Krups ea81

avalonradio
Berichten: 10
Lid geworden op: wo 23 mar 2011, 15:29

Krups ea81

Berichtdoor avalonradio » di 13 okt 2020, 00:23

Goedemorgen,

Mijn krups koffiemachine geeft de melding stekker uit het stopcontact halen. Ik kom niet in het menu en als ik op de start knop druk geeft hij wel warm water. Ook geeft hij de melding water kraantje aan terwijl er voldoende water in zit. Komt deze storing iemand bekend voor?

Gr Ron

mikey_nl
Berichten: 1
Lid geworden op: di 26 jan 2021, 10:03

Re: Krups ea81

Berichtdoor mikey_nl » wo 27 jan 2021, 21:26

[youtube]Ik heb precies hetzelfde probleem en zelfs bij 2 van deze. Een EA8x en EA81.
Heel benieuwd of iemand er al in is geslaagd dit op te lossen. Ik las op een ander fora dat de flowmeter defect kan zijn. Deze vervangen, werkte een dag en daarna weer hetzelfde.
De machine gaat aan, cilinder gaat stukje naar beneden, dan weer terug om hoog en vraagt de machine om rinse of start. Dan komt er even water uit stoompijpje en geeft deze aan machine uit te zetten...

Ik vermoed dat het de electronica is. Is deze te resetten of misschien af te stellen?
kijk uit naar jullie reacties.
ik heb een filmpje gemaakt waarin het probleem te zien is.

ook al is dit een gevoelig type van krups, ik vind de koffie lekker, goed krachtig en formaat super. Dus een derde defecte gekocht om te kijken en uit te wisselen wat het probleem is.

[/youtube] https://youtu.be/SiEO1tAQwl4

Groet,

Michael


Terug naar “Volautomaten”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 10 gasten

cron