De miskoop die Jura Ena 8 heet...

Rijketom
Berichten: 4
Lid geworden op: zo 05 apr 2020, 21:18

Re: De miskoop die Jura Ena 8 heet...

Berichtdoor Rijketom » vr 28 apr 2023, 14:07

😡😡😡
Zoek via YouTube, daar vind je er vast wel eentje.

phusebox
Berichten: 20
Lid geworden op: zo 27 okt 2019, 08:53

Re: De miskoop die Jura Ena 8 heet...

Berichtdoor phusebox » vr 28 apr 2023, 14:08

😡😡😡
Zoek via YouTube, daar vind je er vast wel eentje.
Jura weigert het onderdeel te leveren.

phusebox
Berichten: 20
Lid geworden op: zo 27 okt 2019, 08:53

Re: De miskoop die Jura Ena 8 heet...

Berichtdoor phusebox » vr 28 apr 2023, 14:58

De topictitel was in ieder geval een vooruitziende blik van mij. Machine ruim 4 jaar oud en nu al total loss. Als ik eentje bij de Aldi had gekocht was die langer mee gegaan denk ik.

Ben70
Berichten: 766
Lid geworden op: vr 26 aug 2022, 11:50

Re: De miskoop die Jura Ena 8 heet...

Berichtdoor Ben70 » vr 28 apr 2023, 15:51

😡😡😡
Zoek via YouTube, daar vind je er vast wel eentje.
Jura weigert het onderdeel te leveren.
kijk eens hier: https://nl.jura.com/nl/support-service/ ... onderdelen
Rocket Appartamento Compak E8
Lelit Bianca , KitchenAid - Siphon Coffee Brewer/kitchenaid grinder

phusebox
Berichten: 20
Lid geworden op: zo 27 okt 2019, 08:53

Re: De miskoop die Jura Ena 8 heet...

Berichtdoor phusebox » vr 28 apr 2023, 16:20

😡😡😡
Zoek via YouTube, daar vind je er vast wel eentje.
Jura weigert het onderdeel te leveren.
kijk eens hier: https://nl.jura.com/nl/support-service/ ... onderdelen
Daar staat niks wat aan de binnenkant zit. De reparateur gaf ook aan dat als hij het onderdeel wel kreeg het een reparatie van 5 a 600 euro zou zijn want was zeker 8 uur werk.

Ik heb Jira Nederland een mail gestuurd met mijn bevindingen en mening en tevens de rechtsbijstand een heads up gegeven van een conflict met Jura dat gaat ontstaan omdat ze geen garantie verlenen en ik als consument minimaal 5 jaar maar eigenlijk toch wel 10 jaar levensduur mag verwachten.

Rijketom
Berichten: 4
Lid geworden op: zo 05 apr 2020, 21:18

Re: De miskoop die Jura Ena 8 heet...

Berichtdoor Rijketom » vr 28 apr 2023, 16:33

👏👏👏

Gebruikersavatar
bobbee
Berichten: 13310
Lid geworden op: za 01 sep 2012, 08:39
Locatie: Emmen

Re: De miskoop die Jura Ena 8 heet...

Berichtdoor bobbee » vr 28 apr 2023, 17:04

Jura weigert het onderdeel te leveren.
kijk eens hier: https://nl.jura.com/nl/support-service/ ... onderdelen
Daar staat niks wat aan de binnenkant zit. De reparateur gaf ook aan dat als hij het onderdeel wel kreeg het een reparatie van 5 a 600 euro zou zijn want was zeker 8 uur werk.

Ik heb Jira Nederland een mail gestuurd met mijn bevindingen en mening en tevens de rechtsbijstand een heads up gegeven van een conflict met Jura dat gaat ontstaan omdat ze geen garantie verlenen en ik als consument minimaal 5 jaar maar eigenlijk toch wel 10 jaar levensduur mag verwachten.
En ook belangrijk om mee te nemen dat het een model is met euvels...succes.
‘Maak de kritische koffie consument in jezelf los: kijk naar de branddatum, de herkomst etc. Hoe gedetailleerder, hoe beter!’

phusebox
Berichten: 20
Lid geworden op: zo 27 okt 2019, 08:53

Re: De miskoop die Jura Ena 8 heet...

Berichtdoor phusebox » vr 28 apr 2023, 17:10

Ja ik wilde eigenlijk een Z10 kopen zodra de Ena 8 terug was van onderhoud, die kon dan naar een bekende of anders hield ik hem voor kantoor.

Maar nu ga ik voorlopig geen Jura meer kopen als dit hun "befaamde" kwaliteit en service is.

maurice1
Berichten: 347
Lid geworden op: za 13 aug 2022, 16:30

Re: De miskoop die Jura Ena 8 heet...

Berichtdoor maurice1 » vr 28 apr 2023, 18:51

Ja ik wilde eigenlijk een Z10 kopen zodra de Ena 8 terug was van onderhoud, die kon dan naar een bekende of anders hield ik hem voor kantoor.

Maar nu ga ik voorlopig geen Jura meer kopen als dit hun "befaamde" kwaliteit en service is.
Balen dit hoor, maar zou je niet liever gaan voor een half-automaat wellicht? Zo'n Jura kost best wat geld, kun je net zo goed een leuke molen en een Racilio Silvia kopen toch? Die kun je repareren en er komen normaal gezien geen maden in te leven :D
Profitec Pro 700 met Lelit Flow Control | Acaia Orbit (Mazzer 33M) | Acaia Lunar 2021

phusebox
Berichten: 20
Lid geworden op: zo 27 okt 2019, 08:53

Re: De miskoop die Jura Ena 8 heet...

Berichtdoor phusebox » vr 28 apr 2023, 18:57

Ja ik wilde eigenlijk een Z10 kopen zodra de Ena 8 terug was van onderhoud, die kon dan naar een bekende of anders hield ik hem voor kantoor.

Maar nu ga ik voorlopig geen Jura meer kopen als dit hun "befaamde" kwaliteit en service is.
Balen dit hoor, maar zou je niet liever gaan voor een half-automaat wellicht? Zo'n Jura kost best wat geld, kun je net zo goed een leuke molen en een Racilio Silvia kopen toch? Die kun je repareren en er komen normaal gezien geen maden in te leven :D
Ja lijkt me leuk... voor even. Kost me te veel tijd om allemaal uit te zoeken en dan de extra tijd die ik kwijt ben met even een koffie maken.

Plus mijn vrouw drinkt alleen maar Latte's en Cappuccino's. Zelf die melk opschuimen is ook een kunst. Heb ooit mogen proberen bij iemand met een professioneel ding van 20K maar ik kreeg het niet voor elkaar. Gaat mijn vrouw ook nooit willen doen. Als dat de keuze is zal het voor haar "dan maar geen koffie meer" worden


Terug naar “Volautomaten”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 21 gasten