Weegschaal op lekbak. Acacia ongeslagen?

Gebruikersavatar
bobbee
Berichten: 13175
Lid geworden op: za 01 sep 2012, 08:39
Locatie: Emmen...

Re: Weegschaal op lekbak. Acacia ongeslagen?

Berichtdoor bobbee » zo 29 sep 2019, 09:46

Ik heb na veel overwegen de Brewista V2 gekocht. Achteraf gezien weet ik niet waar ik over twijfelde. Jeetje wat is dat snel vergeleken met een AliExpress weegschaal.

Even mieren wippen: Enige nadeel eraan vind ik dat ik moet schakelen tussen de modussen. Zo gebruik ik graag modus 5 onder de zetgroep. Dan begint hij te tellen en te wegen zodra de eerste druppel je kopje raakt.
Maar die modus is niet geschikt om maalsel/bonen te wegen. Daarvoor moet je naar optie 1.
En per klik voor een optie zit er een seconde tussen. En je kan maar één richting op. Dat kost een beetje tijd en had iets gemakkelijker gekund.
Maar als dat alles is Afbeelding

Weet iemand een betrouwbare weegschaal die groot genoeg is voor een filterdrager? Beetje rond de €30,- max?
Fijn dat je er tevreden mee bent.

Deze zou kunnen.

€ 12,41 16%OFF | 3 kg/0.1g 5 kg/0.1g Druppelen Koffie Schaal Met Timer Draagbare Elektronische Digitale Keukenweegschaal hoge Precisie LCD Elektronische Weegschalen

https://s.click.aliexpress.com/e/DkaLUZdI
De weegschaal die ik hierboven plaatste van AliExpress is snel. Ik heb hem zelf ook.
‘Maak de kritische koffie consument in jezelf los: kijk naar de branddatum, de herkomst etc. Hoe gedetailleerder, hoe beter!’

Gebruikersavatar
fransg
Berichten: 14929
Lid geworden op: do 05 jan 2012, 19:51
Locatie: Amsterdam

Re: Weegschaal op lekbak. Acacia ongeslagen?

Berichtdoor fransg » zo 29 sep 2019, 11:01

Ik heb destijds de Brewista gekocht en ben er tevreden mee, maar gebruik afgezien van het wegen geen enkele ander functie. Mocht hij ooit kapot gaan, dan weet ik niet of ik weer een dergelijk bedrag zou uitgeven aan een weegschaaltje.
Wanneer je wat 'verder' bent in de ervaring, kun je ook steeds beter zonder die navigatie-hulpmiddelen.
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino

Keyser
Berichten: 1376
Lid geworden op: do 01 aug 2019, 02:10

Re: Weegschaal op lekbak. Acacia ongeslagen?

Berichtdoor Keyser » zo 29 sep 2019, 12:27

Hey Bobbee die weegschaal heb ik. Ik ben er zelf minder tevreden over. Vind de afwijking in het wegen te wisselvallig. En niet snel genoeg in wegen bij het lopen van de koffie. Maar voor dat geld en wanneer mijn eisen lager zouden zijn een prima weegschaal.

Gebruikersavatar
bobbee
Berichten: 13175
Lid geworden op: za 01 sep 2012, 08:39
Locatie: Emmen...

Re: Weegschaal op lekbak. Acacia ongeslagen?

Berichtdoor bobbee » zo 29 sep 2019, 20:00

Oh, als ik hem op de acaia pearl zet loopt het wegen gelijk. En praktisch net zo snel.
‘Maak de kritische koffie consument in jezelf los: kijk naar de branddatum, de herkomst etc. Hoe gedetailleerder, hoe beter!’

Keyser
Berichten: 1376
Lid geworden op: do 01 aug 2019, 02:10

Re: Weegschaal op lekbak. Acacia ongeslagen?

Berichtdoor Keyser » di 01 okt 2019, 15:10

Nou na lang zoeken is de weegset compleet. Die variabele kan ik nu uitsluiten Afbeelding. De valor is voor het wegen van de filterdrager een de Brewista voor onder de groep. Afbeelding

Gebruikersavatar
bobbee
Berichten: 13175
Lid geworden op: za 01 sep 2012, 08:39
Locatie: Emmen...

Re: Weegschaal op lekbak. Acacia ongeslagen?

Berichtdoor bobbee » di 01 okt 2019, 15:19

Haha, prachtig! En die vond je niet te duur?
‘Maak de kritische koffie consument in jezelf los: kijk naar de branddatum, de herkomst etc. Hoe gedetailleerder, hoe beter!’

Keyser
Berichten: 1376
Lid geworden op: do 01 aug 2019, 02:10

Re: Weegschaal op lekbak. Acacia ongeslagen?

Berichtdoor Keyser » di 01 okt 2019, 15:25

Haha, prachtig! En die vond je niet te duur?
Haha nieuw wel. Dan is hij €275. Maar heb hem voor €40 gekocht via MP. Volgens mij heeft hij ze nog wel. Komen van een fruit/groenten bedrijf

Gebruikersavatar
bobbee
Berichten: 13175
Lid geworden op: za 01 sep 2012, 08:39
Locatie: Emmen...

Re: Weegschaal op lekbak. Acacia ongeslagen?

Berichtdoor bobbee » di 01 okt 2019, 15:29

Dit zijn serieuze weegschalen!
40 incl verzenden?
‘Maak de kritische koffie consument in jezelf los: kijk naar de branddatum, de herkomst etc. Hoe gedetailleerder, hoe beter!’

Keyser
Berichten: 1376
Lid geworden op: do 01 aug 2019, 02:10

Re: Weegschaal op lekbak. Acacia ongeslagen?

Berichtdoor Keyser » di 01 okt 2019, 15:42

Nee exclusief. Maar met DHL heb je hem al voor €5 in huis natuurlijk.

Ik stuur je wel even een linkje.

Gebruikersavatar
bobbee
Berichten: 13175
Lid geworden op: za 01 sep 2012, 08:39
Locatie: Emmen...

Re: Weegschaal op lekbak. Acacia ongeslagen?

Berichtdoor bobbee » di 01 okt 2019, 15:49

Ik heb ze gevonden!
‘Maak de kritische koffie consument in jezelf los: kijk naar de branddatum, de herkomst etc. Hoe gedetailleerder, hoe beter!’


Terug naar “Accessoires”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 14 gasten

cron