Re: Decent Espresso DE1 ervaringen

131
ErikW schreef:Ik vind de VEL (Vesuvius Eva Leva is veel te lang!) juist een veel milder geluid hebben dan de L-r.
Bij de L-r was er het brom-gedeelte en daarna/daarboven een stukje jank in het geluidsprofiel. Dit galmt ook in de kast.
De VEL is heel even een niet meer dan brommetje en even een heel kleine hogere toon. Voor mij vele malen beter!

Het geluid van DE1-XL is zeer apart maar er zitten geen tandwielen in!
Het is echt niet mooi of fijn. De ding doet wel erg goed voor een gedeelte. (koffie, pour-over, thee en wat espresso)

Voor mij juist naar de VEL over doordat ik het mondgevoel niet echt goed genoeg vond van de DE1-XL.
Ook de L-r miste daar nog net wat in hoewel die second-best voor mij was/is.

Ik heb dus van een hele vriendelijke lid van het forum zijn VEL overgenomen en mijn DE1-XL laten gaan. ;)
Oh wauw! Wat prachtig 1-2'tje! Goed gedaan zo samen.
‘Maak de kritische koffie consument in jezelf los: kijk naar de branddatum, de herkomst etc. Hoe gedetailleerder, hoe beter!’

Re: Decent Espresso DE1 ervaringen

132
ErikW schreef: wo 04 mei 2022, 20:02
Ik heb dus van een hele vriendelijke lid van het forum zijn VEL overgenomen en mijn DE1-XL laten gaan. ;)
leuke ontdekkingstocht!

de l-r is inderdaad luider dan de LR24, of beter gezegd de huidige versie is zeer stil.
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino

Re: Decent Espresso DE1 ervaringen

133
Heeft de Vesuvius Evo leva kleine verwarmings-elementjes in de zetgroep zoals de Strega?

PS even nagekeken, inderdaad, staat ook in de manual
Group Heaters - The Spring Lever group has been specially modified to heat via 2 heater cartridges of approximately 110W each
https://www.elcor.it/wp-content/uploads ... er-1.0.pdf
Laatst gewijzigd door fransg op wo 04 mei 2022, 20:37, 1 keer totaal gewijzigd.
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino

Re: Decent Espresso DE1 ervaringen

138
ErikW schreef: wo 04 mei 2022, 20:34 Uit manual VEL:
Spring lever 54mm, double spring with real time pressure gauge, PID controlled electronically heated group (heater cartridge 200w)
1 element 200W en de groep blijft constant op temperatuur zie je op het display.
hm dan heb ik een andere manual gevonden online, dus de nieuwe versie heeft 1x 200 W in plaats van 2x 110W ?
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino