Miele CVA4085 mist vaste wateraansluiting

Alex_S
Berichten: 4
Lid geworden op: zo 26 nov 2023, 12:24

Miele CVA4085 mist vaste wateraansluiting

Berichtdoor Alex_S » do 14 dec 2023, 09:39

Mijn Miele CVA 4085 heeft altijd gewerkt met een vaste wateraansluiting. Maar na vervanging van de meterkast (en dus de stroom eraf geweest is) kwam ineens de melding dat ik het waterreservoir moest vullen, vreemd hij is toch aangesloten op de waterleiding. Ik kijk in het boekje en zie dat er bij de instellingen een instelling is vaste wateraansluiting aan/uit. Die zal dan wel standaard op uit staan dacht ik, maar tot mijn verbazing heb ik die hele instelling niet alle menu items komen 1 op 1 voor in mijn handleiding op 1 na: de vaste wateraansluiting.

Ik kan verder op internet niets vinden, Miele negeert mijn mails hierover. heeft iemand een idee wat het probleem zou kunnen zijn? Het einige wat ik kon bedenken om te proberen was het via de instellingen terug zetten van de fabrieksinstellingen, maar dat heeft het probleem niet verholpen.

Gebruikersavatar
Barista74
Berichten: 416
Lid geworden op: ma 07 mei 2012, 11:45
Locatie: Utrecht

Re: Miele CVA4085 mist vaste wateraansluiting

Berichtdoor Barista74 » do 14 dec 2023, 10:07

Ik ken de machine niet, maar wellicht zit er een optie in het service menu.

Dit kan je op deze manier bereiken. (volgens circuitsonline)
1) Zorg dat beide knoppen naar buiten staan, en het toestel uit met de schakelaar aan de binnenkant op '0'
2) Zet de machine aan met de schakelaar aan de binnenkant op 'I'. Sluite de deur. De volgende stappen moeten nu binnen 30 seconden gestart worden.
3) Zet met de linker knop het toestel op Standby, dus zodat alleen de klok/tijd op het display staat.
4) Klik de rechterknop in en houdt die vast.
5) Klik de linkerknop in, houdt 2 seconden vast en laat dan beide knoppen los.
6) Klik met de rechterknop 5 keer, en houdt hem vast bij de 5e keer. Na ongeveer 5 seconden verschijnt dan de service modus.
7) Halverwege het lijstje staat de optie 'Ontkalken', kies die optie. De enige optie die dan in het submenu van Ontkalken staat is 'Reset'.
Schaamteloos gekopieerd van https://www.circuitsonline.net/forum/vi ... 22#2120522
Expobar Brewtus IV, Eureka Zenith 65E, Fracino Retro Lever 2
Voor de beste koffielocaties: www.worldmapofcoffee.com, Mobiele koffiebar ZOespresZO

Alex_S
Berichten: 4
Lid geworden op: zo 26 nov 2023, 12:24

Re: Miele CVA4085 mist vaste wateraansluiting

Berichtdoor Alex_S » do 14 dec 2023, 10:25

bedankt voor je reactie, maar dat gaat over de 4060 met draaiknoppen, de 4085 heeft tiptoetsen.

PeterOo
Berichten: 66
Lid geworden op: zo 25 jul 2021, 14:09

Re: Miele CVA4085 mist vaste wateraansluiting

Berichtdoor PeterOo » do 14 dec 2023, 15:17

Misschien dat de instructie voor de cva4075 dan werkt.
Die hebben hetzelfde display en knoppen lijkt het.
https://data2.manualslib.com/pdf7/159/ ... 8174bfa9a8

Als de link niet werkt: zoeken op manualslib.com op miele cva 4075 technical information
Aurora Brugnetti - Lagom P64 - Hario Switch

Alex_S
Berichten: 4
Lid geworden op: zo 26 nov 2023, 12:24

Re: Miele CVA4085 mist vaste wateraansluiting

Berichtdoor Alex_S » do 14 dec 2023, 20:18

Ja met die handleiding kom ik inderdaad in een service menu, maar helaas kan ik zo niet vinden dat je daar de vaste wateraansluiting aan of uit kunt zetten. Zoals gezegd, dat menu item hoort in het 'normale' instellingen menu

Er zit wel een verbruikerstest op waarbij ik kan kiezen voor vaste wateraansluiting klep 1 + 2 en als ik die aan zet dan pomp hij inderdaad wat water in het reservoir als test. dus in principe is alles goed aangesloten, nu nog aan kunnen zetten

Alex_S
Berichten: 4
Lid geworden op: zo 26 nov 2023, 12:24

Re: Miele CVA4085 mist vaste wateraansluiting

Berichtdoor Alex_S » do 14 dec 2023, 20:58

En ik denk ik lees nog even heel goed de handleiding, er is blijkbaar nog een dieper menu en daarin kan ik de variant van de machine selecteren en kan ik inderdaad zeggen of er een vaste wateraansluiting is of niet. En warempel daarna verschijnt de aan/uit mogelijkheid voor de vaste wateraansluiting weer!

Hartelijk bedankt beiden voor het meedenken!

PeterOo
Berichten: 66
Lid geworden op: zo 25 jul 2021, 14:09

Re: Miele CVA4085 mist vaste wateraansluiting

Berichtdoor PeterOo » vr 15 dec 2023, 10:06

Fijn dat ie het weer doet.
Aurora Brugnetti - Lagom P64 - Hario Switch


Terug naar “Volautomaten”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 6 gasten

cron