Jura s9 OTC probleem

LitersKoffie
Berichten: 8
Lid geworden op: za 09 nov 2019, 06:45

Jura s9 OTC probleem

Berichtdoor LitersKoffie » do 08 okt 2020, 17:18

Beste mede koffieliefhebbers,

Ik heb vorig jaar een gereviseerde jura s9 OTC aangeschaft. Waar ik zeer tevreden over was tot de laatste paar weken een probleem kwam opzetten. Het begon met het soms uitvallen en niet meer aanwillen van de machine wat al beste vervelend begon te worden. Maar sinds gisteren wil die helemaal niet meer aan, zodra ik hem aan probeer te zetten knippert er 5x het lampje van de aan en uit knop, waarna je een tik hoort binnen in de machine, en er vervolgens niks gebeurt. Nou heb ik zelf niet zo heel veel verstand van koffie volautomaten. maar was wel van plan het een en ander zelf te doen mocht er wat kapot gaan, maar ik zou momenteel niet weten waar ik moet beginnen met het zoeken van het probleem. De machine heeft ook nooit een error of foutcode aangegeven. Ik hoop dat jullie mij misschien hier wat wijzer kunnen maken. Mvg literskoffie

Gebruikersavatar
Jura_Impressa
Berichten: 627
Lid geworden op: di 25 mei 2010, 17:35
Locatie: Vlaardingen
Contacteer:

Re: Jura s9 OTC probleem

Berichtdoor Jura_Impressa » do 08 okt 2020, 18:27

Dat zit ‘m waarschijnlijk in de voedingsprint van de machine. Wellicht even navragen bij degene die m heeft gereviseerd. Die kan je hopelijk tegen beperkte vergoeding helpen.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
* Alles van JURA, Rocket, Quick Mill & Bravilor *

LitersKoffie
Berichten: 8
Lid geworden op: za 09 nov 2019, 06:45

Re: Jura s9 OTC probleem

Berichtdoor LitersKoffie » do 08 okt 2020, 19:18

Dat zit ‘m waarschijnlijk in de voedingsprint van de machine. Wellicht even navragen bij degene die m heeft gereviseerd. Die kan je hopelijk tegen beperkte vergoeding helpen.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Bedankt voor de reactie,

Ik vind het ook zoiets om er na een jaar mee aan te komen zetten bij hem. dit is iets wat hij ook niet had kunnen zien aankomen. En hij woont niet echt in de buurt ofzo. Wel heb ik een persoon gevonden op marktplaats die mij kan helpen met de printplaat te repareren voor 80 euro dat lijkt mij een schappelijk bedrag, aangezien ze nieuw zo 150 euro kosten. Verder houd ik jullie op de hoogte!

Mvg Literskoffie

LitersKoffie
Berichten: 8
Lid geworden op: za 09 nov 2019, 06:45

Re: Jura s9 OTC probleem

Berichtdoor LitersKoffie » za 16 jan 2021, 08:52

Beste koffiedrinkers, ik wil toch even terug komen op mijn vorige bericht na een aantal maanden. Mijn machine deed het weer na 2 dagen en heb de reparatie uitgesteld, ook omdat ik niet zonder mijn goede koffie kan :roll: maar na nieuwjaarsdag kreeg ik het zelfde probleem weer. Dus was het helemaal zat en heb ik contact opgenomen met die gene van marktplaats die printplaten repareert. Hij linkte ook mijn problemen aan de printplaat zoals Jura_impressa al aangaf. Dus heb ik de printplaat opgestuurd, en hem gisteren terug gekregen. Heb hem er direct ingezet en tot nu toe doet die het weer perfect 8-) dit scheelde mij de helft van het bedrag van een nieuwe printplaat totaal was ik 94 euro kwijt 80 voor de reparatie en 2x verzendkosten a 7 euro.
Hoop dat mensen van hier met het zelfde probleem er wat aan hebben! Mocht mijn apparaat na een tijdje weer het zelfde doen, dan horen jullie het hier direct van mij.

Greetz, litterskoffie :D

LitersKoffie
Berichten: 8
Lid geworden op: za 09 nov 2019, 06:45

Re: Jura s9 OTC probleem

Berichtdoor LitersKoffie » zo 06 nov 2022, 13:44

dag mensen van het koffieforum,

hier ben ik weer met een "nieuw' probleem.
ik dacht ik kan wel weer een nieuw topic openen, maar dit is misschien net zo makkelijk voor mensen met het zelfde apparaat en problemen.
ik heb mijn jura s9 OTC nu 4 jaar met tevredenheid in gebruik. altijd de nodige reiniging's beurtjes gedaan met originele jura producten.
maar ik had nog nooit de zetgroep 'gereviseerd' dit was ik al van plan maar had het een tijdje uitgesteld. nu begon mijn machine rare geluiden te vertonen het klonk alsof die vastliep vanuit de zetgroep, dus heb ik niet langer gewacht en heb ik hem direct eruit gehaald en compleet gereinigd en elk rubbertje wat ik tegenkwam vervangen. ik kan je wel vertellen dat na 4 jaar de zetgroep reinigen te lang is als je een echte koffie drinken bent ik schrok er zelf van wat voor bende het was maar goed beter laat dan nooit. nu heb ik alles weer in elkaar gezet maar nu is het geluid nog niet weg..... ook krijg ik vrij natte koffie koekjes eruit wat dus niet goed is... het geluid komt alleen met het opstarten en uitzetten dus het moment dat die zichzelf reinigt. onder het koffie zetten valt mij niks vreemds op.
ik heb een video gemaakt zodat het allemaal wat duidelijker is aangezien het moeilijk te beschrijven is.

wat ik nog niet gedaan heb is de koffiemolen reinigen dit wil ik volgende week doen icm de koffieuitloop vervangen aangezien deze aardig op is en niet meer schoon te krijgen is. als jullie nog tips hebben om ook direct te vervangen of te reiningen hoor ik het graag dan bestel ik de nodige onderdelen direct allemaal.

https://youtu.be/uFSxNvnUtz8


Terug naar “Volautomaten”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 14 gasten

cron