Siemens EQ6 S700 zure koffie

Gump
Berichten: 2
Lid geworden op: do 03 jan 2019, 18:31
Locatie: Deventer

Siemens EQ6 S700 zure koffie

Berichtdoor Gump » do 03 jan 2019, 18:39

Lees dit forum al enige tijd mee, al heel erg veel nuttige informatie uit kunnen halen:) Na lang wikken en wegen eindelijk de Nespresso vervangen door een Siemens volautomaat, de EQ6 S700. Gelijk een proefpakket met vier verschillende soorten koffie besteld bij Fascino en gaan met de banaan. Dacht ik dan, want de koffie is ontzettend zuur. Heb de maalgraad al op de het fijnst gezet en de temerpatuur hoger gezet. De koffie blijft echter te zuur, ook bij alle andere denkbare instellingen. Moet dan aan de koffie liggen dacht ik en dus het eerste pakje (Guatamala) opgemaakt dmv veel melkproducten te drinken. Gelijk de volgende (Colombia) erin gedaan en vol goede moed een kop gezet, maar ook deze is te zuur voor woorden. Alle instellingen doorgelopen, maar wordt er maar niet beter op. Mijn vraag is dan ook of iemand tips heeft, wat doe ik verkeerd?

henkie72
Berichten: 1
Lid geworden op: di 08 jan 2019, 15:52

Re: Siemens EQ6 S700 zure koffie

Berichtdoor henkie72 » di 08 jan 2019, 15:59

Ik heb dezelfde ervaring. Ook zure koffie met veel verschillende bonen van Fascino. Ik heb al veel geprobeerd met temperatuur, brew ratio, maalgraad en nog steeds blijf het zuur. Met een brew ratio van >= 2.5 wordt het wel wat beter. Toch denk ik dat ik iets fout doe en dat het niet aan de brander ligt. Ik heb wel 9 verschillende bonen van ze geprobeerd, helaas alles zuur..

Gump
Berichten: 2
Lid geworden op: do 03 jan 2019, 18:31
Locatie: Deventer

Re: Siemens EQ6 S700 zure koffie

Berichtdoor Gump » ma 14 jan 2019, 22:02

Ook de derde zak (Peru) is, weliswaar minder, toch weer te zuur. De op papier mindere bonen leveren een lekkerder bakje op. Jammer, maar helaas....


Terug naar “Volautomaten”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 17 gasten

cron