Advies waterfilter

rolholrol
Berichten: 58
Lid geworden op: zo 19 jun 2022, 09:52

Re: Advies waterfilter

Berichtdoor rolholrol » do 22 feb 2024, 10:55

Afgelopen week heb ik mij nogmaals verdiept in het waterfilter gebeuren.
Helaas heeft niemand op het blog gereageerd op mijn vorige bericht.
Ik probeer het gewoon nog n keer.

Gisteren heb ik youtube filmpjes bekeken van Kaffeemacher mbt ontkalkzakjes in het reservoir.
Zij tonen in hun uitgebreide bevindingen de resultaten van serieus onderzoek. Zelfs na 100 uur in het water te liggen raakt het water niet ontkalkt. Volgens hen kunnen alle zakjes de prullenbak in. Die 100 uur haal je sowieso natuurlijk nooit als je de machine dagelijks gebruikt. Enfin het heeft totaal geen zin.

Hetgeen ze uiteindelijk aanraden is iedere 1,5 - 2 jaar een goeie service geven en niet zelf gaan klooien met ontkalk middelen.

Ik vraag me af wat het doet met de machine als ik het 1,5 jaar op zn beloop laat. Vooralsnog zie ik geen alternatief.

Heeft iemand bruikbare feedback?
Zij adviseren zelf een hardheid van 3 tot 6 dH en hun uitgangswater is veel harder dan dat. Er moet dus veel gebeuren bij Kaffeemacher.

Maar bij ons is het water zachter (mijn kraanwater is volgens het waterbedrijf 6 dH). Dus de zakjes hoeven niet zo veel te ontkalken en ik denk dat dat prima gaat als je ze een nacht in de bak legt.



Sent from my SM-S911B using Tapatalk


Ben70
Berichten: 764
Lid geworden op: vr 26 aug 2022, 11:50

Re: Advies waterfilter

Berichtdoor Ben70 » do 22 feb 2024, 10:58

koolstof filters(houtskool) neutraliseren ontgiften ,ontkalken niet
Rocket Appartamento Compak E8
Lelit Bianca , KitchenAid - Siphon Coffee Brewer/kitchenaid grinder

Gebruikersavatar
fransg
Berichten: 15109
Lid geworden op: do 05 jan 2012, 19:51
Locatie: Amsterdam

Re: Advies waterfilter

Berichtdoor fransg » do 22 feb 2024, 10:58

Ik heb het grotendeels op dubbele snelheid doorgespoeld.

Ik zie bijna uitsluitend twee druk gebarende pratende mannen naast elkaar. En af en toe een meetinstrument.

In plaats daarvan een verslag van serieuze onderzoeken, data, uitslagen, controles, gegevens over de aanpak, de methode, wat voor water waarvandaan etc... was informatiever geweest.

Nu vind ik het het zoveelste voorbeeld van influencers gel*l sorry :lol:

Mijn onwetenschappelijke methode van vaststellen dat er daadwerkelijk kalkaanslag ontstaat in mijn waterkoker als het filter "op" is en geen kelkaanslag als het filter nog actief is, daar is geen speld tussen te krijgen.

Ik heb jaren een gereedschapskist met watermeet-apparatuur gehad, met microsiemens meter, Ph meter, chemische druppel vloeistof voor meting dmv kleurverandering, flessen met calibratievloestof om de Ph meter heel exact te calibreren... allemaal weggegeven. Want ik deed het testen aanvankelijk vaak, toen steeds minder en minder vaak.

https://kostverlorenvaart.blogspot.com/ ... ridge.html

Maar gewoon zien dat een goed filter zorgt voor een bodem zonder kalkaanslag vind ik toch wel heel doorslaggevend.
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino

Caroline11
Berichten: 72
Lid geworden op: vr 01 okt 2021, 09:38

Re: Advies waterfilter

Berichtdoor Caroline11 » do 22 feb 2024, 11:01

https://www.alternatievemiddelen.nl/pro ... terfilter/

Ik zou nogmaals, zo graag willen weten of er iemand is die hiermee ervaring heeft?

Ik ken mensen die hierbij zweren en het al jaren gebruiken doch “geen koffiedrinkers” zijn.

Caroline11
Berichten: 72
Lid geworden op: vr 01 okt 2021, 09:38

Re: Advies waterfilter

Berichtdoor Caroline11 » do 22 feb 2024, 11:07

Ah oké duidelijk wat die koolstoffilter betreft.

Wat de Kaffeemacher betreft, als je even verder kijkt, zie je meerdere filmpjes met wel degelijk uitgebreide onderzoeksstaatjes.

Pti
Berichten: 3270
Lid geworden op: di 16 jun 2015, 15:43
Locatie: Zaanstad
Contacteer:

Re: Advies waterfilter

Berichtdoor Pti » do 22 feb 2024, 11:55

https://www.alternatievemiddelen.nl/pro ... terfilter/

Ik zou nogmaals, zo graag willen weten of er iemand is die hiermee ervaring heeft?

Ik ken mensen die hierbij zweren en het al jaren gebruiken doch “geen koffiedrinkers” zijn.
Ach ja, er zijn ook mensen die zweren bij holistische therapie en het beschermen van hun kruin chakra. Maar er wordt bar weinig wetenschappelijk bewijs voor de werking van het filter aangeboden. Daarbij wordt er gesteld dat het filter op een soort magische wijze zware metalen uit het water weet te filteren, maar "de essentiële mineralen, die jouw lichaam nodig heeft" weet te behouden.

Dit alles terwijl Nederlands leidingwater van de hoogste kwaliteit ter wereld is en wordt aangeboden door leveranciers die wél wetenschappelijk onderzoek doen naar de kwaliteit ervan, en dit ook nog eens keurig rapporteren. Het "probleem" met ons water is kalkvorming, dit kun je voorkomen door simpele ionenuitwisseling, calcium eruit, natrium erin. Heel simpel, heel effectief, zonder zweverig gedoe.

HanR
Berichten: 1971
Lid geworden op: do 17 apr 2014, 20:39
Locatie: Delft
Contacteer:

Re: Advies waterfilter

Berichtdoor HanR » do 22 feb 2024, 12:02

Kaffeemacher verkoopt Brita kannen en Purity Quell ST spullen.
Meer zeg ik niet.


Caroline11
Berichten: 72
Lid geworden op: vr 01 okt 2021, 09:38

Re: Advies waterfilter

Berichtdoor Caroline11 » do 22 feb 2024, 12:14

Dank voor alle input.
Vooral met de tip van die DVA 5L, daar kan ik concreet mee aan de slag.

Ben70
Berichten: 764
Lid geworden op: vr 26 aug 2022, 11:50

Re: Advies waterfilter

Berichtdoor Ben70 » do 22 feb 2024, 12:26

Dank voor alle input.
Vooral met de tip van die DVA 5L, daar kan ik concreet mee aan de slag.
Let wel dat een DVA water filter een bepaalde doorstroming per dag nodig heeft
en de vraag is of je dat bereikt met een koffie machine, als het water er te lang instil staat
word het afgeraden .
Rocket Appartamento Compak E8

Lelit Bianca , KitchenAid - Siphon Coffee Brewer/kitchenaid grinder

Caroline11
Berichten: 72
Lid geworden op: vr 01 okt 2021, 09:38

Re: Advies waterfilter

Berichtdoor Caroline11 » do 22 feb 2024, 12:34

Iedere dag 3 tot 5 l tappen voor koffie/thee, eten berijden en drinkwater. Is wel haalbaar.


Terug naar “Accessoires”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 6 gasten

cron