28 apr 2023, 11:46

Ik heb een paar jaar jura's gerepareerd en het klopt dat je de zetgroep niet zelf kunt schoonmaken. Daardoor krijg je ophoping van koffieresten wat door de vochtige omgeving gaat schimmelen. Wat we meestal aantroffen was niet fris. Soms zelfs spinnennesten en maden die wel raad weten met die aangename temperatuur.
Als ik tegenwoordig een kopje uit een jura aangeboden krijg bedank ik vriendelijk.
Doe je dat ook bij andere merken, want het ligt ook aan de gebruikers. Als ik een apparaat met uitneembare zetgroep niet reinig is het waarschijnlijk nog erger.

phusebox
Berichten: 20
Lid geworden op: zo 27 okt 2019, 08:53

Re: De miskoop die Jura Ena 8 heet...

Berichtdoor phusebox » vr 28 apr 2023, 14:03

Reparateur melde net, is niet meer te repareren. Een of andere motor-steun is afgebroken. Jura zegt, gooi maar weg... :o


Terug naar “Volautomaten”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 9 gasten