Kalk
Re: Kalk
Berichtdoor Ben70 » zo 13 nov 2022, 20:32
er staat trouwens op de verpakking van Oscar 150 geschreven ,dat het water na 8 uur optimaal is.Ik gebruik nu ook zo een zakje (Bilt150), daarbij heb ik nu ook nog een filterkan van BWT. Misschien een beetje dubbelop, maar so far so good.
Rocket Appartamento Compak E8
Lelit Bianca , KitchenAid - Siphon Coffee Brewer/kitchenaid grinder
Lelit Bianca , KitchenAid - Siphon Coffee Brewer/kitchenaid grinder
Berichtdoor maurice1 » di 15 nov 2022, 16:44
Goed om te weten! Dan ben ik nu extra blij met mijn systeem, de BWT filtert eventuele deeltjes alvast eruit, en het kalkzakje geeft extra onthardingscapaciteit, just in case. Wat wil je nog meer?Als je onthard met ionenwisseling is er niet zoiets als dubbelop of overkill, enkel overcapaciteit.

Profitec Pro 700 met Lelit Flow Control | Acaia Orbit (Mazzer 33M) | Acaia Lunar 2021
Berichtdoor Daan SD » di 15 nov 2022, 17:44
Kijk, veel voorstanders van de zakjes. Hebben jullie een mening over ontkalkingszakjes versus een filter dat je op de slang in het reservoir aansluit?
Macap M4D -Niche Zero - Timemore Chestnut C2 - Izzo Alex Duetto - Hario V60 - Aeropress - Moccamaster - Asobu cold brew
Berichtdoor surging » do 24 nov 2022, 15:05
Vroeger jaar lang altijd zakjes in reservoir gebruikt, ook altijd savonds afgevuld en pas smorgens weer koffie gezet (ze hebben tijd nodig om het water te ontkalken). Water destijds in België was ongeveer 12dH. Toen was onderhoud nog bij mijn dealer gedaan, dus weet niet hoe het eruit zag.
Tegenwoordig al 2 jaar aangesloten op de waterleiding via BWT bestmax premium filter, water hier is rond de 6dH hardheid, bypass op standje 3.
Recent zelf ontkalkt met citroenzuur (na 2 jaar gebruik) en was wel goede actie aan water te zien:

Tegenwoordig al 2 jaar aangesloten op de waterleiding via BWT bestmax premium filter, water hier is rond de 6dH hardheid, bypass op standje 3.
Recent zelf ontkalkt met citroenzuur (na 2 jaar gebruik) en was wel goede actie aan water te zien:

Profitec Pro 700 flow control - Compak E5 OD
Ga naar
- Alles voor beginners
- Hardware (Machines, malers & accessoires)
- Semi-automaten
- Hefboom- / lever apparaten
- Volautomaten
- Koffiemolens & malers
- Filter, French press, Mokkapot etc.
- Branders
- Machines voor servings, pads en cups
- Accessoires
- Restaureren/Reviseren Espressomachines
- Software (Koffie, bonen, pads & servings)
- Koffie(bonen)
- Servings, Pads en Cups
- Melk
- Techniek & know-how
- Varia
- Koffie technieken
- Koffie branden
- Theepraat
- Thee, thee en nog eens thee
- Vraag & aanbod
- Te koop aangeboden
- Te koop gevraagd