Weegschaal op lekbak. Acacia ongeslagen?

WouterMu
Berichten: 27
Lid geworden op: vr 27 nov 2020, 15:59

Re: Weegschaal op lekbak. Acacia ongeslagen?

Berichtdoor WouterMu » vr 15 jan 2021, 12:27

Ik heb de Acaia Lunar aangeschaft om straks met de Londinium aan de slag te gaan. Voor de Aeropress (die ik nu op kantoor gebruik) werkt het niet, want ik krijg die timer niet in een juiste functie aan het werk, maar in welke stand gebruiken jullie de Lunar? Je zou eigenlijk de timer niet willen laten starten wanneer de eerste druppeltjes vallen, maar wanneer de pre-infusie begint toch?

Gebruikersavatar
fransg
Berichten: 15058
Lid geworden op: do 05 jan 2012, 19:51
Locatie: Amsterdam

Re: Weegschaal op lekbak. Acacia ongeslagen?

Berichtdoor fransg » vr 15 jan 2021, 12:31

Ik laat 'm wel beginnen zodra de eerste ijverige druppels het kopje instromen (niet de eerste incidentele spetters meteen al). De pre-infusie van 5-7s houd ik zelf wel bij. Dus de menu-stand met het 'druppeltje' rechts boven. In de handleiding staat hoe je bepaalde zelden gebruikte menu-opties kunt verbergen.
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino

Gebruikersavatar
gilleko B.
Berichten: 5630
Lid geworden op: ma 12 feb 2018, 22:42

Re: Weegschaal op lekbak. Acacia ongeslagen?

Berichtdoor gilleko B. » vr 15 jan 2021, 12:43

Heb je een kostbaar espresso- en malermasjien, waarom bezuinigen op je weegschaal. Koop een Acaia, na verloop van tijd merk je dat dat uitgegeven extra geld niet meer. Tis ook wel een leuk speeltje, en iets beters is er volgens mij niet.

Bij mij 1 nadeel, de lekbak van de R58 is helaas niet diep, de Lunar past er net met veel passen en meten op, maar bij beëindigen van het brouwproces vliegt het water vanuit dat onderste tuitje alles boven en onder onder het water.




Keyser
Berichten: 1377
Lid geworden op: do 01 aug 2019, 02:10

Re: Weegschaal op lekbak. Acacia ongeslagen?

Berichtdoor Keyser » vr 15 jan 2021, 17:05

De Brewista Smart scale II werkt ook prima en is minder duur dan de Acaia's. Of daar veel verschil in snelheid tussen zit weet ik niet. Maar ik merk geen traagheid in gebruik. Iets waar ik wel last van had bij een weegschaal via AliExpress.

Gebruikersavatar
ronald22
Berichten: 583
Lid geworden op: vr 25 dec 2009, 00:47

Re: Weegschaal op lekbak. Acacia ongeslagen?

Berichtdoor ronald22 » di 04 mei 2021, 13:27

De Brewista Smart scale II werkt ook prima en is minder duur dan de Acaia's. Of daar veel verschil in snelheid tussen zit weet ik niet. Maar ik merk geen traagheid in gebruik. Iets waar ik wel last van had bij een weegschaal via AliExpress.
Zijn deze even groot?
Bezzera Strega (PSM) / Eureka Olympus 75 Mythos schijven

Keyser
Berichten: 1377
Lid geworden op: do 01 aug 2019, 02:10

Re: Weegschaal op lekbak. Acacia ongeslagen?

Berichtdoor Keyser » di 04 mei 2021, 14:20

Dat weet ik niet. Afmetingen zijn vast op het internet te vinden.

De brewista heeft wel een verhoging van het weeg gedeelte. De Acaia is dacht ik één blok, weet niet of het weeg gedeelte daar het hele blok bedraagt

Gebruikersavatar
fransg
Berichten: 15058
Lid geworden op: do 05 jan 2012, 19:51
Locatie: Amsterdam

Re: Weegschaal op lekbak. Acacia ongeslagen?

Berichtdoor fransg » di 04 mei 2021, 14:45

Mijn Acaia Lunar is 105mm x 105mm x 15mm

de Acaia Cinco is een stuk kleiner (en mooier)
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino

Gebruikersavatar
fransg
Berichten: 15058
Lid geworden op: do 05 jan 2012, 19:51
Locatie: Amsterdam

Re: Weegschaal op lekbak. Acacia ongeslagen?

Berichtdoor fransg » di 04 mei 2021, 14:47

LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino

Gebruikersavatar
fransg
Berichten: 15058
Lid geworden op: do 05 jan 2012, 19:51
Locatie: Amsterdam

Re: Weegschaal op lekbak. Acacia ongeslagen?

Berichtdoor fransg » di 04 mei 2021, 14:52

LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino

Gebruikersavatar
ronald22
Berichten: 583
Lid geworden op: vr 25 dec 2009, 00:47

Re: Weegschaal op lekbak. Acacia ongeslagen?

Berichtdoor ronald22 » wo 05 mei 2021, 21:54

Ik heb zelf de Felicita weegschaal. Type Arc en die heeft hele grote gelijkenis met de Acaia Lunar (kopie) Afbeelding maar kost een fractie van de acaia lunar; 160 euro wat nog steeds (heel) veel geld is voor een weegschaal.
Ik heb er toen ik hem net had een filmpje van gemaakt en gebruik hem nu nog steeds. Hij is een stuk breder en er passen daarom 2 kopjes op wat wij nooit nodig hebben. Super handig dus dat hij groter is! Afbeelding

https://youtu.be/g6vt09Vx2Jk

De functies gebruik ik ook niet en staan allemaal uit. Het werkt wel goed dus misschien het overwegen waard.

Jullie grote vrienden verkopen hem ook:

https://www.specialtycoffee.nl/products/felicita-arc-1
Kan je met de Felicita ook gelijk de timer starten met de hand? Dit is mij nog niet helemaal duidelijk wat ik tot nu toe gezien heb op Youtube.
Bezzera Strega (PSM) / Eureka Olympus 75 Mythos schijven


Terug naar “Accessoires”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten

cron