Décafé gemalen koffie voor volautomaat

Jackflash
Berichten: 11
Lid geworden op: za 20 okt 2012, 09:55

Décafé gemalen koffie voor volautomaat

Berichtdoor Jackflash » zo 27 dec 2020, 11:00

Hallo, ik heb een vraag. Ik heb een volautomaat van Jura, die ook de mogelijkheid heeft om gemalen koffie te gebruiken. Mijn vrouw drinkt 's avonds namelijk wel eens graag een kop décafé koffie. Nu was het idee om die dan te bereiden vanuit het reservoir waar de gemalen koffie in kan (zodat ik niet steeds de bonen hoef te verwisselen). Bij de koffieleverancier waar ik altijd mijn koffie bestel (Blanche Deel) heb ik de volgende opties:
-Bonen (dat wordt 'm dus niet)
- Espresso
- Grove maling
- Lungo
- Mokkapotje
- Snelfilter
- Turkse
- Cafétière

Nu heb ik geen idee welke ik moet kiezen. Ik zou zelf zeggen snelfilter of grove maling. Ik zie op hun website hier verder ook niet echt een duidelijke omschrijving van. Verder meen ik ergens gelezen te hebben dat voor volautomaten het beste een iets grovere maling gebruikt kan worden. Kan iemand mij verder op weg helpen? Ik kan morgen uiteraard zelf wel bellen, maar ik zou het liefst vandaag de bestelling al willen doen. Tips / hulp is dus welkom. Alvast dank.

Tijs
Berichten: 56
Lid geworden op: zo 26 aug 2018, 10:39

Re: Décafé gemalen koffie voor volautomaat

Berichtdoor Tijs » wo 13 jan 2021, 19:23

Als ik dan een tip mag geven. Bestel dan eens bij Charlie’s coffee uit Maastricht. Deze brander heeft meer dan 20 jaar bij blanche dael gewerkt. Een meesterbrander met een mooi assortiment koffiebonen en ook deka. Zal waarschijnlijk een betere kwaliteit zijn dan deka van de grote merken die vaak op een minder verantwoorde manier decaffeïneren.


Terug naar “Volautomaten”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 16 gasten

cron