Handig gereedschap

Gebruikersavatar
bobbee
Berichten: 13253
Lid geworden op: za 01 sep 2012, 08:39
Locatie: Emmen

Re: Handig gereedschap

Berichtdoor bobbee » ma 22 nov 2021, 17:07

2FF92E61-CDB0-48CE-9011-8E6B830400BD.jpeg
Gistermiddag besteld, vanochtend dan eindelijk bezorgd
Je kunt nu effectief aan de slag zonder gebruik van Co2 patronen, gewoon met handkracht.

Afbeelding
Dan is het niets voor FransAfbeelding
Om weg te geven! Afbeelding
‘Maak de kritische koffie consument in jezelf los: kijk naar de branddatum, de herkomst etc. Hoe gedetailleerder, hoe beter!’

Gebruikersavatar
fransg
Berichten: 15059
Lid geworden op: do 05 jan 2012, 19:51
Locatie: Amsterdam

Re: Handig gereedschap

Berichtdoor fransg » ma 22 nov 2021, 17:09

2FF92E61-CDB0-48CE-9011-8E6B830400BD.jpeg

Gistermiddag besteld, vanochtend dan eindelijk bezorgd
Je kunt nu effectief aan de slag zonder gebruik van Co2 patronen, gewoon met handkracht.

Afbeelding
Dan is het niets voor FransAfbeelding
Ik heb het ding met CO2 patronen juist vandaag op de post gedaan naar een mede-forumlid ;-)
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino

Gebruikersavatar
gilleko B.
Berichten: 5630
Lid geworden op: ma 12 feb 2018, 22:42

Re: Handig gereedschap

Berichtdoor gilleko B. » ma 22 nov 2021, 17:51

Wat ik echt heel handig vind is deze lange pincet. Ik gebruik hem voor van alles, uitjes bakken, champignon, eitjes etc.
Maar ook als je bijvoorbeeld een schroefje in de Londinium hebt laten vallen zoals ik laatst toen ik de kast open had. Met deze pincet pak je hem eruit.

€ 2,79 6%OFF | 30Cm Voedsel Pincet RVS Keuken Gadget
https://a.aliexpress.com/_vlFO7Q
Ik zat nog eens naar die lange pincet te kijken, maar inderdaad, het komt wel eens voor dat er een schroefje ergens diep in valt waar je tengels niet meer bij kunnen. Dan zie je dat schroefje op de bodem ergens tussen de leidingen etc liggen en hoor je die gluiperd roepen dat je hem toch niet kan pakken, tenzij je de hele santemekraam ondersteboven houdt. Zo'n lange pincet is dan wel wat.

Afbeelding


manduca
Berichten: 893
Lid geworden op: di 11 aug 2020, 09:20
Locatie: Utrecht

Re: Handig gereedschap

Berichtdoor manduca » ma 22 nov 2021, 18:32

Je hebt ook van die uitschuifbare stokken met zo’n magneetje eraan.
Thuis: Londinium 1P * Londinium Compressa * Weber HG-1 * Compak K10 Pro Barista
Werk/Vakantie: Aeropress * Commandante C40 * Flair 58

Gebruikersavatar
bobbee
Berichten: 13253
Lid geworden op: za 01 sep 2012, 08:39
Locatie: Emmen

Re: Handig gereedschap

Berichtdoor bobbee » ma 22 nov 2021, 19:58

Niet alle schroefjes zijn van metaal en soms is het magneetje niet sterk genoeg.
Maar met een 30cm pincet én magneetantenne ben je de baas!
‘Maak de kritische koffie consument in jezelf los: kijk naar de branddatum, de herkomst etc. Hoe gedetailleerder, hoe beter!’

Gebruikersavatar
fransg
Berichten: 15059
Lid geworden op: do 05 jan 2012, 19:51
Locatie: Amsterdam

Re: Handig gereedschap

Berichtdoor fransg » ma 22 nov 2021, 20:15

Maar met een 30cm pincet én magneetantenne ben je de baas!
Ik ging meteen op "magneetantenne" zoeken maar dan krijgt men radio-antennes met stevige magneetvoet, zoals ik al eens heb gehad voor mijn kortegolfontvangers.

Elders waar ik 'm kon bestellen noemen ze het een "Telescopische Magneetpen Met Clip"

Nou kan mij niks meer gebeuren
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino

Gebruikersavatar
gilleko B.
Berichten: 5630
Lid geworden op: ma 12 feb 2018, 22:42

Re: Handig gereedschap

Berichtdoor gilleko B. » ma 22 nov 2021, 21:22

Je kan natuurlijk ook met die lange pincet de parktool priem omgekeerd klemmen en dan hengelen maar....




Wijmaar
Berichten: 365
Lid geworden op: di 18 apr 2017, 08:06

Re: Handig gereedschap

Berichtdoor Wijmaar » wo 24 nov 2021, 22:48

Schitterend gereedschap van Park Tool, maar wel erg stevig geprijsd. Ik sleutel zelf ook veel aan mijn fietsen, en wil eigenlijk nog eens de schitterende Torx en inbus sets van Park Tool bestellen. Ooit...

https://www.parktool.com/assets/img/pro ... -1_001.jpg

In het kader van sleutelen aan de fiets, een recent ontdekte YouTube rabbit hole die ik jullie niet wil onthouden:




Niets rustgevender dan het klikken van een momentsleutel Afbeelding

Gebruikersavatar
gilleko B.
Berichten: 5630
Lid geworden op: ma 12 feb 2018, 22:42

Re: Handig gereedschap

Berichtdoor gilleko B. » wo 24 nov 2021, 23:49

Prachtig filmpje.

Deze ken je waarschijnlijk al,.maar is ook zo weergaloos. De kuif van Merkcx, de Gios van De Vlaminck. Kan er naar blijven kijken.

https://youtu.be/zxBTVU9JDrA


Afbeelding


Gebruikersavatar
Ypuh
Berichten: 871
Lid geworden op: zo 02 mei 2021, 23:18

Re: Handig gereedschap

Berichtdoor Ypuh » do 25 nov 2021, 12:06

Schitterend gereedschap van Park Tool, maar wel erg stevig geprijsd. Ik sleutel zelf ook veel aan mijn fietsen, en wil eigenlijk nog eens de schitterende Torx en inbus sets van Park Tool bestellen. Ooit...
Ik ben ook een enorme fietsliefhebber én gereedschapsfreak. Het zal vast ook niet heel lang meer duren voor mijn espressomachine een keer helemaal open ligt, daar zat ook wel een deel van de aantrekkingskracht.

Heb ooit wel eens wat tips rondom fietsgereedschappen geschreven op een ander forum. Daar kun je jezelf inderdaad ook behoorlijk in verliezen, maar het is wel een duurzame hobby waarin je veel kunt leren en ook regelmatig iets aan hebt.

Lang verhaal kort; ik zou geen Park Tool nemen voor generieke gereedschappen. Daarvoor zijn betere merken met veelal lagere prijzen (niet altijd). Voor fietsspecifieke gereedschappen is Park Tool wel fijn, maar gaat mijn voorkeur vaak naar Unior (nog lomper).
Ik brand mijn eigen koffie op een bedenkelijk niveau.


Terug naar “Accessoires”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 14 gasten

cron