Decent De1+ eerste kennismaking

De B. Cormorant
Berichten: 542
Lid geworden op: zo 03 feb 2019, 19:08

Re: Decent De1+ eerste kennismaking

Berichtdoor De B. Cormorant » za 12 okt 2019, 17:42

Ja, deze die ik gezien heb was ons voltage model. Zowel deze vd Belg als deze vd Fransman

Gebruikersavatar
DeepnGroond
Berichten: 86
Lid geworden op: do 13 sep 2018, 18:14

Re: Decent De1+ eerste kennismaking

Berichtdoor DeepnGroond » za 12 okt 2019, 18:11

Mooi te configureren op hun site, ook in 220 V uitvoering:

https://decentespresso.com/model

Keyser
Berichten: 1377
Lid geworden op: do 01 aug 2019, 02:10

Re: Decent De1+ eerste kennismaking

Berichtdoor Keyser » zo 13 okt 2019, 10:19

Mooi verslag. Bedankt daarvoor!

Ik had de machine gezien tijdens mijn zoektocht. Dit verslag heeft bevestigd dat wat ik bij de eerste keer al dacht: het gaat te ver voor mij. Maar fijn dat het voor een ander prettig werkt.

Ik vind het denk ik leuker dat ik, bij een goede shot, trots voel dat ik dat met mijn eigen handen en kennis heb kunnen maken. Bij de Decent verdwijnen de handen voor mijn gevoel een beetje uit dit verhaal. En ik zou gaan zwemmen door alle diep, dieper, diepst variabelen.

Gebruikersavatar
DeepnGroond
Berichten: 86
Lid geworden op: do 13 sep 2018, 18:14

Re: Decent De1+ eerste kennismaking

Berichtdoor DeepnGroond » zo 13 okt 2019, 11:08

De Decent trekt mij wel, met name vanwege de benadering van de flow en reproduceerbaarheid. Prijs, electronica (software), ondersteuning en vooral mijn ervaring houd mij voorlopig tegen. Vermoedelijk is mijn leercurve op termijn meer gebaat met bijvoorbeeld een Bianca.

De B. Cormorant
Berichten: 542
Lid geworden op: zo 03 feb 2019, 19:08

Re: Decent De1+ eerste kennismaking

Berichtdoor De B. Cormorant » zo 13 okt 2019, 16:07

Tja, qua reproduceerbaarheid ben ik super tevreden van mijn lever, is voor mij persoonlijk ideaal. Voor anderen is dan bvb een andere machine beter geschikt. Hoe gebruik je de machine. Enkel in de morgen thuis zoals ik of de hele dag op het werk door meerdere mensen? Daar zie ik het grootste nut om variabelen uit te sluiten.

Wat me vooral bij bleef is dat de eigenaar ook niet echt veranderde van profiel tussen zijn bonen. Was vooral een manier om te zien wat hij moest bijsturen in zijn maling of puckprep. Voor hem was de Decent ideaal, met zijn oude Lelit (geen Bianca) was hij niet gelukkig . Hij heeft veel bijgeleerd met de Decent. Als je analytisch ingesteld bent en je kickt op data en grafieken, ook voor je koffie, dan is de Decent redelijk zeker jouw ding.

Ook aan de fora voor de gebruikers had hij veel. Je bent echt deel van een gemeenschap als je dat wil.

Met de optie die er gaat aankomen dat je de flow kan bijsturen tijdens het zetten gaan de mogelijkheden ook weer naar omhoog gaan. Ook leuk dat je dat er achteraf zelf kan bijplaatsen en het redelijk plug en play zal zijn.

Je kan heel veel, je ziet heel veel maar een mens kan maar tegen een bepaalde hoeveelheid cafeïne en de meeste mensen zijn min of meer gewoontebeestjes.

De machine heeft zeker zijn plaats in het landschap maar het is niet de ideale match voor iedereen als je de factor geld mee in rekening neemt volgens mij. De looks laat ik hier volledig buiten. Nu, de afmetingen zijn wel een plus voor de mogelijkheden die je krijgt


Gebruikersavatar
Powerreserve
Berichten: 171
Lid geworden op: za 08 jun 2019, 12:55

Re: Decent De1+ eerste kennismaking

Berichtdoor Powerreserve » zo 13 okt 2019, 17:23

Prachtig verslag van een bijzondere machine

Ik kom zelf uit de software wereld en het mooie hiervan is dat veel maakbaar is. Werkt iets niet goed naar behoren: software aanpassen, upgraden en nieuwe functionaliteit is een feit. Zakelijk gezien een prachtig concept maar privé vind ik het juist mooi om metname inzake koffie het ambacht te proberen, te proeven, te zien, te ruiken en te ervaren: obv van mijn eigen zintuigen. En als ik dan een goeie shot te pakken heb dan is de emotie zo mooi omdat ik het zelf gedaan heb.

Ook met fotografie probeer ik in de nabewerking juist geen presets van Lightroom te gebruiken maar mijn eigen creativiteit los te laten op een bepaalde foto. Als dat dan lukt dan is het gevoel top.

Toch vind ik het feit dat je de moeite neemt om je ervaringen op te schrijven en hier te delen erg gaaf. En ik kan me ook voorstellen dat er genoeg koffie liefhebbers zijn die juist de continuïteit door presets erg op prijs stellen en mogelijk voor deze machine zullen gaan.




Sent from my iPhone using Tapatalk Pro
Life is too short for mediocre coffee

De B. Cormorant
Berichten: 542
Lid geworden op: zo 03 feb 2019, 19:08

Re: Decent De1+ eerste kennismaking

Berichtdoor De B. Cormorant » zo 13 okt 2019, 19:01

Was graag gedaan en idd, hoe meer keuze er is hoe beter iemand zijn ding kan vinden als hij op voorhand zijn voorbereiding doet.

Nu, ik denk evt aan zo'n machine voor op het werk, past in een kast, password protected in combi met een Niche grinder leuk pakketje. Mijn lever op het werk zie ik niet goedkomen.

Wijmaar
Berichten: 365
Lid geworden op: di 18 apr 2017, 08:06

Re: Decent De1+ eerste kennismaking

Berichtdoor Wijmaar » di 17 dec 2019, 09:01

Kwam deze tegen, leuke en uitgebreide uitleg over de machine:

https://youtu.be/MpSrbS-gmRc

Verstuurd vanaf mijn MI 9 met Tapatalk


Gebruikersavatar
fransg
Berichten: 15058
Lid geworden op: do 05 jan 2012, 19:51
Locatie: Amsterdam

Re: Decent De1+ eerste kennismaking

Berichtdoor fransg » di 17 dec 2019, 09:33

Leuk ding lekker nerdy.

De zetgroep lekt, zo te zien rond de 1 minuut, steeds druppelt er water uit ;-)
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino

Gebruikersavatar
bobbee
Berichten: 13253
Lid geworden op: za 01 sep 2012, 08:39
Locatie: Emmen

Re: Decent De1+ eerste kennismaking

Berichtdoor bobbee » di 17 dec 2019, 12:05

Apparaat is prachtig gemaakt. Erg inventief stuk software en leuk eigen ontwerp qua design. Porselein lekbak en reservoir, mooi. Het ziet er ook mooi afgewerkt uit zo op het filmpje! Niet de machine voor mij.
‘Maak de kritische koffie consument in jezelf los: kijk naar de branddatum, de herkomst etc. Hoe gedetailleerder, hoe beter!’


Terug naar “Semi-automaten”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 26 gasten

cron