Keuze uit hogere segment machines

HanR
Berichten: 1957
Lid geworden op: do 17 apr 2014, 20:39
Locatie: Delft
Contacteer:

Re: Keuze uit hogere segment machines

Berichtdoor HanR » wo 14 aug 2019, 21:08

Topsegment makers heb ik geen ervaring mee.
Ik heb wel uitgebreid gespeeld met de R91.
Wat een misser. Probeer eens te stomen.
De stoomknuppel komt in aanvaring met de stoompijp.
De beruchte Rocket/ECM mini-lekbak is gehandhaafd. Alleen is het leeggooien nog kanslozer geworden.
Tot slot ziet het "champagne kleurige" RVS er een stuk beroerder uit dan het materiaal dat voor een Mozzafiato wordt gebruikt.
De koffie is dan weer wel goed. En daar gaat uiteindelijk om.

Verstuurd vanaf mijn TA-1024 met Tapatalk


Pti
Berichten: 3246
Lid geworden op: di 16 jun 2015, 15:43
Locatie: Zaanstad
Contacteer:

Re: Keuze uit hogere segment machines

Berichtdoor Pti » wo 14 aug 2019, 21:11

Topsegment makers heb ik geen ervaring mee.
Ik heb wel uitgebreid gespeeld met de R91.
Wat een misser. Probeer eens te stomen.
De stoomknuppel komt in aanvaring met de stoompijp.
De beruchte Rocket/ECM mini-lekbak is gehandhaafd. Alleen is het leeggooien nog kanslozer geworden.
Tot slot ziet het "champagne kleurige" RVS er een stuk beroerder uit dan het materiaal dat voor een Mozzafiato wordt gebruikt.
De koffie is dan weer wel goed. En daar gaat uiteindelijk om.
Er is inderdaad te veel op aan te merken voor een machine in die prijsklasse. Zelf heb ik een tijd lang de Ambient Vesuvius in het vizier gehad dan lijkt mij, zelfs met simpele e61, een betere keuze.

RCDingen
Berichten: 33
Lid geworden op: za 03 aug 2019, 15:49

Re: Keuze uit hogere segment machines

Berichtdoor RCDingen » wo 14 aug 2019, 21:14

Had overigens vorige week een zak Beanbrothers Mariana gekocht.
Daar zat een licht zuurtje in maar zacht, die vond ik wel oke.
Maar denk dat ik net als Cremalover meer van donker houd richting zoet en chocolade smaken.
Als ik terug kom van vakantie ga ik een zak Classic Brazil halen.

RCDingen
Berichten: 33
Lid geworden op: za 03 aug 2019, 15:49

Re: Keuze uit hogere segment machines

Berichtdoor RCDingen » wo 14 aug 2019, 21:18

Topsegment makers heb ik geen ervaring mee.
Ik heb wel uitgebreid gespeeld met de R91.
Wat een misser. Probeer eens te stomen.
De stoomknuppel komt in aanvaring met de stoompijp.
De beruchte Rocket/ECM mini-lekbak is gehandhaafd. Alleen is het leeggooien nog kanslozer geworden.
Tot slot ziet het "champagne kleurige" RVS er een stuk beroerder uit dan het materiaal dat voor een Mozzafiato wordt gebruikt.
De koffie is dan weer wel goed. En daar gaat uiteindelijk om.

Verstuurd vanaf mijn TA-1024 met Tapatalk
Dag HanR,

Ik heb totaal geen ervaring met stomen, ben wel links dus dat ging eigenlijk best wel goed.
Wil hem wel aansluiten op water en afvoer.
Wat bedoel je met de champagne kleurige RVS?

Gebruikersavatar
cremalover
Berichten: 6374
Lid geworden op: di 24 mar 2009, 10:23

Re: Keuze uit hogere segment machines

Berichtdoor cremalover » wo 14 aug 2019, 21:54

Vriendelijk dank voor je uitleg hier heb ik iets aan, ik probeer serieus tot een goede aankoop te komen maar slik niet alles voor zoete koek.
En ook kom ik hier niet om op mijn wenken bedient te worden maar wel om advies te vragen van ervaren gebruikers, dacht ook dat een forum daar voor bedoelt was om elkaar te helpen.
Mijn rede om geen Lelit Bianca of Slayer of La Marzocco GS3 MP te kopen is de reproduceerbaarheid dat kan met de Rocket R91 wel dat die duurder is als de LB en goedkoper als de andere vind ik geen probleem.
Als hier nu gezegd word dat de Lelit Bianca een betere machine is dan de Rocket R91 dan luister ik echt wel en zal ik dat meenemen in mijn beslissing.
Geld overigens over alles wat hier gezegd word.
De laatste opmerkingen kan ik niet waarderen omdat ik absoluut niet weet wat ik daar fout zeg dus kan ik er niets mee.
Heb liever dat je dan zegt dat ik een mafkees ben die een veel te dure machine wil kopen en nergens verstand van hebt, daar kan ik wel mee leven.
Ze beginnen hier op het forum met regels daar komt respect en geduld in voor ;)

Rob
De meesten hier vinden een dure machine 2000 euro.Iets in die hoek.
Jij praat over machines van 7000 en hoger.

Als ik overweeg om een nieuwe 911 te kopen ga ik niet informeren op een Honda Civic forum. ;)

De Civic jongens vinden hun verlaagde Civic waarschijnlijk beter en mooier dan de 911. :mrgreen:

Ik zelf heb een Corolla Verso uit 2002.Met een kapotte homokineet. :mrgreen:
Laatst gewijzigd door cremalover op wo 14 aug 2019, 22:03, 1 keer totaal gewijzigd.

bvds
Berichten: 2569
Lid geworden op: do 30 okt 2008, 22:54

Re: Keuze uit hogere segment machines

Berichtdoor bvds » wo 14 aug 2019, 22:00

Maar denk dat ik net als Cremalover meer van donker houd richting zoet en chocolade smaken
Dan is het hartstikke zonde om zo'n dure machine te kopen!

En als je gaat voor dit segment koop dan zou ik geen Rocket nemen. Een KvdW of LM zijn toch namen die wat meer emotie oproepen. En meer nuchter bekeken is de Dalla Corte Mina interessanter. Ik vind die Rocket toch een beetje een Volkswagen Phaeton.

Dat van de reproduceerbaarheid snap ik niet trouwens: de LB kan je ook gewoon als normale E61 dual boiler gebruiken. En een reproduceerbaar elektronisch profiel wil niet zeggen dat de shots ook meteen reproduceerbaar zijn! Juist als de maler of koffie net niet optimaal zijn afgestemd door aging of weersomslag of wanneer je distributie net even anders is dan is het manueel kunnen bijsturen juist een pre!

Als je echt voor reproduceerbaar wil gaan dan zou juist eerder een lever kopen. Of een simpelere machine: in de topklasse kun je dan aan de LM Linea mini denken.
Laatst gewijzigd door bvds op wo 14 aug 2019, 22:06, 1 keer totaal gewijzigd.
Espresso: Elektra MCAL / Olympia Cremina '82 / Cafelat Robot / Niche Zero / Eureka XL
Filter: Hario V60 / Chemex / Delter / Melodrip / Comandante MK3 Nitroblade / MK Vario + Ditting steel burrs

Pti
Berichten: 3246
Lid geworden op: di 16 jun 2015, 15:43
Locatie: Zaanstad
Contacteer:

Re: Keuze uit hogere segment machines

Berichtdoor Pti » wo 14 aug 2019, 22:04

Linea Mini is ook een toppertje!

Gebruikersavatar
cremalover
Berichten: 6374
Lid geworden op: di 24 mar 2009, 10:23

Re: Keuze uit hogere segment machines

Berichtdoor cremalover » wo 14 aug 2019, 22:05

Maar denk dat ik net als Cremalover meer van donker houd richting zoet en chocolade smaken
Dan is het hartstikke zonde om zo'n dure machine te kopen!

En als je gaat voor dit segment koop dan zou ik geen Rocket nemen. Een KvdW of LM zijn toch namen die wat meer emotie oproepen. En meer nuchter bekeken is de Dalla Corte Mina interessanter. Ik vind die Rocket toch een beetje een Volkswagen Phaeton.
Had ik onbeperkte poen dan ook gelijk een meergroepsmachine.

Gebruikersavatar
cremalover
Berichten: 6374
Lid geworden op: di 24 mar 2009, 10:23

Re: Keuze uit hogere segment machines

Berichtdoor cremalover » wo 14 aug 2019, 22:05

Linea Mini is ook een toppertje!
Ah.De nep linea.

Ff wat anders.
Het siert je dat je niet reclame maakt voor jullie eigen machines.
Maar heeft topicstarters naar mooie vintage machines gekeken?

bvds
Berichten: 2569
Lid geworden op: do 30 okt 2008, 22:54

Re: Keuze uit hogere segment machines

Berichtdoor bvds » wo 14 aug 2019, 22:07

Linea Mini is ook een toppertje!
Je was me voor. Had meer tekst nodig...zo veel dat er al weer 3 posts hij waren :roll:
Espresso: Elektra MCAL / Olympia Cremina '82 / Cafelat Robot / Niche Zero / Eureka XL

Filter: Hario V60 / Chemex / Delter / Melodrip / Comandante MK3 Nitroblade / MK Vario + Ditting steel burrs


Terug naar “Semi-automaten”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 16 gasten

cron