Weekend setje met voorgemalen doses

Gebruikersavatar
fransg
Berichten: 15058
Lid geworden op: do 05 jan 2012, 19:51
Locatie: Amsterdam

Weekend setje met voorgemalen doses

Berichtdoor fransg » vr 04 dec 2020, 10:25

weekendgrinds-1000-01-IMG_8870-201204.jpg
Marmite potjes houden de 16 grams doses redelijk goed vers.
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino

Gebruikersavatar
gilleko B.
Berichten: 5630
Lid geworden op: ma 12 feb 2018, 22:42

Re: Weekend setje met voorgemalen doses

Berichtdoor gilleko B. » vr 04 dec 2020, 12:40

weekendgrinds-1000-01-IMG_8870-201204.jpg
Marmite potjes houden de 16 grams doses redelijk goed vers.
12 espresso's waarvan het poeder circulair duurzaam is opgeslagen, je zou er subsidie voor moeten krijgenAfbeelding

Afbeelding


Gebruikersavatar
fransg
Berichten: 15058
Lid geworden op: do 05 jan 2012, 19:51
Locatie: Amsterdam

Re: Weekend setje met voorgemalen doses

Berichtdoor fransg » vr 04 dec 2020, 12:47

;-) de bonen zijn eigenlijk nog te vers maar ervaring leerde me dat het maalsel dat goed kan hebben, morgen is de eerste shot al meteen mild en lekker.
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino

Gebruikersavatar
gilleko B.
Berichten: 5630
Lid geworden op: ma 12 feb 2018, 22:42

Re: Weekend setje met voorgemalen doses

Berichtdoor gilleko B. » vr 04 dec 2020, 13:56

;-) de bonen zijn eigenlijk nog te vers maar ervaring leerde me dat het maalsel dat goed kan hebben, morgen is de eerste shot al meteen mild en lekker.
Nog een vraagje, werkt die losse piston met CO2 capsules? Werkt het sowieso redelijk tot goed?

Afbeelding


Gebruikersavatar
fransg
Berichten: 15058
Lid geworden op: do 05 jan 2012, 19:51
Locatie: Amsterdam

Re: Weekend setje met voorgemalen doses

Berichtdoor fransg » vr 04 dec 2020, 16:25

Nog een vraagje, werkt die losse piston met CO2 capsules? Werkt het sowieso redelijk tot goed?
De Mypressi Twist werkt met slagroompatronen/lachgas, dus niet CO2 maar NO

Ik vind het heel fijn werken, maar soms zijn die Mypressi's een klein beetje gammel, of moet je een rubber ring die eruit viel weer even op z'n plek leggen, of sluit een patroon niet strak aan en moet die met een klein stukje keukenrol-achtervulling strakker passend komen, of is een merk patroon net een fractie te groot waardoor die klem kan komen te zitten.

Ik heb daarom bij mijn vriendin twee Mypressi's, een als reserve en thuis heb ik er ook liefst twee. Als er dan eentje kuren heeft kan ik wel meteen verder met de andere.
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino

Gebruikersavatar
gilleko B.
Berichten: 5630
Lid geworden op: ma 12 feb 2018, 22:42

Re: Weekend setje met voorgemalen doses

Berichtdoor gilleko B. » vr 04 dec 2020, 16:55

Nog een vraagje, werkt die losse piston met CO2 capsules? Werkt het sowieso redelijk tot goed?
De Mypressi Twist werkt met slagroompatronen/lachgas, dus niet CO2 maar NO

Ik vind het heel fijn werken, maar soms zijn die Mypressi's een klein beetje gammel, of moet je een rubber ring die eruit viel weer even op z'n plek leggen, of sluit een patroon niet strak aan en moet die met een klein stukje keukenrol-achtervulling strakker passend komen, of is een merk patroon net een fractie te groot waardoor die klem kan komen te zitten.

Ik heb daarom bij mijn vriendin twee Mypressi's, een als reserve en thuis heb ik er ook liefst twee. Als er dan eentje kuren heeft kan ik wel meteen verder met de andere.
Wil er ook graag eentje, op moment dat je weer eens weg kan, die R58 is een beetje zwaar om mee te nemen. Slim trouwens die Marmite-potjes

Afbeelding



Terug naar “Accessoires”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 14 gasten

cron