Hi,
De afgelopen 3 jaar heb ik het koffie-technisch rustig aan gedaan. Ik heb een mooie Pavoni Pro staan die ik met een Coffee Sensor pressure kit had gepimpt; ik krijg er mooie shots uit. Maar, laatste maanden kriebelde het wel weer om wat intensiever met koffie aan de slag te gaan - na een wissel van baan drink ik ook veel meer koffie thuis dus ik had ook nog een legitieme reden.
Lang verhaal kort, na veel overwegingen afgelopen weekend een Rocket R9 One gekocht. Yup, overkill.... maar ik wordt er vooralsnog erg blij van en dat is me zeker ook wat waard. Komende tijd een ontdekkingstocht naar nog meer uit dezelfde Fascino boon - heb er zin in.
Groet, Vincent
Re: Was even geleden... maar ben weer met koffie bezig
2Dat is het allerbelangrijkste!
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino
3Proficiat, die R9 is wel een prachtige machine qua mogelijkheden. Ben benieuwd hoe dat pressure profiling jou bevalt.winkje schreef:Hi,
De afgelopen 3 jaar heb ik het koffie-technisch rustig aan gedaan. Ik heb een mooie Pavoni Pro staan die ik met een Coffee Sensor pressure kit had gepimpt; ik krijg er mooie shots uit. Maar, laatste maanden kriebelde het wel weer om wat intensiever met koffie aan de slag te gaan - na een wissel van baan drink ik ook veel meer koffie thuis dus ik had ook nog een legitieme reden.
Lang verhaal kort, na veel overwegingen afgelopen weekend een Rocket R9 One gekocht. Yup, overkill.... maar ik wordt er vooralsnog erg blij van en dat is me zeker ook wat waard. Komende tijd een ontdekkingstocht naar nog meer uit dezelfde Fascino boon - heb er zin in.
Groet, Vincent

4Flinke stap inderdaad! Ben benieuwd wat de machine jouw brengt, en welkom terug natuurlijk 

5Behalve de plaatsing van de stoompijp/knuppel niets op aan te merken.
Heerlijke machine om mee te werken.
Gefeliciteerd!
Heerlijke machine om mee te werken.
Gefeliciteerd!
6Wat een apparaat zeg! Veel plezier en (veel) lekkere espresso's gewenst!winkje schreef: ma 04 apr 2022, 17:29 Hi,
Groet, Vincent
7Gefeliciteerd met de aankoop! Daar willen we natuurlijk graag wat fotomateriaal van zien!winkje schreef: ma 04 apr 2022, 17:29 Lang verhaal kort, na veel overwegingen afgelopen weekend een Rocket R9 One gekocht.
8En video graag 

De Rocket R91 is een half-automatische espressomachine, ontworpen voor thuisgebruik of in een kleine commerciële omgeving. Uitgerust met 2 gescheiden boilers, kan er tegelijk koffie en stoom/kokend water worden geleverd. De optimale temperatuur voor een espresso wordt middels PID geregeld. PID is het digitale temperatuurbeheersingssysteem die continu de temperatuur van het water in de ketel meet en op peil houdt.
De espressomachine wordt bedient met een paddle, waarmee ook de druk van de rotatiepomp op de koffie wordt geregeld. Het drukprofiel is in het kleurendisplay (touchscreen) zichtbaar, alsook de shottimer en counter, PID controller en klok. Functioneel kent de R91 2 boilers (1.9 liter + 3.6 liter) met 5 verschillende drukprofielen en 1 half-automatisch profiel.
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino
9Zowel foto's als videos volgen snel 
Ik ben nog in de experimenteer fase - heb al een paar mooie shots gemaakt waarbij ik het 'profiel' dat ik met mijn Pavoni aanhield nabootste; heb ook al enkele gruwelijk slechte shots voorbij zien komen. Komende dagen wat experimenteren met de volumetric mogelijkheden.
Machine heb ik 2e hands overgenomen - deze machine heeft vooral als mooi object op kantoor gestaan maar werd weinig gebruikt. Gezien de ingestelde profielen / settings begrijp ik ook wel waarom. Stoomboiler op de volle 130 graden - da's best heftig
Nu terug naar 120 graden en mogelijk komende dagen nog verder naar beneden - iets meer tijd met opschuimen is best fijn.
To be continued.... Groet, Vincent

Ik ben nog in de experimenteer fase - heb al een paar mooie shots gemaakt waarbij ik het 'profiel' dat ik met mijn Pavoni aanhield nabootste; heb ook al enkele gruwelijk slechte shots voorbij zien komen. Komende dagen wat experimenteren met de volumetric mogelijkheden.
Machine heb ik 2e hands overgenomen - deze machine heeft vooral als mooi object op kantoor gestaan maar werd weinig gebruikt. Gezien de ingestelde profielen / settings begrijp ik ook wel waarom. Stoomboiler op de volle 130 graden - da's best heftig

To be continued.... Groet, Vincent
10Hi,
Ik ben ondertussen lekker met de machine bezig geweest - ontzettend gaaf apparaat. Pressure profiling is leuk en op deze machine erg simpel, stoomkracht is super maar... ik merk dat het me misschien allemaal te makkelijk gaat. Zeker gezien het beperkt aantal shots dat we hier op een dag maken. Ik vond het 'geklooi' met de Pavoni ook heel leuk en de kwaliteit van die shots was zeker best aardig. De Rocket lijkt op dit moment teveel machine voor ons te zijn. Ik geef het sowieso nog een paar weken maar overweeg wel om de machine al wel te koop te gaan zetten om de interesse te peilen.
groet, Vincent
PS video's en foto's houden jullie tegoed
Ik ben ondertussen lekker met de machine bezig geweest - ontzettend gaaf apparaat. Pressure profiling is leuk en op deze machine erg simpel, stoomkracht is super maar... ik merk dat het me misschien allemaal te makkelijk gaat. Zeker gezien het beperkt aantal shots dat we hier op een dag maken. Ik vond het 'geklooi' met de Pavoni ook heel leuk en de kwaliteit van die shots was zeker best aardig. De Rocket lijkt op dit moment teveel machine voor ons te zijn. Ik geef het sowieso nog een paar weken maar overweeg wel om de machine al wel te koop te gaan zetten om de interesse te peilen.
groet, Vincent
PS video's en foto's houden jullie tegoed