Delonghi 23.210

Rob-vossen
Berichten: 5
Lid geworden op: di 08 jan 2019, 20:20

Delonghi 23.210

Berichtdoor Rob-vossen » di 08 jan 2019, 20:26

Hoi,

We hebben een delonghi 23.210 en eigenlijk zijn we hier al een jaar of 5-6 erg tevreden over.

Hij wordt altijd netjes ontkalkt (al lijkt de procedure in de handleiding niet helemaal te kloppen).

Echter nu krijgen we al een langere tijd de foutmelding maalgraad te fijn... echter deze staat op de meest maximale stand. Afgelopen weekend alles uit elkaar gehaald schoongemaakt etc echter nu weer hetzelfde probleem. De lokale reperateur zegt dat het beter is een nieuwe te kopen😤.

Ik denk echter dat het misschien wel op te lossen moet zijn. Machine heeft nog nooit nieuwe rubbers etc gehad (of drukgroep etc).

Wie van jullie kent dit probleem en heeft misschien een richting voor de oplossing?

Je hoort de molen malen en daarna gaat hij persen volgens mij en dan komt heel snel de melding maalgraad te fijn.

Ik zou het graag zelf nog eens proberen om te kijken of we hem nog even in leven kunnen houden.

Dus wie helpt? De wederhelft is niet te genieten in de ochtend🤫

Gebruikersavatar
Jura_Impressa
Berichten: 627
Lid geworden op: di 25 mei 2010, 17:35
Locatie: Vlaardingen
Contacteer:

Re: Delonghi 23.210

Berichtdoor Jura_Impressa » di 08 jan 2019, 21:18

Je hebt te maken met een verstopping lijkt me. Of kalk of koffieaanslag in slangen en en nippels.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
* Alles van JURA, Rocket, Quick Mill & Bravilor *

Rob-vossen
Berichten: 5
Lid geworden op: di 08 jan 2019, 20:20

Re: Delonghi 23.210

Berichtdoor Rob-vossen » di 08 jan 2019, 21:27

Ok, wat is handig om te doen doorspoelen met azijn? Ik zag zelf nl nergen kalk in de slangetjes.

Wat me wel opviel is de “kop” die de gemalen koffie perst er vettig was maar die kreeg ik niet uit de machine zonder hem helemaal te slopen.

Gebruikersavatar
Jura_Impressa
Berichten: 627
Lid geworden op: di 25 mei 2010, 17:35
Locatie: Vlaardingen
Contacteer:

Delonghi 23.210

Berichtdoor Jura_Impressa » wo 09 jan 2019, 00:46

Azijn nooit doen. Het zal koffieresidu en aanslag zijn. Dus reinigen via programma. Of je het eruit krijgt is de vraag. Dat zal waarschijnlijk toch handmatig moeten gebeuren


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
* Alles van JURA, Rocket, Quick Mill & Bravilor *

Rob-vossen
Berichten: 5
Lid geworden op: di 08 jan 2019, 20:20

Re: Delonghi 23.210

Berichtdoor Rob-vossen » wo 09 jan 2019, 21:00

Ik heb nog contact gehad met iemand anders en die wees me op deze link!

Brouwunit eruit gehaald en schoongemaakt en ik denk dat het nu is opgelost!

https://youtu.be/h6itann68HM

Link is wel in het duits maar de video maakt het volgens mij duidelijk genoeg!

Gebruikersavatar
HCB
Berichten: 44
Lid geworden op: do 28 sep 2017, 01:07

Re: Delonghi 23.210

Berichtdoor HCB » za 12 jan 2019, 22:24

Vijf a zes jr oud? Schoonmaken is een goed ding, maar vervangen voor een modernere brewunit heeft voorkeur: betere koffie. Ga je voor zekerheid vervang dan ook de pomp. Doe je het 'riant' vervang je dat alles en blijf je onder de 5 tientjes met een reparatietijd van 5 minuten. In dat geval zou de reparateur daar €60 euro incl arbeid voor vragen en waren jullie allebei blij geweest denk ik.
- Maar het is ook mogelijk dat de mech.valve het niet meer goed doet. Dat is andere koek; een duurder onderdeel en daarbij kan je beter wat andere onderdelen mee vervangen en aanpassingen maken. Dat zit ook nog wel wat arbeid in; 45 werkplaatsminuten maar je houdt een machine over die beter werkt dan een nieuwe.

Rob-vossen
Berichten: 5
Lid geworden op: di 08 jan 2019, 20:20

Re: Delonghi 23.210

Berichtdoor Rob-vossen » za 12 jan 2019, 23:34

Hcb,

Interessant mening welke onderdelen bedoel je prcies, ik kan via het type nummer wel de originele onderdelen bestellen maar niet ‘betere’ ?

Rob-vossen
Berichten: 5
Lid geworden op: di 08 jan 2019, 20:20

Re: Delonghi 23.210

Berichtdoor Rob-vossen » za 12 jan 2019, 23:45

Hijndoet het ondertussen wel weer maar de melding maalgraad ge fijn heb ik deze week wel weer 1-2 keer gezienndus echt opgelost isnhet nog niet volgens mij.

Als je nog tips hebt dienik kan bekijken of “verdachte” onderdelen hoor ik het graag. Apparaat is op zich nog prima daarom wil ik hem juist weer in orde hebben😃


Terug naar “Volautomaten”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 15 gasten

cron