Kalibreren van The Force Tamper

Gebruikersavatar
bobbee
Berichten: 13272
Lid geworden op: za 01 sep 2012, 08:39
Locatie: Emmen

Re: Kalibreren van The Force Tamper

Berichtdoor bobbee » di 29 aug 2023, 16:33


Nice!

Ik weet niet of je ondernemende kinderen hebt? Maak ze er in dat geval op attent dat TFT niet onder de kraan hoeft als er maalsel tussen de base en de leveler zit. Mijn dochter had zonder enige uitleg en bovendien zonder toestemming en mijn aanwezigheid ‘koffie’ gemaakt en daarna alles ‘netjes’ opgeruimd…..
Afbeelding
‘Maak de kritische koffie consument in jezelf los: kijk naar de branddatum, de herkomst etc. Hoe gedetailleerder, hoe beter!’

Gebruikersavatar
omeCo
Berichten: 2210
Lid geworden op: di 22 sep 2020, 17:22

Re: Kalibreren van The Force Tamper

Berichtdoor omeCo » di 29 aug 2023, 17:12

Dat zie ik die van mij niet zo snel doen. Hij lust bovendien geen koffie; alleen een babycino.

Wou laatst wel zien hoe ik dat maakte, maar vond het veel te eng om dichtbij te zien.
Ik was blij dat ze al haar tanden nog had. Stel je voor dat die hefboom een mep uitdeelt.

Gebruikersavatar
Frup
Berichten: 542
Lid geworden op: ma 24 jul 2017, 09:49
Locatie: Joure

Re: Kalibreren van The Force Tamper

Berichtdoor Frup » di 29 aug 2023, 20:53

Ik was blij dat ze al haar tanden nog had. Stel je voor dat die hefboom een mep uitdeelt.
In dat geval: gewoon terug meppen.

Vandaag eens even mijn TFT stevig heen en weer geschud. Maar ik het hoor het ringetje, dat er wel degelijk in zit, helemaal niet rammelen. Kan het wellicht zijn dat de maat van het ringetje ietsepietsie is gewijzigd? En daardoor preciezer past.
La Marzocco Linea Mini / Niche Zero
Ik drink koffie, en scheer me nat. Bij voorkeur niet tegelijkertijd. Dat geeft ongelukken.

Gebruikersavatar
omeCo
Berichten: 2210
Lid geworden op: di 22 sep 2020, 17:22

Re: Kalibreren van The Force Tamper

Berichtdoor omeCo » di 29 aug 2023, 22:25

Ik was blij dat ze al haar tanden nog had. Stel je voor dat die hefboom een mep uitdeelt.
In dat geval: gewoon terug meppen.

Vandaag eens even mijn TFT stevig heen en weer geschud. Maar ik het hoor het ringetje, dat er wel degelijk in zit, helemaal niet rammelen. Kan het wellicht zijn dat de maat van het ringetje ietsepietsie is gewijzigd? En daardoor preciezer past.
Bij stevig schudden hoor ik inderdaad een geluidje. Het is de term ‘rammelen’ niet waardig.
Dit was de eerste keer dat ik het ding zo schud. En de laatste keer. Dan ‘rammelt’ er ook niets Afbeelding

Gebruikersavatar
gilleko B.
Berichten: 5645
Lid geworden op: ma 12 feb 2018, 22:42

Re: Kalibreren van The Force Tamper

Berichtdoor gilleko B. » di 29 aug 2023, 22:47

Indien rammelend geluid in ieder geval oplossing vanaf 3 minuten

https://youtu.be/bw4MmGHOWqU?si=IMKC2bTq7AhGxw6F


Afbeelding



Gebruikersavatar
bobbee
Berichten: 13272
Lid geworden op: za 01 sep 2012, 08:39
Locatie: Emmen

Re: Kalibreren van The Force Tamper

Berichtdoor bobbee » di 29 aug 2023, 22:55

Ringetje bewaren in het verpakkingsbakje zoals manduca heeft gedaan is de beste oplossing in mijn optiek. Afstellen is toch niet nodig.
‘Maak de kritische koffie consument in jezelf los: kijk naar de branddatum, de herkomst etc. Hoe gedetailleerder, hoe beter!’


Terug naar “Accessoires”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 5 gasten