Het grote Miele CVA 620 (problemen)-topic

Gebruikersavatar
fransg
Berichten: 14930
Lid geworden op: do 05 jan 2012, 19:51
Locatie: Amsterdam

Re: waterbak lekt

Berichtdoor fransg » ma 09 sep 2013, 11:45

Hallo bedankt voor je reactie. Jij bedoelt servicedienst?
Iemand een goede tip om het zelf te kunnen doen?
Het was ook een beetje humoristisch bedoeld. Ik zag dat het je allereerste berichtje was. Het is een beetje de gewoonte hier dat iemand zich eerst even voorstelt, zich inleest in wat er allemaal aan informatie reeds te vinden is en daarna komt met eventuele vragen, die dan vergezeld gaan van genoeg informatie (en eventueel foto's van waar het over gaat, in dit geval de lekkage). Dat motiveert anderen dan om ook op die specifieke vraag in te gaan. Het is dan al een beetje duidelijk of je iemand bent met twee rechterhanden, of iemand bent die beter met zo'n apparaat onder de arm bij de reparateur langs kan gaan.

Vele jaren geleden toen ik een aantal jaren in een elektronicawinkel werkte, kwamen er weleens klanten met hun kapotte versterker terug. Voor de Technische Dienst moest ik dan een formulier erbij invullen, zodat zij specifiek wisten waar te zoeken, wat er precies moest worden verholpen. Ik kreeg die lui vaak op de kast door alleen in te vullen "is iets mee".

Er is sprake van nattigheid in je machine, maar veel meer weten we niet. Ik ken sowieso jouw machine niet, het klinkt als een volautomaat die tweedehands een paar tientjes kost. Dus op afstand bekeken zou ik zeggen: bespaar je de kosten en moeite, dumpen en een echte machine kopen.
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino

SteefM
Berichten: 977
Lid geworden op: wo 16 sep 2009, 16:00

Re: waterbak lekt

Berichtdoor SteefM » ma 09 sep 2013, 15:59

Hallo forumleden,

Mijn Miele CVA620 waterbak lekt water in het apparaat. Weet iemand hoe ik dit kan verhelpen?
Welkom op dit forum. Ik heb je bericht samengevoegd in dit topic. Over deze machine zijn dusdanig veel problemen gerapporteerd, dat we die hebben samengevoegd hierin.

Verder geef je, zoals Fransg boven me ook zegt, heel weinig informatie waardoor het voor ons zeer moeilijk wordt je te kunnen helpen. Foto's zouden misschien kunnen helpen.

koffiekaatje
Berichten: 1
Lid geworden op: zo 13 okt 2013, 11:56

cva 620 met allemaal blokjes in het display

Berichtdoor koffiekaatje » zo 13 okt 2013, 12:09

Goedemiddag, vandaag ben ik nieuw op dit forum.
Wij hebben al ruim 10 jaar goede ervaring met onze koffieautomaat cva 620.
maar.. twee weken geleden stopte hij er opeens mee: de verwarmingsunit was geblokkeerd.
Ik heb alles netjes nagelopen, schoonmaken, resetten maar dat hielp niet.
De Miele monteur kwam langs en volgens hem is de printplaat defect.
De printplaat hebben we in Duitsland gevonden en gekocht en mijn man heeft deze gisteren geplaatst.
Nu zien we in het display alleen maar zwarte blokjes , en verder gebeurt er niets.
Weet iemand wat er aan de hand kan zijn ?

Donkie
Berichten: 3
Lid geworden op: vr 22 nov 2013, 10:38

Miele CVA620 ontlucht niet

Berichtdoor Donkie » vr 22 nov 2013, 10:46

In ons nieuwe huis zit een Miele CVA620. Tijdens de verbouwing heeft-ie een tijd lang werkloos gestaan. Daarna hebben we eerst onze voorraad Nespresso opgemaakt. Alles bij elkaar is-ie een paar maanden niet gebruikt.
Nu ik 'm aan de praat wil maken, krijg ik de melding 'ontluchten'. Volgens de gebruiksaanwijzing moet ik dan op heet water drukken en de stomer aanzetten. Het apparaat is ontlucht als uit beide pijpjes een goede straal water/ stoom komt. Ik heb minstens 20 keer op de heet water-knop gedrukt, maar zonder resultaat. De motor (pomp) draait, maar er komt geen water. Uiteraard zit er voldoende water in het apparaat.

Wie weet wat ik kan doen? Alvast bedankt!

Gebruikersavatar
@3aan
Berichten: 4065
Lid geworden op: zo 06 feb 2011, 20:28
Locatie: Westland 2691
Contacteer:

Re: Miele CVA620 ontlucht niet

Berichtdoor @3aan » vr 22 nov 2013, 12:31

Heb je deze al gelezen?
http://www.koffiepraat.nl/forum/viewtop ... 108#p48067

In ons nieuwe huis zit een Miele CVA620. Tijdens de verbouwing heeft-ie een tijd lang werkloos gestaan. Daarna hebben we eerst onze voorraad Nespresso opgemaakt. Alles bij elkaar is-ie een paar maanden niet gebruikt.
Nu ik 'm aan de praat wil maken, krijg ik de melding 'ontluchten'. Volgens de gebruiksaanwijzing moet ik dan op heet water drukken en de stomer aanzetten. Het apparaat is ontlucht als uit beide pijpjes een goede straal water/ stoom komt. Ik heb minstens 20 keer op de heet water-knop gedrukt, maar zonder resultaat. De motor (pomp) draait, maar er komt geen water. Uiteraard zit er voldoende water in het apparaat.

Wie weet wat ik kan doen? Alvast bedankt!
Daarom moet dus ontluchten!
Gaggia Orione - 1973 - Vibiemme Pistone 2017 in wederopbouw - Ceado E37s
Volg Adriaans koffiekar op fb.com/A3koffie
Op FB staan de openbare gelegenheden waar ik met koffie sta.

Donkie
Berichten: 3
Lid geworden op: vr 22 nov 2013, 10:38

Re: Het grote Miele CVA 620 (problemen)-topic

Berichtdoor Donkie » di 26 nov 2013, 21:25

De link verwijst naar een artikel over lekkage en dat snap ik niet.... Of doel je op het 'eerst voorstellen'?
Mijn probleem wordt er in elk geval niet mee opgelost.... Andere suggesties?

Gebruikersavatar
@3aan
Berichten: 4065
Lid geworden op: zo 06 feb 2011, 20:28
Locatie: Westland 2691
Contacteer:

Re: Het grote Miele CVA 620 (problemen)-topic

Berichtdoor @3aan » di 26 nov 2013, 22:11

Je begrijpt de Hint maar je doet er niets mee?

Jammer.
Gaggia Orione - 1973 - Vibiemme Pistone 2017 in wederopbouw - Ceado E37s

Volg Adriaans koffiekar op fb.com/A3koffie

Op FB staan de openbare gelegenheden waar ik met koffie sta.

SteefM
Berichten: 977
Lid geworden op: wo 16 sep 2009, 16:00

Re: Het grote Miele CVA 620 (problemen)-topic

Berichtdoor SteefM » wo 27 nov 2013, 20:29

Je begrijpt de Hint maar je doet er niets mee?

Jammer.
Tsja, het is dan ook niet verplicht hè ;)

Gebruikersavatar
@3aan
Berichten: 4065
Lid geworden op: zo 06 feb 2011, 20:28
Locatie: Westland 2691
Contacteer:

Re: Het grote Miele CVA 620 (problemen)-topic

Berichtdoor @3aan » wo 27 nov 2013, 21:45

Je begrijpt de Hint maar je doet er niets mee?

Jammer.
Tsja, het is dan ook niet verplicht hè ;)
Daarom moet dus ontluchten!
Jij ook niet?
Gaggia Orione - 1973 - Vibiemme Pistone 2017 in wederopbouw - Ceado E37s

Volg Adriaans koffiekar op fb.com/A3koffie

Op FB staan de openbare gelegenheden waar ik met koffie sta.

Gebruikersavatar
Spironski
Berichten: 5781
Lid geworden op: ma 03 mar 2008, 16:52
Locatie: Groningen

Re: Het grote Miele CVA 620 (problemen)-topic

Berichtdoor Spironski » wo 27 nov 2013, 22:23

Ik vind het eerlijk gezegd ook nogal vaag...?
La Scala Butterfly (+ Erics E61 thermometer), Mazzer Major, Gaggia Factory 106 met Tije's koelring, vier tampers (Vlak, American curve, Eurocurve), Gene Café, Aeropress, Kyocera CM-45, ROK-Grinder


Terug naar “Volautomaten”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 16 gasten

cron