Waar word Normcore verkocht in Nederland?

Gebruikersavatar
Geenstijl
Berichten: 28
Lid geworden op: vr 15 jul 2022, 17:12

Re: Waar word Normcore verkocht in Nederland?

Berichtdoor Geenstijl » zo 17 jul 2022, 22:54

Grappig dit! Ik kende "Normcore" alleen als koffiebrander in Australië.
En van de term an sich, waarvan ik her en der mijn social media naam had gemaakt (want ik draag de eerste 4 letters ook in mijn voornaam ;-)

En ook deze quote uit een artikel erover ooit verbasterd, door toevoeging van het laatste woordje!

"to be truly normcore, you need to understand that there is no such thing as normal, coffee"
Ik ben geïnspireerd geraakt door een paar IG influencers die voornamelijk Normcore gebruiken in hun content.
Nu moet ik bekennen, dat ik ook veel content maak en dit simpelweg super tof vindt uitzien.

Bijvoorbeeld: https://www.instagram.com/pbrewinghouse/

Hopelijk doet het zijn werk goed, want veel ervaring heb ik nog niet.
We gaan het ontdekken!

Welke tools gebruik jij graag, en hoelang ben je al bezig in deze niche?
Ik kom net kijken in elk geval en heb Normcore hun hele assortiment opgekocht onderhand.

RigolleM
Berichten: 68
Lid geworden op: zo 10 jan 2021, 17:05

Re: Waar word Normcore verkocht in Nederland?

Berichtdoor RigolleM » ma 18 jul 2022, 09:02

Je hebt het wellicht wel al door maar die IG influencers worden gesponserd door die produkten waar ze content voor maken.

Vroega keken we naar reklamefilmpjes tussen 2 programma's door, maar de jeugd van tegenwoordig kijkt geen televisie meer, dus krijgen ze alsnog reklame te verwerken via die 'influencers', die lopen te pronken met allerlei duur spul, die niet van hen is...

Over Niche gesproken, de mijne heb net een jaar en zeer tevreden over... ziet er volgens sommigen niet uit, maar doet wel wat het moet doen, lekkere koffie malen, ook al zit de maker :D in de UK.
Lelit Bianca V2 - Niche Zero - Moccamaster KBGT - Acaia Lunar - Fellow Stagg EKG - Timemore Sculptor 064

Gebruikersavatar
fransg
Berichten: 15059
Lid geworden op: do 05 jan 2012, 19:51
Locatie: Amsterdam

Re: Waar word Normcore verkocht in Nederland?

Berichtdoor fransg » ma 18 jul 2022, 11:06

Ik heb geeneens geen instagram meer dus zukke links sla ik subiet over

Twitter is ook zoiets overbodigs evensls facebook en ga maar door

Ik plak gewoon een NEE NEE sticker op mijn modem en dan krijg ik geen reclame meer

😀
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino

Gebruikersavatar
Madencio
Berichten: 558
Lid geworden op: wo 17 jun 2020, 14:00
Locatie: Alkmaar

Re: Waar word Normcore verkocht in Nederland?

Berichtdoor Madencio » ma 18 jul 2022, 16:17

Ik plak gewoon een NEE NEE sticker op mijn modem en dan krijg ik geen reclame meer
Dat zou fantastisch zijn zeg... Maar eens met wat Rigolle zegt, die mensen worden allemaal betaald of krijgen die spullen thuisgestuurd. Als je een bovengemiddelde camera hebt dan is het vrij simpel om daar mooie foto's mee te maken. Dus dat soort mensen doen mij ook niet zoveel. Ik kijk liever reviews van mensen op Youtube die nog maar 300-400 (of laag iig) views hebben. Die vertellen nog wel eerlijk wat ze ervan vinden.
... / DF83

Gebruikersavatar
bobbee
Berichten: 13253
Lid geworden op: za 01 sep 2012, 08:39
Locatie: Emmen

Re: Waar word Normcore verkocht in Nederland?

Berichtdoor bobbee » ma 18 jul 2022, 16:22

Probleem van de level tampers is dat ze niet diep genoeg kunnen in een bepaalde situatie.
Ik heb een palm level tamper en een soort gelijke als de normcore. Voordeel van de palm tamper is dat ik de ruimte tussen base en tamper kun opvullen met wat bouten waardoor de diepte verhoogd wordt en de Level tamper die ik heb is in te stellen op diepte. Daardoor werkt het, de normcore gaat maat tot een bepaalde diepte en zou ik daarom niet adviseren. Al met al zou ik adviseren om gewoon recht te leren tampen, dan is er nooit wat aan de hand.

De puck zeefjes die je er bovenop kunt leggen zijn spotgoedkoop te vinden op aliexpress evenals een roerdertje. Normcore ziet er best mooi uit in het zwart maar is niet echt bijzonder spul. Gewoon leuk voor de heb. Mijn idee erbij dus.
‘Maak de kritische koffie consument in jezelf los: kijk naar de branddatum, de herkomst etc. Hoe gedetailleerder, hoe beter!’

HanR
Berichten: 1970
Lid geworden op: do 17 apr 2014, 20:39
Locatie: Delft
Contacteer:

Re: Waar word Normcore verkocht in Nederland?

Berichtdoor HanR » di 19 jul 2022, 11:48

Gewoon even om het geheel in perspectief te plaatsen:
Als je tamper niet diep genoeg kan, moet je je bakje aanpassen.

Gebruikersavatar
Dirk Jan
Berichten: 1502
Lid geworden op: zo 01 dec 2013, 16:04
Locatie: Borger

Re: Waar word Normcore verkocht in Nederland?

Berichtdoor Dirk Jan » di 19 jul 2022, 12:16

Gewoon even om het geheel in perspectief te plaatsen:
Als je tamper niet diep genoeg kan, moet je je bakje aanpassen.
Heerlijk ;-)
Machine voor mijn vrouw: QuickMill Aquaviva. Kantoor: Rancilio Silvia PdG V2 en La Pavoni Europiccola, Molen: Mini Mazzer & Mazzer Major.

Gebruikersavatar
bobbee
Berichten: 13253
Lid geworden op: za 01 sep 2012, 08:39
Locatie: Emmen

Re: Waar word Normcore verkocht in Nederland?

Berichtdoor bobbee » di 19 jul 2022, 14:21

Gewoon even om het geheel in perspectief te plaatsen:
Als je tamper niet diep genoeg kan, moet je je bakje aanpassen.
Het probleem is de level tamper die een gefixeerde diepte heeft die niet toereikend is. Uiteraard icm koffie en bakje, ja zoals altijd. Met normale tamper is er echter nooit een probleem namelijk. De headspace boven de puck is van belang maar extractie lukt prima als die headspace iets meer is dan de diepte van een level tamper.
‘Maak de kritische koffie consument in jezelf los: kijk naar de branddatum, de herkomst etc. Hoe gedetailleerder, hoe beter!’

HanR
Berichten: 1970
Lid geworden op: do 17 apr 2014, 20:39
Locatie: Delft
Contacteer:

Re: Waar word Normcore verkocht in Nederland?

Berichtdoor HanR » di 19 jul 2022, 15:16

(Waarom) is die leveltamper dan niet instelbaar?

Gebruikersavatar
Geenstijl
Berichten: 28
Lid geworden op: vr 15 jul 2022, 17:12

Re: Waar word Normcore verkocht in Nederland?

Berichtdoor Geenstijl » di 19 jul 2022, 15:26

(Waarom) is die leveltamper dan niet instelbaar?
Diegene die ik besteld heb, is volgens mij wel verstelbaar.
Heb hem nog niet getest, maar kijk er wel naar uit.

Bron: https://www.normcorewares.com/collectio ... ring-combo

Of mis ik iets, iets wat jullie voorzien: dat deze tamper wel of juist niet kan?


Terug naar “Accessoires”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten

cron