Welke tool om douchescherm verwijderen

Gebruikersavatar
gilleko B.
Berichten: 5648
Lid geworden op: ma 12 feb 2018, 22:42

Re: Welke tool om douchescherm verwijderen

Berichtdoor gilleko B. » wo 24 nov 2021, 22:16

Straks aan het eind van iedere avond in de inkeping van je nieuwe IMS mandje. Ik doe het links, rechts, boven en onder.




Mocoffee
Berichten: 14
Lid geworden op: do 20 mei 2021, 12:38

Re: Welke tool om douchescherm verwijderen

Berichtdoor Mocoffee » wo 24 nov 2021, 22:46

Straks aan het eind van iedere avond in de inkeping van je nieuwe IMS mandjeAfbeelding. Ik doe het links, rechts, boven en onder.

Afbeelding
Haal jij elke avond het zeefje eruit?

Gebruikersavatar
gilleko B.
Berichten: 5648
Lid geworden op: ma 12 feb 2018, 22:42

Re: Welke tool om douchescherm verwijderen

Berichtdoor gilleko B. » do 25 nov 2021, 06:17

Doorgaans wel, maar er zit ook wel eens een dag of 2 bij dat ik te laks ben, bijvoorbeeld doordat de hectiek van het gezinsleven mij noopt mijn focus op iets anders te zetten.

Maar die broeikop, broeikopring, douchescherm en mandje, als je dat goed schoon houdt, dan voorkom je vastkoeken waar HanR het al eerder over had. Bovendien komt het de smaak ten goede.

Ik vind die siliconenkit ring, ik heb die 8,5mm van Cafelat, fijn. Blijft flexibel en lijkt makkelijker mee te werken als je de boel eruit wipt.




Gebruikersavatar
ronald22
Berichten: 583
Lid geworden op: vr 25 dec 2009, 00:47

Re: Welke tool om douchescherm verwijderen

Berichtdoor ronald22 » do 25 nov 2021, 07:50

Doorgaans wel, maar er zit ook wel eens een dag of 2 bij dat ik te laks ben, bijvoorbeeld doordat de hectiek van het gezinsleven mij noopt mijn focus op iets anders te zetten.

Maar die broeikop, broeikopring, douchescherm en mandje, als je dat goed schoon houdt, dan voorkom je vastkoeken waar HanR het al eerder over had. Bovendien komt het de smaak ten goede.

Ik vind die siliconenkit ring, ik heb die 8,5mm van Cafelat, fijn. Blijft flexibel en lijkt makkelijker mee te werken als je de boel eruit wipt.

Afbeelding
Voor mijn Strega gebruik ik Repa Groepring Siliconen 8mm. Het eruit halen van het zeefje gaat idd lastig en kans dat het zeefje stuk gaat blijft aanwezig.
Na elke shoot flush ik na en veeg het zeefje af
Een keer in de week haal ik wel het zeefje eruit.
Heb wel zeefjes op voorraad.
Bezzera Strega (PSM) / Eureka Olympus 75 Mythos schijven

Keyser
Berichten: 1377
Lid geworden op: do 01 aug 2019, 02:10

Re: Welke tool om douchescherm verwijderen

Berichtdoor Keyser » do 25 nov 2021, 10:46

Voor mijn Strega gebruik ik Repa Groepring Siliconen 8mm.
Past dat? Of heb je hem dunner geschuurd?
Omdat de Strega een standaard maat van 7.5mm heeft. Hier op de website zeggen ze dat het niet past:

https://www.bluestarcoffee.eu/bezzera-e ... 7439-p.asp

Ik vraag het, omdat ik nu een opgeschuurde siliconen ring gebruik, omdat ik nergens een 7.5 mm kan vinden.

Gebruikersavatar
ronald22
Berichten: 583
Lid geworden op: vr 25 dec 2009, 00:47

Re: Welke tool om douchescherm verwijderen

Berichtdoor ronald22 » do 25 nov 2021, 11:39

Voor mijn Strega gebruik ik Repa Groepring Siliconen 8mm.
Past dat? Of heb je hem dunner geschuurd?
Omdat de Strega een standaard maat van 7.5mm heeft. Hier op de website zeggen ze dat het niet past:

https://www.bluestarcoffee.eu/bezzera-e ... 7439-p.asp

Ik vraag het, omdat ik nu een opgeschuurde siliconen ring gebruik, omdat ik nergens een 7.5 mm kan vinden.
Deze past zonder moeite

https://www.vanpommeren.nl/Repa-Groepri ... 486050REPA
Bezzera Strega (PSM) / Eureka Olympus 75 Mythos schijven

Gebruikersavatar
fransg
Berichten: 15138
Lid geworden op: do 05 jan 2012, 19:51
Locatie: Amsterdam

Re: Welke tool om douchescherm verwijderen

Berichtdoor fransg » do 25 nov 2021, 11:57

Een koffiemakker uit Vlaardingen kwam even langs met een Londinium om de zuigerringen te laten vervangen en ik heb hem een mooie ROSE bandenlichter kado gedaan. Op deze wijze kom ik er wel vanaf.
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino

Gebruikersavatar
gilleko B.
Berichten: 5648
Lid geworden op: ma 12 feb 2018, 22:42

Re: Welke tool om douchescherm verwijderen

Berichtdoor gilleko B. » do 25 nov 2021, 15:35

Een koffiemakker uit Vlaardingen kwam even langs met een Londinium om de zuigerringen te laten vervangen en ik heb hem een mooie ROSE bandenlichter kado gedaan. Op deze wijze kom ik er wel vanaf.
U zijt te goed voor deze wereldAfbeeldingAfbeelding

Afbeelding


Gebruikersavatar
ronald22
Berichten: 583
Lid geworden op: vr 25 dec 2009, 00:47

Re: Welke tool om douchescherm verwijderen

Berichtdoor ronald22 » vr 26 nov 2021, 10:09

Deze week IMS doucheschermpje ook ontvangen en vanmorgen met de bandenlichter eruit gehaald. Ik constateer dat het behoorlijk moeilijk ging. Ik was bang dat ik het zeefje ook zou beschadigen maar gelukkig liep het goed af.

Waarschijnlijk ligt het aan welke machine je hebt, al zijn het E61 groepen. Bij de Strega gaat het behoorlijk lastig.
Bezzera Strega (PSM) / Eureka Olympus 75 Mythos schijven

Gebruikersavatar
bobbee
Berichten: 13277
Lid geworden op: za 01 sep 2012, 08:39
Locatie: Emmen

Re: Welke tool om douchescherm verwijderen

Berichtdoor bobbee » vr 26 nov 2021, 10:27

Deze week IMS doucheschermpje ook ontvangen en vanmorgen met de bandenlichter eruit gehaald. Ik constateer dat het behoorlijk moeilijk ging. Ik was bang dat ik het zeefje ook zou beschadigen maar gelukkig liep het goed af.

Waarschijnlijk ligt het aan welke machine je hebt, al zijn het E61 groepen. Bij de Strega gaat het behoorlijk lastig.
Machine eerst op laten warmen zodat de ring zacht wordt. Of koop een silicone ring. Die blijven zacht.
‘Maak de kritische koffie consument in jezelf los: kijk naar de branddatum, de herkomst etc. Hoe gedetailleerder, hoe beter!’


Terug naar “Accessoires”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 9 gasten

cron