Wat is een goede electrische Melkopschuimer

Gebruikersavatar
fransg
Berichten: 15141
Lid geworden op: do 05 jan 2012, 19:51
Locatie: Amsterdam

Re: Wat is een goede electrische Melkopschuimer

Berichtdoor fransg » vr 26 apr 2024, 08:08

Die SilverCrest is alweer ingepakt
Vind je 'm toch niet zo goed?
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino

Pti
Berichten: 3273
Lid geworden op: di 16 jun 2015, 15:43
Locatie: Zaanstad
Contacteer:

Re: Wat is een goede electrische Melkopschuimer

Berichtdoor Pti » vr 26 apr 2024, 15:51

Een maand of 2-3 geleden heb ik een Nespresso ( :shock: ) Aeroccino 4 gekocht toen de PID van mijn stoomboiler eruit moest voor een reparatie.
De prestaties zijn wisselend per melk, (houdbare) halfvolle melk geeft mij het mooiste en meest constante resultaat, maar ook verse melk doet het aardig. Van die speciale opschuimmelk heb ik niet geprobeerd, misschien een onjuiste aanname, maar het lijkt mij bewerkte rotzooi.
De Aeroccino mag in zijn geheel in de vaatwasser, wat een pluspunt is. Maar hij wordt ook niet te warm, dus er koekt niets aan op de bodem en als je hem na gebruik gewoon even onder de hete kraan uitspoelt is dat eigenlijk al voldoende.
Met een paar keer overschenken in een melkkan is latte art mogelijk, maar dat is zoals benoemd afhankelijk van de gebruikte melk.
Hij heeft verschillende standen, ook voor koud melkschuin dus dat gaan we in de zomer eens proberen, en hij warmt ook melk op voor wanneer mijn dochter warme melk wil, voor mij een pluspunt.
Hij is ietwat aan de prijs, maar ik heb altijd een beetje de buy it nice or buy it twice mentaliteit. Ik ben tevreden over de aankoop in elk geval.

Snarf
Berichten: 30
Lid geworden op: di 01 mar 2011, 09:30

Re: Wat is een goede electrische Melkopschuimer

Berichtdoor Snarf » vr 26 apr 2024, 17:34

Die SilverCrest is alweer ingepakt
Vind je 'm toch niet zo goed?
Nee heel goed (na 2x gebruik) hij is echter al ingepakt en die Graef doet het redelijk lijkt alleen niet meer goed te verwarmen.
Laatst gewijzigd door Snarf op vr 26 apr 2024, 17:38, 1 keer totaal gewijzigd.

Snarf
Berichten: 30
Lid geworden op: di 01 mar 2011, 09:30

Re: Wat is een goede electrische Melkopschuimer

Berichtdoor Snarf » vr 26 apr 2024, 17:37

Een maand of 2-3 geleden heb ik een Nespresso ( :shock: ) Aeroccino 4 gekocht toen de PID van mijn stoomboiler eruit moest voor een reparatie.
De prestaties zijn wisselend per melk, (houdbare) halfvolle melk geeft mij het mooiste en meest constante resultaat, maar ook verse melk doet het aardig. Van die speciale opschuimmelk heb ik niet geprobeerd, misschien een onjuiste aanname, maar het lijkt mij bewerkte rotzooi.
De Aeroccino mag in zijn geheel in de vaatwasser, wat een pluspunt is. Maar hij wordt ook niet te warm, dus er koekt niets aan op de bodem en als je hem na gebruik gewoon even onder de hete kraan uitspoelt is dat eigenlijk al voldoende.
Met een paar keer overschenken in een melkkan is latte art mogelijk, maar dat is zoals benoemd afhankelijk van de gebruikte melk.
Hij heeft verschillende standen, ook voor koud melkschuin dus dat gaan we in de zomer eens proberen, en hij warmt ook melk op voor wanneer mijn dochter warme melk wil, voor mij een pluspunt.
Hij is ietwat aan de prijs, maar ik heb altijd een beetje de buy it nice or buy it twice mentaliteit. Ik ben tevreden over de aankoop in elk geval.
Wat is het verschil tussen je stoomboiler en de Aeroccino.

Pti
Berichten: 3273
Lid geworden op: di 16 jun 2015, 15:43
Locatie: Zaanstad
Contacteer:

Re: Wat is een goede electrische Melkopschuimer

Berichtdoor Pti » vr 26 apr 2024, 21:22

Opschuimen met stoom is altijd goed, als je de techniek eenmaal beheerst, is dat gewoon het allermooiste. Met zo'n automatische opschuimer moet je door wat hoepels springen om het beste eruit te halen.

Erik82
Berichten: 2896
Lid geworden op: ma 07 nov 2011, 09:22

Re: Wat is een goede electrische Melkopschuimer

Berichtdoor Erik82 » vr 26 apr 2024, 21:36

Alleen als je een machine hebt die niet kan stomen zoals de Strietman is dat geen optie. Er zijn wel goede/prijige echt goede alternatieven.

https://eu.drinkmorning.com/collections ... 3455469870
https://www.quickmill.it/en/products/ac ... /mod-0961/
https://subminimal.com/products/nanofoamer-pro
https://bellmanespresso.com/products/be ... eamer-50ss

Er is wel echt microfoam te krijgen maar tegen een prijs. De Nespresso Barista van mijn moeder gaf ook nog wel enigszins micorfoam waar je iets mee kan.
Strietman CT1, LWW EG-1, Lagom P64, Pietro pro brewing, Veel slowkoffie spul

Pti
Berichten: 3273
Lid geworden op: di 16 jun 2015, 15:43
Locatie: Zaanstad
Contacteer:

Re: Wat is een goede electrische Melkopschuimer

Berichtdoor Pti » za 27 apr 2024, 14:45

Ik heb ook zo'n Belman ding voor op het gasfornuis, maar dat luistert behoorlijk nauw om de juiste druk te houden. Valt de druk iets te snel weg dan ben je meteen bellen aan het blazen.


Terug naar “Accessoires”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast

cron