Nivona 830 repareren of vervangen?

Houthemkoffie
Berichten: 9
Lid geworden op: zo 29 jul 2012, 15:55

Nivona 830 repareren of vervangen?

Berichtdoor Houthemkoffie » zo 17 jan 2021, 13:41

Sinds 2012 heb ik een Nivona 830 gekocht bij Simon Levelt in Maastricht. Na ruim 24000 kopjes koffie begint het aparaat serieuze klachten te krijgen:
- hij lekt dagelijks een beetje helder water
- de melkschuimer hapert vaak, eerste kopje cappuccino perfect, tweede koffie een beetje melk en veel gespetter.
- sinds een paar dagen breekt hij soms het koffiezetten plotseling af en dumpt hij de versgemalen koffie in het afvalbakje
In 2019 nog beurt laten doen bij een zaak in Heerlen. Toen heb ze het schermpje vervangen (niet meer af te lezen) en enkele rubbertjes (200,- euro)
De vraag is of het nog zin heeft om hem te laten repareren. Of dat ik beter een nieuwe Nivona 759 of ander nivona model (rond de 700-850 euro) kopen en deze verkopen via Marktplaats? Gr Guido


Verstuurd vanaf mijn G8441 met Tapatalk


Houthemkoffie
Berichten: 9
Lid geworden op: zo 29 jul 2012, 15:55

Re: Nivona 830 repareren of vervangen?

Berichtdoor Houthemkoffie » ma 25 jan 2021, 15:46

Vorige week contact opgenomen met de Nivona Importeur J. Lensen. Het bedrijf adviseerde mij geen geld mee te steken in het aparaat. De lekkage wordt veroorzaakt of door iets simpels als een rubbertje of het ceramisch ventiel. Een ceramisch ventiel kost 260, - euro mocht deze defect zijn. Een onderhoudbeurt 200,- euro. Dus de keuze gemaakt om een nieuwe te kopen.(Nivona 820) en de oude verkopen via Marktplaats.

Verstuurd vanaf mijn G8441 met Tapatalk


Gebruikersavatar
Oene Zwittink
Berichten: 129
Lid geworden op: za 13 nov 2021, 11:16
Locatie: Valthe, Drenthe

Re: Nivona 830 repareren of vervangen?

Berichtdoor Oene Zwittink » zo 14 nov 2021, 13:06

Mijn Nivona kapte er na drie jaar mee, bij ca. 6 bakjes per dag. Zetgroep muurvast, terwijl ik iedere 2-3 weken het hele binnenwerk schoon maakte. Volgens fa. Lensen (onderhoud Nivona) is er iedere 2-3 jaar een nieuwe zetgroep nodig. Kosten ca eur 200 ex transporten wat kleine onderdelen... Dat heeft niets te maken met het produceren van duurzame spullen die lang meegaan. Dus de Nivona ingeleverd en overgestapt op een hefboom machine die ik zelf kan repareren als het nodig is. Kost wel ongeveer hetzelfde als de Nivona (Eur 700).
Lelit Bianca vs2; Eureka Mignon XL zwart

KoffieLaw
Berichten: 78
Lid geworden op: wo 27 okt 2021, 09:43

Re: Nivona 830 repareren of vervangen?

Berichtdoor KoffieLaw » do 09 dec 2021, 10:57

Het is de grootste onzin dat de zetgroep na 2 a 3 jaar dient te worden vervangen. Als je de zetgroep eens in de week afspoelt onder lauw water, dan zal de zetgroep jaren meegaan.


Terug naar “Volautomaten”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 8 gasten

cron