Advies waterfilter

ErikW
Berichten: 957
Lid geworden op: za 15 apr 2017, 20:48

Re: Advies waterfilter

Berichtdoor ErikW » do 23 feb 2023, 20:52

Van mijn waterleiding bedrijf opgezocht:
Chloride waarde ligt tussen 9,9 en 15 mg/L
Was wat snel!

Hiernaast filtert een actief koolstoffilter ook een heleboel andere niet zo lekkere of niet zo prettige zaken uit het kraanwater.
En dat proef je wel naar mijn idee.

Gebruikersavatar
turboyeast
Berichten: 697
Lid geworden op: do 03 jan 2013, 21:58
Locatie: Havanna aan de Waal

Re: Advies waterfilter

Berichtdoor turboyeast » do 23 feb 2023, 20:57

Ls, een koolfilter verwijderd geen chloride.
Enne pas geldeden weer een fabel uit de wereld geholpen. Misschien komt het ooit nog goed.

https://www.installatie.nl/nieuws/doek- ... ngmagneet/

Cheers TY
-------------------------------------------------------
Let's gobblefunk

ErikW
Berichten: 957
Lid geworden op: za 15 apr 2017, 20:48

Re: Advies waterfilter

Berichtdoor ErikW » do 23 feb 2023, 21:03

Gelukkig heeft iemand er verstand van!
Smaakverschil heb ik gelukkig wel ervaren in positieve zin.

Gebruikersavatar
turboyeast
Berichten: 697
Lid geworden op: do 03 jan 2013, 21:58
Locatie: Havanna aan de Waal

Re: Advies waterfilter

Berichtdoor turboyeast » do 23 feb 2023, 21:25

Gelukkig heeft iemand er verstand van!
Ja hoor. Als er meer vragen zijn, dan vraag maar raak…:-)
Cheers TY
-------------------------------------------------------

Let's gobblefunk

Rosanne
Berichten: 329
Lid geworden op: wo 25 nov 2020, 21:11
Locatie: Apeldoorn

Re: Advies waterfilter

Berichtdoor Rosanne » zo 16 jul 2023, 19:34


Hoe kritisch is het om een weekendje (of zelfs een zomervakantie) niet thuis te zijn? Op verschillende sites staat dat dit niet mogelijk is. Of is het gewoon een kwestie van doorspoelen, en weer gaan?
Weet iemand hier het antwoord nog op?
Ik ben met de zomervakantie ook 3 weken weg. Mijn idee was om de watertoevoer naar de Dva te stoppen, de druk eraf te halen en het water eruit te laten lopen, en na die 3 weken het Dva waterfilter goed door te laten spoelen en even opnieuw te regenereren met onthardingszout.

Ik heb het waterfilter trouwens los aan een verloren waterkraantje in de garage gemonteerd (dus niet rechtstreeks aan mijn espresso machine)
Lelit Bianca V1 - Niche zero - ROK Espresso maker

Gebruikersavatar
bobbee
Berichten: 13253
Lid geworden op: za 01 sep 2012, 08:39
Locatie: Emmen

Re: Advies waterfilter

Berichtdoor bobbee » zo 16 jul 2023, 20:17

Gewoon laten zoals het is en na de vakantie even doorspoelen als je daar een goed gevoel bij hebt. Niet leegtappen nu.
‘Maak de kritische koffie consument in jezelf los: kijk naar de branddatum, de herkomst etc. Hoe gedetailleerder, hoe beter!’

Rosanne
Berichten: 329
Lid geworden op: wo 25 nov 2020, 21:11
Locatie: Apeldoorn

Re: Advies waterfilter

Berichtdoor Rosanne » zo 16 jul 2023, 21:09

Gewoon laten zoals het is en na de vakantie even doorspoelen als je daar een goed gevoel bij hebt. Niet leegtappen nu.
Oke dankjewel!
Lelit Bianca V1 - Niche zero - ROK Espresso maker

Gebruikersavatar
Nagano
Berichten: 25
Lid geworden op: di 15 nov 2022, 16:54
Locatie: Nijmegen

Re: Advies waterfilter

Berichtdoor Nagano » do 17 aug 2023, 14:52


Hoe kritisch is het om een weekendje (of zelfs een zomervakantie) niet thuis te zijn? Op verschillende sites staat dat dit niet mogelijk is. Of is het gewoon een kwestie van doorspoelen, en weer gaan?
Weet iemand hier het antwoord nog op?
Ik ben met de zomervakantie ook 3 weken weg. Mijn idee was om de watertoevoer naar de Dva te stoppen, de druk eraf te halen en het water eruit te laten lopen, en na die 3 weken het Dva waterfilter goed door te laten spoelen en even opnieuw te regenereren met onthardingszout.

Ik heb het waterfilter trouwens los aan een verloren waterkraantje in de garage gemonteerd (dus niet rechtstreeks aan mijn espresso machine)
Ik heb het deze vakantie uitgeprobeerd, we waren 12 nachten weg. Het kraantje richting de filter dichtgedraaid, maar de filter zelf niet leeg laten lopen.
Bij thuiskomst een emmertje water vol laten doorstromen en af en toe even geproefd. Ik merkte geen verschil in watersmaak of kleur bij het spoelen.

Rosanne
Berichten: 329
Lid geworden op: wo 25 nov 2020, 21:11
Locatie: Apeldoorn

Re: Advies waterfilter

Berichtdoor Rosanne » do 17 aug 2023, 16:51

Ik heb ook het advies opgevolgd om er gewoon water in te laten staan. Na mijn vakantie heb ik de Dva goed doorgespoeld en meteen geregenereerd. Dat ging allemaal uitstekend. Makkelijker zelfs dan vooraf gedacht. Het is echt een kwestie van zout toevoegen en rustig door laten spoelen totdat het niet meer zout proeft. Ik ben blij


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Lelit Bianca V1 - Niche zero - ROK Espresso maker

walberg
Berichten: 61
Lid geworden op: vr 09 sep 2011, 18:36

Re: Advies waterfilter

Berichtdoor walberg » vr 18 aug 2023, 18:44

Hmm, ik heb dus een BWT filter in combinatie met een kraan. Ook ik was een week weg en sindsdien moet ik echt eerst goed doorspoelen (iedere dag) want er komt een zwaveleierenlucht uit het eerste litertje. Ik vraag mij ook af hoe ik dit filter kan testen want er zit alleen een doorstroommeter in (filter is voor 3000 liter OF een jaar). Ik heb al eens met een siemens meter gemeten, eerst dus leidingwater, ca 500 uS. Daarna dus het filterwater, en mat daarna exact hetzelfde. Gaat mij trouwens niet zozeer om chloor en bacteriën maar met name om het kalk. Voorheen moest ik elke 3 weken een filter in mijn espressomachine zetten a raison 14 euro. Het BWT filter koop ik trouwens in Slovenie voor ca 75 euro.


Terug naar “Accessoires”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 6 gasten

cron