Rocket Appartamento of Mozzafiato of Bezzera Magica

Hill
Berichten: 3
Lid geworden op: ma 13 jul 2015, 07:55

Rocket Appartamento of Mozzafiato of Bezzera Magica

Berichtdoor Hill » vr 14 mei 2021, 12:02

Ik ben opzoek naar een nieuwe espresso apparaat en ben daarbij in mijn zoektocht uitgekomen bij de Rocket Appartemento en Bezzerra Magica. Wij drinken van alles wat en daarom, ook kijkend naar de prijsklasse, lijkt een warmtewisselaar het meest logisch. Ons budget is circa 1500 euro waarbij we vooral kijken naar prijs-kwaliteit. Daarboven op hebben we nog 500 euro gereserveerd voor een nog nader te bepalen molen (Rocket Faustino lijkt een goede optie?).

Vanochtend ook bij Casabarista geweest en heel goed geholpen door Gert. Vooral de compactheid van de Rocket viel me vanuit esthetisch oogpunt wat tegen. In die zin vind ik de Magica veel mooier doordat hij cleaner oogt. Maja ik had de Rocket in mijn hoofd :lol:
Nu heeft Rocket ook nog de Mozzafiato die een stuk groter is, maar daardoor ook wel beter oogt (of is toch de Giotto mooier :? ). Bij deze laatste twee kijk ik dan naar de versie met vibratiepomp vanwege de prijs. Op de beoogde plek heb ik ca 60cm vrij hoogte dus hopelijk gaat dat met water vullen dan nog wel goed.

Kortom keuzestress....maar mogelijk hebben jullie tips die mij in de juiste richting gaan duwen? :-)

Gebruikersavatar
fransg
Berichten: 15045
Lid geworden op: do 05 jan 2012, 19:51
Locatie: Amsterdam

Re: Rocket Appartamento of Mozzafiato of Bezzera Magica

Berichtdoor fransg » vr 14 mei 2021, 12:10

Welkom!

Vooral je gevoel volgen, kies het apparaat waar je zin in hebt, des te meer kans is er dat je ervan gaat genieten.
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino

Gebruikersavatar
omeCo
Berichten: 2210
Lid geworden op: di 22 sep 2020, 17:22

Re: Rocket Appartamento of Mozzafiato of Bezzera Magica

Berichtdoor omeCo » vr 14 mei 2021, 18:28

Duwen (of trekken) leidt niet tot de voor jou beste keuze. Het is immers een ander die jou in een richting duwt dan wel trekt. Dus eindig je met iets wat de ander voor jou het beste vindt.

Volg je je hart of je verstand? Koffie is passie. En passie zit in je hart.

Zit ik nu te duwen?

Veel plezier met deze mooie reis!


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

meg
Berichten: 66
Lid geworden op: vr 11 okt 2019, 16:14

Re: Rocket Appartamento of Mozzafiato of Bezzera Magica

Berichtdoor meg » vr 14 mei 2021, 18:55

Beste Hill.
Ik ben sinds 2013 in het bezit van een B. Magica aanvankelijk met een quamar 50 molen (prima prijs kwaliteit verhouding) en sinds een paar jaar een rocket fausto (technisch een Eureka 65 mm molen)
De magica heeft me zelden in de steek gelaten, éénmaal het pompje alsmede de rubbers van de E61 groep zelf vervangen.
Persoonlijk ben ik gecharmeerd van de kiepschakelaars voor stoom en heet water.
De Rocket ziet er wellicht wat fraaier uit, maar dat is persoonlijk.
Als ik de emotie even laat voor wat het is zou ik voor de Magica gaan met een eureka mignon specialita, heb je geld over de XL
Succes.


Terug naar “Semi-automaten”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 16 gasten

cron