Hallo,
Mijn siemens TK76K572/05 geeft bij een cappuccino warme melk i.p.v. melkschuim. Weet iemand hoe ik dit kan oplossen? Ik las wel iets over het vervangen van het keramiekventiel alleen weet ik dus niet of dit ook de oplossing is.
Re: Siemens TK76K572/05 melkschuim
2Warme melk ipv melkschuim betekent dat er geen lucht wordt toegevoegd om schuim te produceren. Het vervangen van het keramisch ventiel zal zeker helpen. Een goedkopere oplossing is de luchtinlaat door te prikken. Hierdoor krijgt de machine weer lucht en heb je weer heerlijke melkschuim.
KoffieLaw - het recht op een goede bak koffie!
3Hoe prik in de luchtinlaat door?
Verstuurd vanaf mijn SM-G996B met Tapatalk
4Op het keramisch ventiel zit een luchtinlaat. Deze met een naald doorprikken. Let wel op, het gaatje niet te groot maken. Anders gaat het spetteren ( teveel lucht).
5Misschien een rare vraag, maar heb je mss een afbeelding waar dit zichtbaar is?
6Ik heb geen foto, maar je kunt het niet missen als je het keramisch ventiel voor je hebt. Het gaat om een plastic paddestoelvormig onderdeel op het keramisch ventiel
7Het is gelukt, het zat verstopt. Ontzettend bedankt voor de tip. Weet je toevallig ook hoe ik de koffieutloop kan vervangen? Ik.zie 2 schroefjes zitten asn de voorkant achtet het klepje maar dan komt er nog niets los
8Ik heb de koffieverdeler eruit gekregen. Is er nog mannier om de verstopping te verhelpen of ia het beter een nieuwe te bestellen
9Je kunt aan de bovenkant van de verdeler twee gaatjes boren om de verdeler beter schoon te maken. Gaatjes na schoonmaak dichtplakken met hitte en waterbestendig (duc)tape.
Het kan ook soms zijn dat de verdeler behoorlijk stinkt. In dat geval zou ik de verdeler vervangen.
Het kan ook soms zijn dat de verdeler behoorlijk stinkt. In dat geval zou ik de verdeler vervangen.
10Bedankt voor de tip. Het werkt nu allemaal weer naar behoren, ben er erg blij mee