Issue DeLongi Magnifica

Gydo
Berichten: 1
Lid geworden op: ma 29 okt 2018, 22:10

Issue DeLongi Magnifica

Berichtdoor Gydo » ma 29 okt 2018, 22:16

Beste Mede-Formummensen,

Wellicht hebben jullie een idee/tip!
Ik heb een Dolongi Magnifica (geen S) koffiemachine. Hij werkt perfect alleen heb ik 2 kleine issue's.

1. Tijdens het zetten van koffie druppels er klein beetje water uit het pijpje van de melkopschuimer. Iemand een idee om dit op te lossen?
2. Als ik het bakje van de koffiedrab moet legen, dan zit er een flinke hoeveelheid water onder de machine. Dit komt uit het lekbakje. Althans, de lekbak lijkt in 2 compartimenten verdeeld te zijn. De grote (voor de uitloop) en een kleine die in de machine gaat. Dat laatste deel lijkt over te stromen omdat er niet veel water in kan. Overgens smaakt de koffie prima! Iemand een idee hoe dit op te lossen? (zie foto!)
IMG_0056.jpg

Gebruikersavatar
cashje
Berichten: 42
Lid geworden op: za 12 dec 2015, 20:02

Re: Issue DeLongi Magnifica

Berichtdoor cashje » wo 31 okt 2018, 07:30

Hoe zit het met je kop volume?
Zit er minder in dan voorheen.
Zo ja dan kan je drukgroep of zetgroep lek zijn.

Het druppelen uit je stoompijpje ligt waarschijnlijk aan het ventiel dat er achter zit.
Deze kan open of dicht dmv de draaiknop.
Haal het er eens uit en controleer of dat er misschien kalk in zit.

Gebruikersavatar
HCB
Berichten: 44
Lid geworden op: do 28 sep 2017, 01:07

Re: Issue DeLongi Magnifica

Berichtdoor HCB » do 01 nov 2018, 02:41

Check de mechnical valve eens. Dat is de geeltransparante 'cilinder' die rechtsbovenin de werkruimte zit en waaraan je koffie-zetgroep koppelt. Als die vol met water/koffie zit verklaart dat je lekkage.

Gebruikersavatar
HCB
Berichten: 44
Lid geworden op: do 28 sep 2017, 01:07

Re: Issue DeLongi Magnifica

Berichtdoor HCB » vr 02 nov 2018, 21:41

O ja die lekkage stoomkraan, dat is kalk die tussen de ringen is gekomen. Lastig, daar kan je beter niets aan doen, meestal is het gewoon druppelen. Laat maar gaan. Mocht je het willen, kraan vervangen kost je 12 euro. Maar de kraan demonteren loopt meestal verkeerd af (breekt snel een nokje af). Mocht het demonteren toch lukken, dan kraanhuis schoonmaken, ontkalken en vullen met siliconen-vrij voedselveilig smeermiddel.


Terug naar “Volautomaten”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 7 gasten

cron