Jura z5 water loopt direct afvalbak in

marcojpolet
Berichten: 7
Lid geworden op: zo 30 dec 2018, 17:15

Jura z5 water loopt direct afvalbak in

Berichtdoor marcojpolet » zo 26 sep 2021, 12:44

Dag allemaal,

Mijn z5 wil helaas niet meer. Het (warme) water loopt bij het zetten de afvalbak in, in plaats van door de koffie. Bij spoelen komt er ook geen water door de 2 uitloopjes. Bij ontkalken komt er wel water door de cappuchino uitgang, en ook door de thee uitgang, maar niet de 2 uitloopjes voor espresso. Ik heb al van alles geprobeerd, maar wellicht heeft iemand nog ideeen.

Wat ik heb gedaan:
- zetgroep eruit en schoongemaakt
- drainageventiel is nog nagenoeg nieuw, heeft na het vervangen iets van 100 kopjes gemaakt
- drainagemagneet lijkt goed, ik hoor 'm ook klikken
- de selector-motor (die instelt waar het water naartoe moet) loopt goed, ik heb het rubbertje en het keramkiek schoongemaakt en ziet er netjes uit
- ontkalken
- het zwarte 'drieweg' blokje wat uitmondt in de aansluiting vlakbij de drainagemagneet losgemaakt; tijdens het ontkalken komt hier ongeveer middenin het programma ongeveer elke 10 seconden een paar gutsen heet water uit (ik vermoed dat dit het deel is waarbij normaal gesproken het water naar de koffieuitloop had moeten gaan). Lijkt dat het tot hier goed gaat. De pomp maakt tijdens dit stukje wel een wat ander geluid, lijkt wel dat hij het wat zwaarder heeft.

Wie weet wat ik nog meer kan proberen?

Groeten,
Marco

Terug naar “Volautomaten”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 10 gasten

cron