Melitta Caffeo Solo slappe koffie en water in residubak

gerrit1985
Berichten: 1
Lid geworden op: zo 22 okt 2023, 09:41

Melitta Caffeo Solo slappe koffie en water in residubak

Berichtdoor gerrit1985 » do 26 okt 2023, 07:48

Beste koffie genieters.


Ik heb laatst een Melitta caffeo solo gekregen van een vriend. Hij deed het niet goed meer en had dus een nieuwe gekocht. Omdat ik in het algemeen meestal dingen hobby matig repareer. had hij hem aan mij gegeven.

Omdat de rubbers in de zetgroep allemaal gaar waren heb ik deze vervangen. Dit heeft helaas niet geholpen. De koffie blijft slap en er komt water in de residu bak.

Wel komt de juiste hoeveelheid water/koffie in het kopje. Na een tijdje zoeken en testen is het enige wat mij opvalt dat de "piston/kop van de zetgroep" volgens mij verstopt zit. Als ik op het slangetje blaas van piston dan komt dat er aan de bovenkant uit. Als ik de piston helemaal naar boven druk krijg ik er bijna helemaal geen lucht door. Helaas heb ik "nog" geen lange torx schroevendraaiers.

zou ik in de goeie richting zitten?

KoffieLaw
Berichten: 78
Lid geworden op: wo 27 okt 2021, 09:43

Re: Melitta Caffeo Solo slappe koffie en water in residubak

Berichtdoor KoffieLaw » vr 27 okt 2023, 20:06

Bij de Solo kunnen doorgaans 2 oorzaken de problemen veroorzaken. Het drainageventiel is lek of de zetgroep. Als de zetgroep al is gereviseerd (dus volledig gedemonteerd, schoongemaakt en rubbers vervangen), dan raad ik je aan het drainageventiel te vervangen.


Terug naar “Volautomaten”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast

cron