Potentiële zoektocht naar nieuwe machine

Gebruikersavatar
seels
Berichten: 251
Lid geworden op: wo 24 aug 2011, 20:20
Locatie: Turnhout

Re: Potentiële zoektocht naar nieuwe machine

Berichtdoor seels » wo 24 jul 2019, 10:48

Echt een hele mooie machine. Hoorde dat spiegeltje er standaard bij?
Nee heb ik ooit zelf eens geknutseld


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Gebruikersavatar
seels
Berichten: 251
Lid geworden op: wo 24 aug 2011, 20:20
Locatie: Turnhout

Re: Potentiële zoektocht naar nieuwe machine

Berichtdoor seels » wo 24 jul 2019, 12:20

Mooie aankoop. Ik gebruik de Bianca ruim een half jaar met veel plezier. De bijgeleverde filterbakjes zijn prima te gebruiken. Ik heb een tijdje VST bakjes gebruikt. Die zijn wat kritischer. Ben nu weer terug bij de standaard filterbakjes.
Probeer vooral dit hybride shot uit: wat fijner malen, pre infusie met druk net boven 0 bar, tot de vloeistof langzaam uit het filter druppelt gedurende ongeveer 30 seconden, dan druk opvoeren tot ongeveer 3 bar en een flow van 1,5 gr. per seconde. In totaal ongeveer 60 gram extraheren. Shot duurt dan tussen 1 en 1,5 minuut.
Je krijgt een smakelijke hybride van espresso en slow koffie..
Deze moet ik zelf eens testen!
Ga hier het forum ook nog eens doorspitten naar tips alsook Home barista.

De brewratio bij deze machine wordt precies meestal wel wat hoger genomen, of lijkt dit maar zo...


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

tohenk2
Berichten: 244
Lid geworden op: do 30 jul 2015, 21:10

Re: Potentiële zoektocht naar nieuwe machine

Berichtdoor tohenk2 » zo 28 jul 2019, 22:09

Echt een hele mooie machine. Hoorde dat spiegeltje er standaard bij?
Nee heb ik ooit zelf eens geknutseld


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Petje af - mooi gedaan.

Youssef
Berichten: 315
Lid geworden op: do 13 jun 2019, 22:21
Locatie: Amsterdam

Re: Potentiële zoektocht naar nieuwe machine

Berichtdoor Youssef » di 13 aug 2019, 12:47

De zoektocht waarvan ik dacht dat het leuk was om wat nieuwe ideeën op te doen maar nog niet onmiddellijk tot aankoop over te gaan is dramatisch geëindigd.
Dramatisch voor de spaarcentjes weliswaar. Afbeelding

Deze staat sinds het weekend te shinen Afbeelding

Het lukt me al redelijk om er een deftige shot uit te halen (en zeker voor cappuccino) zonder al te veel met de paddle te spelen. Wordt nog veel testen, spelen, lezen, etc....

Kan er iemand eventueel iets zinnig zeggen over de filter bakjes die erbij geleverd zijn? Ben nu terug over gegaan naar mijn pullman bakje


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Wat een prachtding! Mag ik vragen hoe duur die was
Londinium L R 24 + Niche zero - volg me op insta: barista_yous (als je tips heb voor mijn insta altijd welkom)

Youssef
Berichten: 315
Lid geworden op: do 13 jun 2019, 22:21
Locatie: Amsterdam

Re: Potentiële zoektocht naar nieuwe machine

Berichtdoor Youssef » di 13 aug 2019, 12:53

Kijk eens naar de Profitec 300!

Compact.
Snel warm (met 15-20 min 2x zo snel als E61).
Twee boilers (zetboiler klein maar groot genoeg; minder brak water).
PID.
Quasi verzadigde groep dankzij ringboiler.

Alleen even de EX5 door een EX4 pomp vervangen (bij voorkeur met een membraandemper; kan Peter de Goede prima voor je doen) voor een betere actieve preinfusie en stillere loop.

Ik zou deze machine persoonlijk verkiezen boven de E61 HX machines.

De Bianca is wel echt tof maar dan tik je de 2000 euro aan. Overigens ook een stuk forser. Maar VEEL leuker dan E61 HX; zowel qua functionaliteit, temperatuurstabiliteit en zelfs opwarmtijd.

Vergelijkbaar met de Profitec 300 is de Quickmill Silvano EVO. Die heeft dezelfde ringboiler met PID maar een separaat stoomthermoblock met eigen pomp i.p.v. een stoomboiler. Opschuimen is een stuk beter dan met een normale quickmill maar langzamer dan met een stoomboiler. Microfoam is geen enkel probleem. De Silvano is netjes maar eenvoudiger afgewerkt. De prijs ligt ook een stuk lager. Bij Italiaanse en Duitse webwinkels ca 1000 euro. (In NL is QM altijd erg prijzig). Ook voor de Silvano geldt dat de machine erg profiteert van de EX4 + membraandemper mod.
Waar zie je die voor 1000 euro staan? En heb je hrt dan ook ovrr de profitec pro 300?
Londinium L R 24 + Niche zero - volg me op insta: barista_yous (als je tips heb voor mijn insta altijd welkom)

Gebruikersavatar
DeepnGroond
Berichten: 86
Lid geworden op: do 13 sep 2018, 18:14

Re: Potentiële zoektocht naar nieuwe machine

Berichtdoor DeepnGroond » di 13 aug 2019, 13:17

Gaat over de Quick Mill, dat laatste.

Gebruikersavatar
seels
Berichten: 251
Lid geworden op: wo 24 aug 2011, 20:20
Locatie: Turnhout

Re: Potentiële zoektocht naar nieuwe machine

Berichtdoor seels » di 13 aug 2019, 13:56

De zoektocht waarvan ik dacht dat het leuk was om wat nieuwe ideeën op te doen maar nog niet onmiddellijk tot aankoop over te gaan is dramatisch geëindigd.
Dramatisch voor de spaarcentjes weliswaar. Afbeelding

Deze staat sinds het weekend te shinen Afbeelding

Het lukt me al redelijk om er een deftige shot uit te halen (en zeker voor cappuccino) zonder al te veel met de paddle te spelen. Wordt nog veel testen, spelen, lezen, etc....

Kan er iemand eventueel iets zinnig zeggen over de filter bakjes die erbij geleverd zijn? Ben nu terug over gegaan naar mijn pullman bakje


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Wat een prachtding! Mag ik vragen hoe duur die was
De nieuw prijs minus btw ;)


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Youssef
Berichten: 315
Lid geworden op: do 13 jun 2019, 22:21
Locatie: Amsterdam

Re: Potentiële zoektocht naar nieuwe machine

Berichtdoor Youssef » di 13 aug 2019, 14:15

Gaat over de Quick Mill, dat laatste.
heb je een link van die quick mill? 1000 euro voor die is wel n leuke prijs... ik vind hem niet daarvoor
Londinium L R 24 + Niche zero - volg me op insta: barista_yous (als je tips heb voor mijn insta altijd welkom)

Gebruikersavatar
DeepnGroond
Berichten: 86
Lid geworden op: do 13 sep 2018, 18:14

Re: Potentiële zoektocht naar nieuwe machine

Berichtdoor DeepnGroond » di 13 aug 2019, 15:45

Gaat over de Quick Mill, dat laatste.
heb je een link van die quick mill? 1000 euro voor die is wel n leuke prijs... ik vind hem niet daarvoor
Gaat om machines uit Duitsland of Italië, zoals Bas al aangeeft. Bijvoorbeeld: https://www.italiankitchenaids.com/coff ... LL_SILVANO

In Nederland is volgens mij oa het koffiewarenhuis scherp geprijsd, maar inderdaad een kleine 200 euro duurder.

Youssef
Berichten: 315
Lid geworden op: do 13 jun 2019, 22:21
Locatie: Amsterdam

Re: Potentiële zoektocht naar nieuwe machine

Berichtdoor Youssef » di 13 aug 2019, 16:29

Gaat over de Quick Mill, dat laatste.
heb je een link van die quick mill? 1000 euro voor die is wel n leuke prijs... ik vind hem niet daarvoor
Gaat om machines uit Duitsland of Italië, zoals Bas al aangeeft. Bijvoorbeeld: https://www.italiankitchenaids.com/coff ... LL_SILVANO



In Nederland is volgens mij oa het koffiewarenhuis scherp geprijsd, maar inderdaad een kleine 200 euro duurder.

Thx das idd svherp geprijst! Alleen komt daar geen vat boven?
Londinium L R 24 + Niche zero - volg me op insta: barista_yous (als je tips heb voor mijn insta altijd welkom)


Terug naar “Semi-automaten”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 20 gasten