Seaco minuto verliest druk

gron_koffie_leut
Berichten: 1
Lid geworden op: zo 06 jan 2019, 10:55

Seaco minuto verliest druk

Berichtdoor gron_koffie_leut » zo 06 jan 2019, 11:06

Goedemorgen,

Sinds een week heb ik minder druk tijdens het koffie zetten bij de Philips Saeco Minuto. Ik heb contact opgenomen met Philips. Er werd gezegd dat er waarschijnlijk lucht in de leidingen zit waardoor er minder druk wordt opgebouwd.

Dit zijn de instructies die ik heb mogen ontvangen:
- Schakel uw apparaat volledig uit.
- Haal het waterreservoir uit het apparaat en zorg dat zowel het reservoir als de binnenkant van het apparaat droog en schoon is. Wanneer er een AquaClean filter in het waterreservoir zit, kunt u deze er uit halen.
- Vul het waterreservoir tot de MAX aanduiding.
- Plaats het waterreservoir in de machine. Zorg er hierbij dat deze goed vast klikt in het apparaat en dat het waterreservoir dus goed geplaatst is.
- Haal het waterreservoir 2 a 3 centimeter uit het apparaat zodat deze wel nog deels in het apparaat hangt.
- Plaats het waterreservoir weer terug en klik deze weer goed in het apparaat. Deze pompende beweging zal een klein vacuüm creëren, waardoor water de leiding in wordt gepompt.
- Wanneer u deze pompende beweging blijft maken, zult u op een gegeven moment luchtbelletjes naar boven zien komen. Blijf de pompende beweging herhalen tot er bijna geen luchtbellen meer naar boven komen. Het kan zijn dat u hiervoor vaak moeten pompen, dit ligt aan de hoeveelheid lucht in de leidingen. Het kan dus mogelijk zijn dat u deze meer als 100 maal moet blijven pompen.
- Wanneer er geen belletjes meer naar boven komen plaatst u het reservoir volledig terug en start u het apparaat op.
- Wanneer u geen foutmelding krijgt, kunt u de leidingen volledig doorspoelen. Dit doet u door minimaal twee volle waterreservoirs af te tappen met de heet water functie. Mocht de melding niet weg zijn, kunt u nogmaals eerder genoemde stappen uitvoeren.
- Wanneer u het heet water afgetapt hebt, kunt u een kopje koffie zetten. het is mogelijk dat het eerste kopje er een beetje sputterend uit komt. Dit zal na enkel kopjes verholpen zijn.
Ik heb het apparaat ontkalkt. Ik heb ook de philips tablette gekocht voor de koffievet. Ook dat proces uitgevoerd. Vervolgens heb ik het bovenstaande meerdere malen uitgevoerd in een periode van 3 dagen. Ik heb het gevoel dat er geen luchtbellen verschijnen.

Echter het probleem blijft. Druk is minder tijdens het koffie zetten. Aan de rechtertuitje begint het te druppelen en vervolgens een straal maar links blijft het druppelen. Zelfs als apparaat zegt koffie is klaar blijft het nog doordruppelen.

Wat zou ik nog verder kunnen doen?

Gebruikersavatar
bobbee
Berichten: 13253
Lid geworden op: za 01 sep 2012, 08:39
Locatie: Emmen

Re: Seaco minuto verliest druk

Berichtdoor bobbee » zo 06 jan 2019, 12:55

Zetgroep verstopt door oude koffie vetten? Pomp is of of vervuild? Kun je e zetgroep bij deze machine eruit halen?
‘Maak de kritische koffie consument in jezelf los: kijk naar de branddatum, de herkomst etc. Hoe gedetailleerder, hoe beter!’

Gebruikersavatar
Jura_Impressa
Berichten: 627
Lid geworden op: di 25 mei 2010, 17:35
Locatie: Vlaardingen
Contacteer:

Re: Seaco minuto verliest druk

Berichtdoor Jura_Impressa » zo 06 jan 2019, 14:15

De uitlooppijpjes zijn in ieder geval verstopt en wellicht andere onderdelen ook. Met de pompdruk zou niets mis hoeven zijn. Pak een interdentaalborsteltje en probeer de uitlooppijpjes een beetje schoon te krijgen.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
* Alles van JURA, Rocket, Quick Mill & Bravilor *


Terug naar “Volautomaten”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 5 gasten

cron