baristapro / IMS / VST / ... Bomen en bos

Evdkamp

Re: baristapro / IMS / VST / ... Bomen en bos

Berichtdoor Evdkamp » za 24 okt 2020, 10:48

Gisteren de IMS binnen gekregen via van Pommeren, eerste shot, wat een verschil! Veel zachter!
|| Izzo Alex Duetto III || Eureka Mignon Specialita ||

Keyser

Re: baristapro / IMS / VST / ... Bomen en bos

Berichtdoor Keyser » zo 01 nov 2020, 12:22

Na even wachten op een nieuwe voorraad was het deze week dan zo ver dat de HQ14 & 21 bakjes van espressoparts geleverd werden. De levering was snel en in een groepje bestellen scheelde aanzienlijk in de verzendkosten. Het op het forum bekende aanbod van voordelige verzending was helaas geen optie vanuit Espressoparts.

Vandaag gelijk de bakjes uitgeprobeerd en wat een verschil in de doorloop! Deze is met een Strega bij de HQ bakjes veel rustiger dan bij mijn IMS bakje. Bij mijn IMS moest ik heel fijn malen om een rustige shot te krijgen.

Hieronder twee niet heel goede foto's om het te visualiseren. De dikte van de stroom zegt volgens mij genoeg over het verloop. Beiden overigens niet perfect, lichte channeling. Maar dat heft elkaar dan ook weer op Afbeelding.
Beiden evenveel koffie en even fijn gemalen.

Bij de IMS blijft de stroom langer fors tot het einde. Bij de HQ start en wordt hij snel rustiger. De HQ heeft dan ook minder gaatjes dan de IMS.
De HQ weet de heks haar kracht in ieder geval goed te temmen.

Komende tijd eens kijken wat het met de smaak doet Afbeelding En overwegen wanneer en of ik de modificatie bij Peter wil laten doen. Daar ik mij had voorgenomen de Strega eerst in originele staat goed uit te proberen.

HQ14 bakje:
Afbeelding

IMS bakje:
Afbeelding

Terug naar “Accessoires”