[Weegschaal] Timemore Black Mirror Basic Plus of iets anders

Gebruikersavatar
bobbee
Berichten: 13310
Lid geworden op: za 01 sep 2012, 08:39
Locatie: Emmen

Re: [Weegschaal] Timemore Black Mirror Basic Plus of iets anders

Berichtdoor bobbee » za 23 apr 2022, 21:35


Sorry even een beetje offtopic misschien maar ik had nog gereageerd in dat topic en ik kan hem inderdaad ook niet meer vinden. Ik dacht dat je uiteindelijk voor de XL had gekozen? Vanwaar toch weer de switch? Mijn zoektocht lijkt volgens mij erg op die van jou en ik ben dus benieuwd naar je bevindingen.
Berichten verdwijnen niet zomaar tenzij het spam is.
Ik vind het jammer dat je zo stellig over komt op mij. Berichten verdwijnen hier ondanks dat het geen spam is.
Ik ben de einige moderator hier en ik heb het niet verwijdert voor zover ik weet. Als je dat stellig vindt, ja jammer dan. Ik heb volgens mij niets persoonlijks gezegd.
Ik vind het vervelend als dat zou gebeuren omdat ik zo niet modereer.

Kun je het bericht misschien opnieuw plaatsen? Weet je nog wat erin stond?
‘Maak de kritische koffie consument in jezelf los: kijk naar de branddatum, de herkomst etc. Hoe gedetailleerder, hoe beter!’

Gebruikersavatar
bobbee
Berichten: 13310
Lid geworden op: za 01 sep 2012, 08:39
Locatie: Emmen

Re: [Weegschaal] Timemore Black Mirror Basic Plus of iets anders

Berichtdoor bobbee » za 23 apr 2022, 22:05

De black mirror is nog best een grote weegschaal voor espresso op de driptray maar het kan. Timemore heeft ook een nieuwe weegschaal namelijk de black mirror Nano en die heb ikzelf hier. Is een goed ding en betaalbaar. Ook heeft eureka inmiddels een leuke gemaakt maar die kan ik niet beoordelen.

https://youtu.be/ewIimI9mBQo

https://www.vanpommeren.nl/weegschalen/ ... Weegschaal

‘Maak de kritische koffie consument in jezelf los: kijk naar de branddatum, de herkomst etc. Hoe gedetailleerder, hoe beter!’

Gebruikersavatar
omeCo
Berichten: 2210
Lid geworden op: di 22 sep 2020, 17:22

Re: [Weegschaal] Timemore Black Mirror Basic Plus of iets anders

Berichtdoor omeCo » za 23 apr 2022, 22:38

Ik gebruik nu een maand of wat de Black Mirror. Bevalt prima maar ik heb geen vergelijkingsmateriaal. Het is wel een flink apparaat maar hij past samen met een kopje of glaasje prima onder een naked portafilter.

Blawan
Berichten: 23
Lid geworden op: ma 14 feb 2022, 19:13

Re: [Weegschaal] Timemore Black Mirror Basic Plus of iets anders

Berichtdoor Blawan » zo 24 apr 2022, 14:18



Berichten verdwijnen niet zomaar tenzij het spam is.
Ik vind het jammer dat je zo stellig over komt op mij. Berichten verdwijnen hier ondanks dat het geen spam is.
Ik ben de einige moderator hier en ik heb het niet verwijdert voor zover ik weet. Als je dat stellig vindt, ja jammer dan. Ik heb volgens mij niets persoonlijks gezegd.
Ik vind het vervelend als dat zou gebeuren omdat ik zo niet modereer.

Kun je het bericht misschien opnieuw plaatsen? Weet je nog wat erin stond?
In de basis er niets mis met stelligheid. Je staat tenminste ergens voor. Het idee draag je ook uit dus helemaal prima. Door stellig te communiceren laat je automatisch ook minder ruimte voor andere inzichten.

In deze specifieke kwestie wordt aangegeven dat een topic is verdwenen. Een ander forumlid geeft dit ook aan. Even los van wat hier van de oorzaak van is. Ben het met je eens dat het vervelend is maar dit is de situatie. Kunnen we nu niet meer veranderen.

Omdat ik dankzij de reacties op het forum een bepaalde richting op ben gegaan is deze interactie voor mij zeer waardevol. Nu kan ik mij voorstellen dat het volgen van mij zoektocht ook handig is voor andere personen. Iemand anders had hier zijn of haar voordeel mee kunnen doen. Ben zelf ook op dit forum begonnen met lezen en op deze manier enthousiast geraakt waarvoor dank! :D

Helaas is het aanmaken van een nieuwe bericht geen optie. In mijn optiek zat de kracht in de interactie met andere forumleden. Waarbij ook nog andere alternatieven werden genoemd zoals de Flair.

Blawan
Berichten: 23
Lid geworden op: ma 14 feb 2022, 19:13

Re: [Weegschaal] Timemore Black Mirror Basic Plus of iets anders

Berichtdoor Blawan » zo 24 apr 2022, 14:34

De black mirror is nog best een grote weegschaal voor espresso op de driptray maar het kan. Timemore heeft ook een nieuwe weegschaal namelijk de black mirror Nano en die heb ikzelf hier. Is een goed ding en betaalbaar. Ook heeft eureka inmiddels een leuke gemaakt maar die kan ik niet beoordelen.

https://youtu.be/ewIimI9mBQo

https://www.vanpommeren.nl/weegschalen/ ... Weegschaal
Bedankt! Goed dat je de omvang van de weegschaal benoemt. Wat mij betreft mag het best een kleine weegschaal zijn zonder tierelantijntjes.

De Black Mirror Nano had ik nog niet voorbij zien komen. Deze wel in de 100 euro waarbij de Basic Plus rond de 50 euro. Weet zelf nog niet of ik de extra optie zoals de app wel gebruik. Ga ik nog even verder in duiken. Dat de weegschaal kleiner is, zie ik zeker als een voordeel. Het plaatsen op de diptray zal voor mijn gevoel net iets handiger zijn bij een kleinere weegschaal.

De Eureka Digital Scale Precisa ben ik ook nog niet tegen gekomen. Heb op internet gezocht maar heb nog geen review kunnen vinden. Met een prijs van in de 70 euro valt zit deze tussen de beide Timemore varianten. :D

Het kan een mooie aanvulling zijn op mijn Eureka maler maar ik zoek nog een review. :lol:
Ik gebruik nu een maand of wat de Black Mirror. Bevalt prima maar ik heb geen vergelijkingsmateriaal. Het is wel een flink apparaat maar hij past samen met een kopje of glaasje prima onder een naked portafilter.
Bedankt voor de reactie. De Basic Plus laat ik nog even op mijn wensenlijst staan. ;)

Gebruikersavatar
bobbee
Berichten: 13310
Lid geworden op: za 01 sep 2012, 08:39
Locatie: Emmen

Re: [Weegschaal] Timemore Black Mirror Basic Plus of iets anders

Berichtdoor bobbee » zo 24 apr 2022, 15:08

Via aliexpress zijn beide timemore weegschalen goedkoper. Ik meen 80 euro ongeveer.

Ook is er nog de brewista smart scale II. Ook een fijne en nog weleens 2e hands te scoren omdat iemand overstapt op de acaia lunar.
‘Maak de kritische koffie consument in jezelf los: kijk naar de branddatum, de herkomst etc. Hoe gedetailleerder, hoe beter!’

Gebruikersavatar
omeCo
Berichten: 2210
Lid geworden op: di 22 sep 2020, 17:22

Re: [Weegschaal] Timemore Black Mirror Basic Plus of iets anders

Berichtdoor omeCo » zo 24 apr 2022, 21:27

De black mirror met automatische timer is bij Moto Coffee in Bunschoten-Spakenburg nog voordeliger: €61 voor de zwarte en €69 voor de witte. Geen verzendkosten. Die van komt daar ook vandaan Afbeelding

https://motocoffee.nl/product/timemore- ... eegschaal/

Gebruikersavatar
bobbee
Berichten: 13310
Lid geworden op: za 01 sep 2012, 08:39
Locatie: Emmen

Re: [Weegschaal] Timemore Black Mirror Basic Plus of iets anders

Berichtdoor bobbee » zo 24 apr 2022, 22:19

Hier op Aliexpress. Nieuwste versie wat dat ook mag zijn.

€ 48,95 63%OFF | Timemore 2021 Zwarte Spiegel Basic + Elektronische Weegschaal Ingebouwde Auto Timer Giet Over Espresso Smart Koffie Schaal Keuken weegschalen 2Kg
https://a.aliexpress.com/_vcWwyD

En de nano

€ 83,56 20%OFF | Timemore Zwarte Spiegel Nano Elektronische Weegschaal Giet Over Espresso Koffie Schaal Smart Schaal Voor Automatische Timing Keukenweegschaal 0.1G
https://a.aliexpress.com/_uglpvf
‘Maak de kritische koffie consument in jezelf los: kijk naar de branddatum, de herkomst etc. Hoe gedetailleerder, hoe beter!’

Gebruikersavatar
Warheart
Berichten: 339
Lid geworden op: zo 12 sep 2021, 14:53

Re: [Weegschaal] Timemore Black Mirror Basic Plus of iets anders

Berichtdoor Warheart » vr 06 mei 2022, 07:45

Ik heb de stoute schoenen aangetrokken en de Eureka weegschaal besteld gisteren.

Buiten de "wij van Wc-eend" reviews, heb ik zowel hier als op internet nog maar minimaal aan review kunnen vinden.
Waar mij vooral de doorslag ingaf, i dat hij perfect passend schijnt te zijn in combinatie met de Oro SD maler.

Ware dat ik normaliter mijn maalsel na grinden niet meer weeg (de extreem lage retentie is mij inmiddels bekend)
is dit toch een leuke extra feature, gezien ik die maler toch al heb staan.

De Acaia is mij (op dit moment) nog echt even te prijzig t.o.v. wat ik er mee doe.

Al er specifieke vragen mbt de Eureka weegschaal zijn, met een paar dagen stel ik me beschikbaar als proef konijn :idea:
Laatst gewijzigd door Warheart op vr 06 mei 2022, 09:35, 2 keer totaal gewijzigd.
Coffee, sleep, Coffee, repeat

Gebruikersavatar
fransg
Berichten: 15214
Lid geworden op: do 05 jan 2012, 19:51
Locatie: Amsterdam

Re: [Weegschaal] Timemore Black Mirror Basic Plus of iets anders

Berichtdoor fransg » vr 06 mei 2022, 08:44

Leuk! Laat de foto’s en evt video maar komen!
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino


Terug naar “Accessoires”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 9 gasten

cron