Ik heb een vraagje, en ben benieuwd naar jullie ervaringen.
De betreffende machine is een Rocket Linea REA2. Ik ben super blij met de machine, maar ervaar een probleempje met het vullen als hij koud is.
Als de machine warm is, werkt alles perfect.
Getest heb ik: Als ik probe (ketel vol) los trek, begint hij met vullen, stekker er weer op: stopt met vullen. Dat signaal werkt dus.
Echter bij het inschakelen van de koude machine gaat het soms mis. Als de ketel vol zit, start hij gewoon met verwarmen.
Als hij beslist te vullen, doet hij dit door telkens de pomp aan/uit te slaan, tot dat hij door vult. En dan stopt hij niet met vullen. Afgelopen week was het resultaat daarom een overstroming van de ketel. .

Ik heb intussen alles nagelopen, van de magneetkleppen, vulklep, tot aan de controller, maar kan er mijn vinger niet opleggen.
Voor de machine staat een waterfilter, een Brita C150 Quel ST, afgesteld op een bypass van 50%. (ingesteld op de lokale waterhardheid)
Zou het kunnen dat de machine het water niet kan meten? of is hier iets anders aan de hand?
Bij deze machine zou je de gevoeligheid van de sensoren moeten kunnen afstellen, volgens de handleiding kun je in het OFF menu komen door P en toets D in te houden, maar ik kom hiermee niet in een menu. Weet iemand waar ik de instelling voor de sensorgevoeligheid van de probe kan bekijken?
Ik ben benieuwd naar jullie gedachten, alvast hartelijk bedankt.