Welke tool om douchescherm verwijderen

Keyser
Berichten: 1377
Lid geworden op: do 01 aug 2019, 02:10

Re: Welke tool om douchescherm verwijderen

Berichtdoor Keyser » za 15 jan 2022, 10:29

Toch gek dat het bij de ene machine makelijker gaat dan bij de andere. Het zou ook nog kunnen liggen aan het soort filterbakje. Ik gebruik het filterbakje van Peter.

Misschien is dit een tip
Ja en dat is niet alleen hier. Ook op internationale forums lees je verschillende ervaringen.

Ik had mij erbij neergelegd dat het met slijtage van de oren van de filterdrager te maken heeft. Of dat iemand positie half 7 niet erg vindt en de 8mm ring daarom aanraad.
Maar ik heb ondertussen ook gezien dat sommige filterbakjes meer bollen aan de bovenkant en anderen weer platter zijn. Dat scheelt natuurlijk ook.

Maar eigenlijk is dit luxe probleem ontstaan doordat men liever siliconen ringen gebruikt ipv de standaard rubber. De originele ring van de Strega is 7.5 mm. De dunste verkrijgbare silicone ring is 8mm.... Zie aldaar een "probleem" ontstaan.

Maar welk filterbakje gebruik jij? Welk merk? Type?

Gebruikersavatar
ronald22
Berichten: 583
Lid geworden op: vr 25 dec 2009, 00:47

Re: Welke tool om douchescherm verwijderen

Berichtdoor ronald22 » za 15 jan 2022, 10:40

Toch gek dat het bij de ene machine makelijker gaat dan bij de andere. Het zou ook nog kunnen liggen aan het soort filterbakje. Ik gebruik het filterbakje van Peter.

Misschien is dit een tip
Dat zou goed kunnen. Ik gebruik een bakje van imf. Ik heb nog wel de originele bakjes liggen. Eens kijken hoe dat past!
Ik heb het zojuist ook getest en met het bakje van Peter lijkt het iets beter te gaan. Kan ook met mijn kracht te maken hebben.
Bezzera Strega (PSM) / Eureka Olympus 75 Mythos schijven

Gebruikersavatar
omeCo
Berichten: 2210
Lid geworden op: di 22 sep 2020, 17:22

Welke tool om douchescherm verwijderen

Berichtdoor omeCo » za 15 jan 2022, 11:07

Toch gek dat het bij de ene machine makelijker gaat dan bij de andere. Het zou ook nog kunnen liggen aan het soort filterbakje. Ik gebruik het filterbakje van Peter.

Misschien is dit een tip
Dat zou goed kunnen. Ik gebruik een bakje van imf. Ik heb nog wel de originele bakjes liggen. Eens kijken hoe dat past!
Ik heb het zojuist ook getest en met het bakje van Peter lijkt het iets beter te gaan. Kan ook met mijn kracht te maken hebben.
Hier geen verschil merkbaar tov andere bakjes. Dus maar een schuurpapiertje erlangs.

Fijn om me even met zo’n luxeprobleem bezig te houden Afbeelding

Rosanne
Berichten: 332
Lid geworden op: wo 25 nov 2020, 21:11
Locatie: Apeldoorn

Re: Welke tool om douchescherm verwijderen

Berichtdoor Rosanne » zo 07 apr 2024, 19:12

Welke siliconen vet gebruiken jullie voor het insmeren van de groepsring? En waar kopen jullie dat? 😊
Lelit Bianca V1 - Niche zero - ROK Espresso maker

manduca
Berichten: 902
Lid geworden op: di 11 aug 2020, 09:20
Locatie: Utrecht

Re: Welke tool om douchescherm verwijderen

Berichtdoor manduca » zo 07 apr 2024, 19:43

Gebruik eerlijk gezegd helemaal geen vet op
de groepsring.
Maar voor veel dingen gebruik ik loxeal 4.
Thuis: Londinium 1P * Londinium Compressa * Weber HG-1 * Compak K10 Pro Barista
Werk/Vakantie: Aeropress * Commandante C40 * Flair 58

Gebruikersavatar
Frup
Berichten: 544
Lid geworden op: ma 24 jul 2017, 09:49
Locatie: Joure

Re: Welke tool om douchescherm verwijderen

Berichtdoor Frup » zo 07 apr 2024, 19:45

Ik smeer daar ook geen vet op. Alleen als ik de ring net heb vervangen een beetje.
Ik gebruik dit vet in kleine verpakking, want ik verbruik het nauwelijks.
https://www.werkenmetmerken.nl/nl/oks_ ... _h1/p/8759
La Marzocco Linea Mini / Niche Zero
Ik drink koffie, en scheer me nat. Bij voorkeur niet tegelijkertijd. Dat geeft ongelukken.

Gebruikersavatar
fransg
Berichten: 15183
Lid geworden op: do 05 jan 2012, 19:51
Locatie: Amsterdam

Re: Welke tool om douchescherm verwijderen

Berichtdoor fransg » zo 07 apr 2024, 20:15

Bij mij zorgt glibber op de groepsring voor het verschijnsel dat het douchescherm er spontaan uitvalt bij een flush bijvoorbeeld.

Die mag wel een beetje stroef zitten.
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino

PadreCappuccino
Berichten: 10
Lid geworden op: ma 27 mar 2017, 12:39

Re: Welke tool om douchescherm verwijderen

Berichtdoor PadreCappuccino » ma 08 apr 2024, 16:18

Ik kon aanvankelijk een spiksplinternieuwe Cafelat silicone groepring niet in mijn E61 groep krijgen en smeerde daarom de binnen– en buitenzijde in met een heel klein druppeltje olijfolie: et voilà, enige overredingskracht en het lukte. De keren daarna had ik geen echt probleem om deze groepring te plaatsen. Verwijderen van het douchescherm doe ik met een stubby schroevendraaier.


Terug naar “Accessoires”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 13 gasten