Weegschaal op lekbak. Acacia ongeslagen?

Gebruikersavatar
Marcje
Berichten: 1254
Lid geworden op: wo 17 aug 2016, 20:42
Locatie: Waalre

Re: Weegschaal op lekbak. Acacia ongeslagen?

Berichtdoor Marcje » ma 23 sep 2019, 14:57

Als jij hem in de markt zet, koop ik hem!
dus...

Gebruikersavatar
bobbee
Berichten: 13253
Lid geworden op: za 01 sep 2012, 08:39
Locatie: Emmen

Re: Weegschaal op lekbak. Acacia ongeslagen?

Berichtdoor bobbee » ma 23 sep 2019, 15:02

Deal
‘Maak de kritische koffie consument in jezelf los: kijk naar de branddatum, de herkomst etc. Hoe gedetailleerder, hoe beter!’

Keyser
Berichten: 1377
Lid geworden op: do 01 aug 2019, 02:10

Re: Weegschaal op lekbak. Acacia ongeslagen?

Berichtdoor Keyser » ma 23 sep 2019, 15:59

Marc bedankt voor het delen van je ervaring! Net als alle anderen. En zeker ook voor het geduld
Ik hak de knoop door en het wordt de Brewista v2.

En Bobbee: hier nog een klant. Wanneer het haalbaar is zo'n weegschaal te maken voor een bedrag rond de €50,-, kan de rest inpakken. Dit is er dus gewoon niet. Grappig eigenlijk. En wat mij opvalt is dat je ook veel moet verschepen. Aanbod binnen Europa is dus ook schaars? Of is de koffiemarkt voor particulieren zo klein?
Ik ben net nieuw in de koffie wereld en ik verbaas mij over een hoop dingen.

Gebruikersavatar
bobbee
Berichten: 13253
Lid geworden op: za 01 sep 2012, 08:39
Locatie: Emmen

Re: Weegschaal op lekbak. Acacia ongeslagen?

Berichtdoor bobbee » ma 23 sep 2019, 20:27

Geen idee hoe deze functioneert.

(bvds, heb jij deze?)

https://www.bluestarcoffee.eu/espresso- ... 6961-p.asp
‘Maak de kritische koffie consument in jezelf los: kijk naar de branddatum, de herkomst etc. Hoe gedetailleerder, hoe beter!’

Gebruikersavatar
Tekork
Berichten: 512
Lid geworden op: di 07 feb 2017, 22:21
Locatie: Emmeloord

Re: Weegschaal op lekbak. Acacia ongeslagen?

Berichtdoor Tekork » ma 23 sep 2019, 20:41

Blijkbaar heb ik een weegschaal verzameling opgebouwd :D Ik ben ze even bij langs gegaan met het 100g Acaia gewicht: https://youtu.be/KR6wpJv4HVY kun je het scherm, de precisie en reactiesnelheid zien.
  • AliExpress 1
  • AliExpress 2
  • Joe frex precisie weegschaal
  • Beurer ks36 precisie keukenweegschaal
  • Brewista smart scale VII
  • Acaia Pearl
  • Acaia Lunar
“Coffee cannot disappoint, your expectations can”

Gebruikersavatar
bobbee
Berichten: 13253
Lid geworden op: za 01 sep 2012, 08:39
Locatie: Emmen

Re: Weegschaal op lekbak. Acacia ongeslagen?

Berichtdoor bobbee » ma 23 sep 2019, 21:04

Mooi vergelijk! Valt meteen op hoe snel de brewista én acaia weegschalen zijn.
‘Maak de kritische koffie consument in jezelf los: kijk naar de branddatum, de herkomst etc. Hoe gedetailleerder, hoe beter!’

Keyser
Berichten: 1377
Lid geworden op: do 01 aug 2019, 02:10

Re: Weegschaal op lekbak. Acacia ongeslagen?

Berichtdoor Keyser » ma 23 sep 2019, 22:09

Handig filmpje! Zo straks de Brewista V2 besteld. Ik denk dat ik er wel blij mee zal zijn.

Op dit moment heb ik die 2e weegschaal uit jouw filmpje. Je ziet dat hij toch nog even nodig heeft om fijn te stellen. Maar mijn filterdrager heeft dagelijks een ander gewicht. Is een maar een paar tiende gram afwijking, maar toch genoeg dat ik het merk met zetten. Misschien moet ik stoppen met mijn filterdrager eten te geven.


Gebruikersavatar
fransg
Berichten: 15058
Lid geworden op: do 05 jan 2012, 19:51
Locatie: Amsterdam

Re: Weegschaal op lekbak. Acacia ongeslagen?

Berichtdoor fransg » di 24 sep 2019, 10:35

Gat in de markt, weegschaal a la acaia lunar naar zonder poespas als Bluetooth en apps of allerlei instellingen. Alleen gewicht op 0,1 nauwkeurig en timer, waterdicht.
Die is er al, t.w. de Acaia Lunar, indien je gewoon die extra's niet gebruikt, dan heb je er ook geen last van. Laat je die in de productie weg dan wordt de weegschaal niet ineene veel goedkoper want de kosten zitten 'm niet in die poespas maar in de gehele fysieke opzet/opbouw.
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino

Gebruikersavatar
gilleko B.
Berichten: 5630
Lid geworden op: ma 12 feb 2018, 22:42

Re: Weegschaal op lekbak. Acacia ongeslagen?

Berichtdoor gilleko B. » za 28 sep 2019, 12:16

Ik zelf heb o.a. een Acaia Lunar. Ik lees vaak dat de prijs mensen tegenhoudt. Zo nu en dan lees je dan ook over welke apparatuur men dan beschikt, dan valt de meerprijs van zo'n Acaia in relatief opzicht ook wel mee voor zo'n mooi vormgegeven stukje techniek. Wat mij wel een klein beetje irriteert is dat je bijv. een betere onderkant kunt kopen, meer bestand tegen opspattend water vanaf de onderkant, tegen een relatief flink bedrag. Voor de hoge prijs en dat het gelijk eigenlijk zo goed mogelijk zou moeten zijn, zou dat er gelijk bij moeten zitten.

Verstuurd vanaf mijn SM-G965F met Tapatalk


Gebruikersavatar
Marcje
Berichten: 1254
Lid geworden op: wo 17 aug 2016, 20:42
Locatie: Waalre

Re: Weegschaal op lekbak. Acacia ongeslagen?

Berichtdoor Marcje » za 28 sep 2019, 16:50

Gat in de markt, weegschaal a la acaia lunar naar zonder poespas als Bluetooth en apps of allerlei instellingen. Alleen gewicht op 0,1 nauwkeurig en timer, waterdicht.
Die is er al, t.w. de Acaia Lunar, indien je gewoon die extra's niet gebruikt, dan heb je er ook geen last van. Laat je die in de productie weg dan wordt de weegschaal niet ineene veel goedkoper want de kosten zitten 'm niet in die poespas maar in de gehele fysieke opzet/opbouw.

M'n punt is niet zozeer dat ik er last van heb, maar dat ik betaal voor allerlei functies die ik niet gebruik.
Bij dat soort apparaten betaal je volgens mij ook niet de "productie+materiaal kosten x de gewenste marge", maar kijkt de fabrikant meer naar wat de consument bereid is te betalen voor het apparaat + het marketing verhaal. En dan vind ik bijna 300 euro om wat koffie te wegen wel erg veel.
dus...


Terug naar “Accessoires”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 4 gasten

cron