Wat is een goede electrische Melkopschuimer

Snarf
Berichten: 30
Lid geworden op: di 01 mar 2011, 09:30

Wat is een goede electrische Melkopschuimer

Berichtdoor Snarf » wo 24 apr 2024, 11:09

Heb een Melitta Caffeo solo volautomaat en zoek er een kwalitatieve goede Melkopschuimer bij. Bij een kennis een Graeff ME-702 mogen gebruiken. Tevreden over het resultaat echter schuim is koud en het lijkt alsof het verwarmings element de geest heeft gegeven. Lees ook nog al wat minder goeie reviews specifiek over dat type. Wie heeft er ervaring met dergelijke machines of maakt al probleemloos al jaren een lekkere melkschuim met een bepaald merk type.
Alvast bedankt.

Gebruikersavatar
fransg
Berichten: 15127
Lid geworden op: do 05 jan 2012, 19:51
Locatie: Amsterdam

Re: Wat is een goede electrische Melkopschuimer

Berichtdoor fransg » wo 24 apr 2024, 11:45

Ik heb al heel lang een Severin SM9688 en die doet het heel degelijk en betrouwbaar. Melkschuim is wel net te dik om latte art te kunnen schenken.

Daarnaast heb ik al een paar maanden een Subminimal Nanofoamer Pro. Die levert heel mooi en fijn melkschuim dat prima geschikt is voor latte art (alleen kan ik er zelf niks van). Het ding heeft wel gevoeligheden want als je het deksel er niet heel precies netjes op drukt dan gaat het opkloppen halverwege niet goed, maakt-ie veel herrie. Dan moet ik 'm even stoppen, het deksel er opnieuw netjes op duwen en vervolgens lukt het wel.

Met de Severin kan iedereen schuimen, de Subminimal is perfect voor wie een beetje geduld heeft en de nukken van het ding wil begrijpen.

https://www.vanpommeren.nl/Subminimal-NanoFoamer-Pro
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino

Gebruikersavatar
bobbee
Berichten: 13277
Lid geworden op: za 01 sep 2012, 08:39
Locatie: Emmen

Re: Wat is een goede electrische Melkopschuimer

Berichtdoor bobbee » wo 24 apr 2024, 12:35

Iets om rekening mee te houden is een melkopschuimer die niet heter wordt dan 70c omdat dan de melk eiwitten loslaten een deel van de melk dun wordt en een deel als zeepsop.
‘Maak de kritische koffie consument in jezelf los: kijk naar de branddatum, de herkomst etc. Hoe gedetailleerder, hoe beter!’

Gebruikersavatar
fransg
Berichten: 15127
Lid geworden op: do 05 jan 2012, 19:51
Locatie: Amsterdam

Re: Wat is een goede electrische Melkopschuimer

Berichtdoor fransg » wo 24 apr 2024, 12:39

Severin is precies instelbaar op temp, de Nanofoamer kan allerlei variabelen aan, inzetstukjes tbv verschillende types melk etc.
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino

Snarf
Berichten: 30
Lid geworden op: di 01 mar 2011, 09:30

Re: Wat is een goede electrische Melkopschuimer

Berichtdoor Snarf » wo 24 apr 2024, 13:39

Ik heb al heel lang een Severin SM9688 en die doet het heel degelijk en betrouwbaar. Melkschuim is wel net te dik om latte art te kunnen schenken.

Daarnaast heb ik al een paar maanden een Subminimal Nanofoamer Pro. Die levert heel mooi en fijn melkschuim dat prima geschikt is voor latte art (alleen kan ik er zelf niks van). Het ding heeft wel gevoeligheden want als je het deksel er niet heel precies netjes op drukt dan gaat het opkloppen halverwege niet goed, maakt-ie veel herrie. Dan moet ik 'm even stoppen, het deksel er opnieuw netjes op duwen en vervolgens lukt het wel.

Met de Severin kan iedereen schuimen, de Subminimal is perfect voor wie een beetje geduld heeft en de nukken van het ding wil begrijpen.

https://www.vanpommeren.nl/Subminimal-NanoFoamer-Pro
Mooi ga even kijken. ;)

Snarf
Berichten: 30
Lid geworden op: di 01 mar 2011, 09:30

Re: Wat is een goede electrische Melkopschuimer

Berichtdoor Snarf » wo 24 apr 2024, 13:42

Iets om rekening mee te houden is een melkopschuimer die niet heter wordt dan 70c omdat dan de melk eiwitten loslaten een deel van de melk dun wordt en een deel als zeepsop.
👍

Snarf
Berichten: 30
Lid geworden op: di 01 mar 2011, 09:30

Re: Wat is een goede electrische Melkopschuimer

Berichtdoor Snarf » do 25 apr 2024, 17:23

Het is een silverCrest geworden met 3 jaar garantie en ILAG antiaanbak laag technology (pfas vrij) aanbieding 24,- euri bij de Lidl. Overwegend zeer positieve reviews. Zelf vanochtend uitgeprobeerd warme romige setting (2) gebruikt 1/2 volle melk er kwam perfecte stevige warme romige schuim uit. :)
Laatst gewijzigd door Snarf op za 27 apr 2024, 19:44, 2 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
fransg
Berichten: 15127
Lid geworden op: do 05 jan 2012, 19:51
Locatie: Amsterdam

Re: Wat is een goede electrische Melkopschuimer

Berichtdoor fransg » do 25 apr 2024, 18:01

Mooi!!

Nu nog foto
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino

Gebruikersavatar
bobbee
Berichten: 13277
Lid geworden op: za 01 sep 2012, 08:39
Locatie: Emmen

Re: Wat is een goede electrische Melkopschuimer

Berichtdoor bobbee » do 25 apr 2024, 20:36

Zo kan het ook;

https://youtu.be/NcP_b4_gDQk

Of zo;

https://youtu.be/V8AyJv6EzKg?si=18D95eBBHaSRogd6

(deze praat heel lang maar uiteindelijk komt de climax hoor...)
‘Maak de kritische koffie consument in jezelf los: kijk naar de branddatum, de herkomst etc. Hoe gedetailleerder, hoe beter!’

Snarf
Berichten: 30
Lid geworden op: di 01 mar 2011, 09:30

Re: Wat is een goede electrische Melkopschuimer

Berichtdoor Snarf » vr 26 apr 2024, 07:41

Mooi!!

Nu nog foto
Ben bij de betreffende kennis met de Graeff. Die SilverCrest is alweer ingepakt en de Melitta Solo maakt betere koffie dan die cupje maschine hier
Maandag weer thuis probeer ik filmpje te maken.


Terug naar “Accessoires”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 6 gasten