Re: Lekkage Isomac Zaffiro

22
HanR schreef: zo 06 jun 2021, 12:48 Met pid. Is geweldige vooruitgang ten opzichte van de standaard thermostaat.
Die PID gaat er waarschijnlijk wel komen. Het liefste inbouwen, maar als los kastje scheelt wel weer wat gedoe met zagen in de behuizing. Dit lijkt in ieder geval wel een mooi kleine controller in tegenstelling tot de grote bakken die ik soms voorbij zie komen.
fransg schreef: Ik bewonder je bekwaamheid enorm! Wat een klus om al die onderdelen los te hebben EN dan ook nog te weten hoe e.e.a. ooit weer een geheel wordt. Ik zou dat nooit kunnen.
Bedankt. Los is simpel, weer in elkaar moeten we nog afwachten of dat ook echt gelukt is. Het lijkt weer een beetje op een espressomachine, maar ik heb het nog niet kunnen testen of dat er ook echt weer uitkomt. :D
mr Blanc schreef: Echt respect Erik die heb je mooi opgeknapt zeg! dat doen zoals Frans al zei weinig andere je na! Zeker die nog niet zo lang in t wereldje mee gaan! Echt knap!
Bedankt. Als dit gedaan is ook eens zien dat het me nog gaat lukken fatsoenlijke espresso te brouwen. Dat doen er veel waarschijnlijk weer stukken beter. :mrgreen:

Re: Lekkage Isomac Zaffiro

23
Met de laatste onderdelen binnen kreeg ik gisteren antwoord op de vraag, heb ik mezelf overschat of gaat deze puzzel mij lukken. Zowaar, alles past nog in elkaar. :mrgreen:

Tot ik hem had aangezet, onlucht had en druk op de boiler zette. Het water liep er langs een van de wartels gewoon in een straaltje uit. :shock: Aandachtspunt voor de volgende keer: controleer eerst alle wartels. :mrgreen: Bij deze had ik dat blijkbaar niet gedaan, want ik kon heb nog zeker ruim een keer ronddraaien.
Poging twee. Drup ... drup ... drup. Dit maal bij de aansluiting vam de pomp. Hier zat bij loshalen geen teflontape of iets dergelijks, dus dat had ik daar ook niet terug gedaan. Toch maar weer los en met teflon tape weer vast.
Poging ... 3 :? Dit maal lekkage onderaan de boiler. En weer terug bij af? Ik wist zeker dat ik deze strak had aangedraaid, maar ik kon hem toch nog een aardig stukje doordraaien.

Poging 4 dan? En ja, het lijkt gelukt. Gisteravond en vandaag met
nog wisselend succes wat betreft smaak, maar zeker succes wat betreft waterdichtheid de machine kunnen gebruiken. Nu dus eens hard gaan oefenen om er goede espresso uit te krijgen.

En nu deze het doet op zoek naar een volgend project ... maar vertel dat nog maar niet aan mijn vrouw. :mrgreen:

Iedereen bedankt voor jullie hulp. 8-)
Bijlagen

Re: Lekkage Isomac Zaffiro

24
ErikS schreef: wo 09 jun 2021, 11:10
Poging 4 dan? En ja, het lijkt gelukt. Gisteravond en vandaag met
nog wisselend succes wat betreft smaak, maar zeker succes wat betreft waterdichtheid de machine kunnen gebruiken. Nu dus eens hard gaan oefenen om er goede espresso uit te krijgen.

En nu deze het doet op zoek naar een volgend project ... maar vertel dat nog maar niet aan mijn vrouw. :mrgreen:

Iedereen bedankt voor jullie hulp. 8-)
Super zeg! Mooi project en een hoop geleerd klaarblijkelijk! Goede koffie komt vanzelf. Btw tip (en misschien mini projectje) als je een lange maaltijd hebt en erg dicht bij 0 moet malen om goede espresso te krijgen kan je via je leverancier misschien ook een nieuw setje maalschijven aanvragen. Ik heb het net geinstalleerd en de tips van Ypuh gevolgt (soort van kalibreren van de schijven) en het is eerlijk waar een bizar verschil. Zie de topic https://www.koffiepraat.nl/forum/viewto ... 9&start=50

Voor jou is het avontuur iig begonnen met espresso! Succes
Lelit MaraX - Sculptor 078S - Specialita Mat Zwart