Weegschaal op lekbak. Acacia ongeslagen?

QM_Ed
Berichten: 73
Lid geworden op: zo 09 dec 2018, 12:26

Re: Weegschaal op lekbak. Acacia ongeslagen?

Berichtdoor QM_Ed » ma 27 jan 2020, 21:46

Ik heb de cinco, twee pearls en een lunar. Allevier leuk. De cinco gebruik ik zelden maar is wel héél schattig. De extra pearl in zwarte kleur kocht ik voor weinig op marktplaats, die gebruik ik voor afwegen bonen voor/na branden en de lunar veel tijdens espresso maken.

Kortom je kunt er nooit teveel van in huis hebben. Je grijpt niet snel mis.
:)

Ik bedoel eigenlijk of de Pyxis/Cinco verder nog voordelen heeft boven de Lunar.
Ziet er inderdaad leuk uit, maar kleiner lijkt me niet altijd handiger.

Gebruikersavatar
fransg
Berichten: 14929
Lid geworden op: do 05 jan 2012, 19:51
Locatie: Amsterdam

Re: Weegschaal op lekbak. Acacia ongeslagen?

Berichtdoor fransg » ma 27 jan 2020, 23:56

Ik bedoel eigenlijk of de Pyxis/Cinco verder nog voordelen heeft boven de Lunar.
Ziet er inderdaad leuk uit, maar kleiner lijkt me niet altijd handiger.
Ik zou het technische voordeel niet weten. Het is vooral een juweel, iets dat je heel graag hebt, wat mij betreft. Dat je kunt zeggen, ik heb 'm hoor. Ik weet niet of de Pyxis ook in een gaaf doosje zit, maar de Cinco, als je dat doosje open schuift en weer dicht ziet gaan op eigen magnetische kracht, dan ben je verkocht, zeg maar.

https://kostverlorenvaart.blogspot.com/ ... eview.html
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino

Gebruikersavatar
bobbee
Berichten: 13175
Lid geworden op: za 01 sep 2012, 08:39
Locatie: Emmen...

Re: Weegschaal op lekbak. Acacia ongeslagen?

Berichtdoor bobbee » di 28 jan 2020, 05:08

Is de cinco niet heel handig in gebruik met 1 van je pavoni's door het kleine formaat??
‘Maak de kritische koffie consument in jezelf los: kijk naar de branddatum, de herkomst etc. Hoe gedetailleerder, hoe beter!’

Gebruikersavatar
fransg
Berichten: 14929
Lid geworden op: do 05 jan 2012, 19:51
Locatie: Amsterdam

Re: Weegschaal op lekbak. Acacia ongeslagen?

Berichtdoor fransg » di 28 jan 2020, 09:26

Is de cinco niet heel handig in gebruik met 1 van je pavoni's door het kleine formaat??
Dat is waar, al deed de kleine Lunar dat ook al prima en doe ik die extracties meestal 'op het oog' tegenwoordig.

Bovendien gebruik ik buitenshuis de laatste tijd alleen de Mypressi en heb ik trouwens nog maar één Pavoni, die 'rare' met het 'pijpje buitenom'
https://kostverlorenvaart.blogspot.com/ ... i-pro.html

De dochter van mijn beste vriendin heeft de een na laatste nu gekregen voor in haar studentenhuis. Ze neemt vers gemalen koffie mee van moeder en dat bevalt verrassend genoeg uitstekend (vergeleken met het mokkapotje dat ze eerder gebruikten) dus een maler hoeft er nog niet onmiddellijk bij.
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino

QM_Ed
Berichten: 73
Lid geworden op: zo 09 dec 2018, 12:26

Re: Weegschaal op lekbak. Acacia ongeslagen?

Berichtdoor QM_Ed » di 28 jan 2020, 11:14

Ik bedoel eigenlijk of de Pyxis/Cinco verder nog voordelen heeft boven de Lunar.
Ziet er inderdaad leuk uit, maar kleiner lijkt me niet altijd handiger.
Ik zou het technische voordeel niet weten. Het is vooral een juweel, iets dat je heel graag hebt, wat mij betreft. Dat je kunt zeggen, ik heb 'm hoor. Ik weet niet of de Pyxis ook in een gaaf doosje zit, maar de Cinco, als je dat doosje open schuift en weer dicht ziet gaan op eigen magnetische kracht, dan ben je verkocht, zeg maar.

https://kostverlorenvaart.blogspot.com/ ... eview.html
Bedankt, ik kwam je filmpje al tegen als een van de eerste hit op YT voor de Cinco, ziet er mooi uit.

Ja, volgens mij is het enige verschil tussen Pyxis en Cinco de kleur en wat speldjes die er bij de Pyxis niet bij zitten.
Wel het zelfde doosje zo te zien dus weer iets om je verzameling compleet te maken. 8-)

Gebruikersavatar
gilleko B.
Berichten: 5585
Lid geworden op: ma 12 feb 2018, 22:42

Re: Weegschaal op lekbak. Acacia ongeslagen?

Berichtdoor gilleko B. » do 30 jan 2020, 10:47

Dat is echt een klein schaaltje. Leuke posts allemaal. Leidt weer tot inspiratie om brewratio's aan te passen met de Lunar. Er is weer wat luiheid ingeslopen en dat leidt tot stilstand.

Verstuurd vanaf mijn SM-G965F met Tapatalk



QM_Ed
Berichten: 73
Lid geworden op: zo 09 dec 2018, 12:26

Re: Weegschaal op lekbak. Acacia ongeslagen?

Berichtdoor QM_Ed » vr 28 aug 2020, 15:55

Is deze Timemore Black Mirror een nieuwer type dan de eerder in dit topic besproken Timemore Black Mirror van €100?
https://www.vanpommeren.nl/Timemore-Bla ... weegschaal

Ik zie hem op Ali zelfs voor ongeveer €40 en lijkt ook gewoon de originele.

Ziet er wel leuk uit op de filmpjes en reageert ook erg snel.
Iemand al ervaring met deze?

Gebruikersavatar
Froika
Berichten: 60
Lid geworden op: ma 06 jul 2020, 13:50
Locatie: Breda
Contacteer:

Re: Weegschaal op lekbak. Acacia ongeslagen?

Berichtdoor Froika » di 12 jan 2021, 15:33

Ben deze ondertussen al een aantal keer tegengekomen op Aliexpress, heeft iemand er toevallig ervaring mee? De weegschaal ziet er netjes uit, maar werkt het ook zoals 't eruit ziet?

https://nl.aliexpress.com/item/10050015 ... 5615%23700
☕︎

FREKKO.NL | SPECIALTY COFFEE & COFFEE GEAR

Gebruikersavatar
bobbee
Berichten: 13175
Lid geworden op: za 01 sep 2012, 08:39
Locatie: Emmen...

Re: Weegschaal op lekbak. Acacia ongeslagen?

Berichtdoor bobbee » di 12 jan 2021, 16:03

Staat een filmpje van op youtube. Hij is en beetje langzaam met wegen maar het werkt.
‘Maak de kritische koffie consument in jezelf los: kijk naar de branddatum, de herkomst etc. Hoe gedetailleerder, hoe beter!’

Gebruikersavatar
Dirk Jan
Berichten: 1488
Lid geworden op: zo 01 dec 2013, 16:04
Locatie: Borger

Re: Weegschaal op lekbak. Acacia ongeslagen?

Berichtdoor Dirk Jan » di 12 jan 2021, 20:01

Een jaar gelden zou ik het er niet voor over hebben gehad. Nu wel denk ik. Op dit moment gebruik ik een weegschaal van Joe Frex, item; XWA. Weegt tot op de 0,1 gram. Maar hij is traag, denk ik dat ik 13 gram heb afgewogen verspring hij nog 0,1 of o,2 gram. Daarnaast is de toetstdruk die ik moet toepassen te hoog. Ik moet dus flink drukken en toen sprong het weegschaaltje aan de andere kant omhoog. Sullig ontwerp denk ik dan.
Dus, koop niet zomaar zou ik zeggen.
Machine voor mijn vrouw: QuickMill Aquaviva. Kantoor: Rancilio Silvia PdG V2 en La Pavoni Europiccola, Molen: Mini Mazzer & Mazzer Major.


Terug naar “Accessoires”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 17 gasten