Re: Tips voor doseerring?

41
Pressostaat heeft een interval van ik meen 0,3 bar. Dat houdt in dat die bijvoorbeeld van 0,8 - 1,1 bar aangaat als die daarop is ingesteld, kan ook 0,9 - 1,2 bar zijn. Onder 0,8 bar regelt het ding dat het verwarmingselement aanslaat, komt de druk op 1,1 bar dan gaat het verwarmingselement uit.
(ik ben dus niet zeker of de 0,3 bar klopt)
Numbers are good but never loose the focus, a quality cup profile is not negotiable!

42
bobbee schreef:Pressostaat heeft een interval van ik meen 0,3 bar. Dat houdt in dat die bijvoorbeeld van 0,8 - 1,1 bar aangaat als die daarop is ingesteld, kan ook 0,9 - 1,2 bar zijn. Onder 0,8 bar regelt het ding dat het verwarmingselement aanslaat, komt de druk op 1,1 bar dan gaat het verwarmingselement uit.
(ik ben dus niet zeker of de 0,3 bar klopt)
Oké, check ik na de nachtrust!

47
omeCo schreef: zo 28 aug 2022, 08:23 Gecheckt: hij schakelt aan bij 1,0 en uit bij 1,2
Bij mij schakelt hij tussen 1.2 en 1.4bar.
Kun je eens meten hoeveel tijd er bij jou tussen de 'klikken' van de pressostaat zit?
Bij mij is dat nu ongeveer 3m50sec, maar ik heb het niet gemeten voor ik de boiler had geisoleerd...
dus...

48
Marcje schreef:
omeCo schreef: zo 28 aug 2022, 08:23 Gecheckt: hij schakelt aan bij 1,0 en uit bij 1,2
Kun je eens meten hoeveel tijd er bij jou tussen de 'klikken' van de pressostaat zit?
Bij mij is dat nu ongeveer 3m50sec, maar ik heb het niet gemeten voor ik de boiler had geisoleerd...
Ga ik doen. Hij staat nu aan en is zo op temperatuur. Dan ga ik even timen.

49
Marcje schreef:
Tussen iedere inschakeling zit ongeveer 2m20sec. Tussen aan en uit zit 10sec

Isoleren lijkt dus zinvol!

50
omeCo schreef: zo 28 aug 2022, 20:13 Tussen iedere inschakeling zit ongeveer 2m20sec. Tussen aan en uit zit 10sec

Isoleren lijkt dus zinvol!

Dank je!
Ik ben nu ook met een 'slimme schakelaar' aan het meten, maar die heeft wat kuren lijkt het (hij zou vandaag 178957kWh hebben verbruikt :shock:). Moet even met een andere meter aan de slag...
dus...